ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.

Επιμέλεια: Αργυρώ Μποζώνη

Το Musée Picasso στο Παρίσι παρουσιάζει, από τις 15 Οκτωβρίου 2024 έως τις 19 Ιανουαρίου 2025, τη νέα του περιοδική έκθεση που είναι αφιερωμένη στα πρώτα έργα του Αμερικανού καλλιτέχνη Τζάκσον Πόλοκ (Jackson Pollock, 1912-1956), από το 1934 έως το 1947.

Η έκθεση «Jackson Pollock: The Early Years (1934-1947)» ανατρέχει στις απαρχές της καριέρας του Πόλοκ. Αυτό το σώμα έργων, το οποίο σπάνια εκτίθεται μόνο του, μαρτυρά τις επιρροές του νεαρού καλλιτέχνη, που ήταν ένας συνδυασμός των τεχνικών που χρησιμοποιούσαν οι αυτόχθονες της αμερικανικής ηπείρου με εκείνες των ευρωπαϊκών πρωτοποριών, στις οποίες πρωταγωνιστεί ο Πάμπλο Πικάσο.

Οι κριτικοί τον συνέκριναν με τον Ισπανό ζωγράφο και με τα μεγάλα ονόματα της ευρωπαϊκής ζωγραφικής και ο Πόλοκ καθιερώθηκε γρήγορα στην αμερικανική ζωγραφική. Η έκθεση αποτελεί ένα ταξίδι δομημένο γύρω από πολλά σημεία του καλλιτεχνικού και πνευματικού ταξιδιού του νεαρού Πόλοκ στα χρόνια του πειραματισμού και επιδιώκει να αναδείξει την ένταση και τη μοναδικότητα του έργου του στις διάφορες διαστάσεις του (ζωγραφική και εργασία με υλικά, χαρακτική, γλυπτική).

Jackson Pollock, Composition with Pouring II (1943), Oil on canvas, Hirshhorn Museum & Sculpture Garden Φωτ.: Pollock-Krasner Foundation /ADAGP, Paris 2024

Ο Τζάκσον Πόλοκ και η χειρονομιακή ζωγραφική του ενσαρκώνουν τον θρίαμβο της αμερικανικής τέχνης πριν και μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι μια εμβληματική, σχεδόν μυθική φιγούρα της αμερικανικής κουλτούρας της δεκαετίας του 1950. Γεννήθηκε στις δυτικές πεδιάδες του Γουαϊόμινγκ το 1912 και πέρασε τα νεανικά του χρόνια κοντά στο Λος Άντζελες.

Τα χρόνια της Μεγάλης Ύφεσης ενίσχυσαν την αριστερή πολιτική ευαισθησία του. Θαύμαζε τους Μεξικανούς τοιχογράφους και στα τέλη της δεκαετίας του 1930 γνώρισε το έργο του Πάμπλο Πικάσο.

Γοητεύτηκε από την «Γκερνίκα» αλλά και από όλα τα έργα του Πικάσο που παρουσιάστηκαν στο ΜοΜΑ το 1939, ιδιαίτερα από τις υβριδικές φιγούρες της δεκαετίας του 1930. Στη συνέχεια σχετίστηκε με τη σκηνή της Νέας Υόρκης, στην οποία κινούνταν εκπατρισμένοι Ευρωπαίοι σουρεαλιστές. Γνώρισε επίσης την αυτόματη γραφή και το αυτόματο σχέδιο, καθώς και την ψυχανάλυση, και ενσωμάτωσε στη ζωγραφική του μύθους των γηγενών Αμερικανών, στυλιζαρισμένες μορφές και σημεία, τεχνικούς πειραματισμούς και μια νέα χειρονομιακότητα.

Αρχική εικόνα: Jackson Pollock, The She-Wolf (1943) Oil, gouache and plaster on canvas, The Museum of Modern Art, New-York Φωτ.: Pollock-Krasner Foundation / ADAGP, Paris 2024

Για τη συνέχεια εδώ:

https://www.lifo.gr/now/entertainment/o-pikaso-kai-oi-mexikanikes-toihografies-sto-ergo-toy-proimoy-tzakson-polok

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...