ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022

Οι Άγγλοι μας δανείζουν τα κλεμένα γλυπτά του Παρθενώνα, αν αναγνωρίσουμε την κυριότητα του Βρετανικού Μουσείου


Ο Βρετανός Υφυπουργός Πολιτισμού λόρδος Πάρκινσον είπε ότι χαιρετίζει την πρόθεση του Βρετανικού Μουσείου να ανοίξει συζητήσεις για μία «συνεργασία του Παρθενώνα» με το Μουσείο Ακρόπολης.

Γράφει ο Θανάσης Γκαβός

Το Βρετανικό Μουσείο ανέκαθεν έλεγε πως αν αναγνωριστεί η κυριότητά του επί των Γλυπτών του Παρθενώνα θα ήταν πρόθυμο να συζητήσει δανεισμό τους στην Αθήνα, επανέλαβε ο Βρετανός Υφυπουργός Πολιτισμού λόρδος Πάρκινσον σε συζήτηση την Τρίτη στη Βουλή των Λόρδων περί επαναπατρισμού πολιτιστικών αντικειμένων.

Κατά τη συζήτηση ακούστηκαν θέσεις υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, αλλά ο κυβερνητικός αξιωματούχος δεν παρεξέκλινε της πάγιας βρετανικής θέσης.

Ο λόρδος Πάρκινσον είπε ότι χαιρετίζει την πρόθεση του Βρετανικού Μουσείου να ανοίξει συζητήσεις για μία «συνεργασία του Παρθενώνα» με το Μουσείο Ακρόπολης, όπως το έθεσε σε συνέντευξή του προ μηνός ο υποδιευθυντής του λονδρέζικου ιδρύματος Τζόναθαν Γουίλιαμς.

Η συζήτηση έγινε με αφορμή την απόφαση του Μουσείου Horniman του Λονδίνου να επιστρέψει στη Νιγηρία τα Μπρούτζινα του Μπενίν που έχει στη συλλογική του.

Ο λόρδος Νταμπς του Εργατικού Κόμματος, με αναφορά στην Ελλάδα, προέτρεψε τη Συντηρητική κυβέρνηση να αλλάξει τη νομοθεσία ώστε να επιτρέπεται η επιστροφή αντικειμένων που έχουν ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα προέλευσης ή που αποτελούν μέρος μίας ενιαίας καλλιτεχνικής οντότητας.

Ο υφυπουργός υποστήριξε πως τα μουσεία και οι πινακοθήκες στη Βρετανία λειτουργούν ανεξάρτητα από την κυβέρνηση και ότι η κίνηση του Μουσείου Horniman δεν επιφέρει κάποια αλλαγή στις θέσεις της κυβέρνησης ή στους νόμους που απαγορεύουν τη διάλυση μουσειακών συλλογών.

Η βαρόνη Τζόουνς των Πρασίνων, η οποία τυγχάνει πρώην αρχαιολόγος, πήρε το λόγο για να σχολιάσει ότι η Βρετανία δεν είναι ιδιοκτήτρια των «Ελγινείων μαρμάρων», καθώς όπως τόνισε δεν υπάρχει απόδειξη περί νόμιμης αγοράς τους από τον Έλγιν. «Επομένως έχουν κλαπεί», συμπέρανε, κάτι που χαρακτήρισε «εθνική ντροπή». Όπως συμπλήρωσε, επισκέφθηκε το καλοκαίρι το Μουσείο Ακρόπολης και είδε ένα τεράστιο κενό. «Είναι ώρα να τα στείλουμε πίσω», κατέληξε.

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού αντέτεινε κατά την πάγια απάντηση πως ενώ το Μουσείο Ακρόπολης είναι ένα θαυμάσιο μουσείο με τον Παρθενώνα στον ορίζοντα, «περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο κάθε χρόνο στο πλαίσιο μιας σπουδαίας σύνοψης του ανθρώπινου πολιτισμού».

Πρόσθεσε ότι τα Γλυπτά «αποκτήθηκαν νόμιμα από το Μουσείο το 1801 και οι επίτροποι διοίκησης έχουν δίκιο στην επίκληση αυτού του γεγονότος».

Αλλαγή της νομοθεσίας ζήτησαν επίσης το ανεξάρτητο μέλος της Βουλής των Λόρδων κόμης του Κλανκάρτι και ο Φιλελεύθερος Δημοκράτης λόρδος ΜακΝάλι, ο οποίος τάχθηκε μάλιστα υπέρ της αντικατάστασης των Γλυπτών στο Λονδίνο από τρισδιάστατα αντίγραφα, ώστε τα αυθεντικά να επιστρέψουν «εκεί όπου δικαιωματικά ανήκουν στην Αθήνα».

Πηγή:

https://ellas2.wordpress.com/2022/09/11/%ce%bf%ce%b9-%ce%ac%ce%b3%ce%b3%ce%bb%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%b1%cf%82-%ce%b4%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%af%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%b3%ce%bb%cf%85/#more-175341

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...