ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Η Κινεζική ζωγραφική


Η ζωγραφική στην Κίνα έχει μακρόχρονη ιστορία εξέλιξης και τελειοποίησης, κάτι εντελώς μοναδικό, συγκρινόμενο με τους τρόπους που η υπόλοιπη ανθρωπότητα ανέπτυξε για τη ζωγραφική. Το βασικότερο στοιχείο της παραδοσιακής κινεζικής ζωγραφικής ήταν ένα μοτίβο από τη φύση και το ίδιο το ζωγραφικό έργο ήταν η προσπάθεια του καλλιτέχνη να αιχμαλωτίσει ένα συναίσθημα ή μια άμεση ανταπόκριση-αντίδραση, και όχι μια εικόνα. Αυτή η στάση απέναντι στην τέχνη έδωσε στην κινεζική ζωγραφική έναν βασικό εκφραστικό χαρακτήρα, τόσο ως προς τα υλικά όσο και ως προς τις τεχνικές.
Η κινεζική ζωγραφική, που προκύπτει από την κινεζική καλλιγραφία, ως μορφή της κινεζικής καλλιτεχνικής παράδοσης αποτελεί μια γέφυρα που μπορεί να αναδείξει την εκτίμηση που ανέκαθεν είχαν οι Κινέζοι στη ζωή και τη φύση, το ατομικό και το συλλογικό, την εσωτερικότητα και την εξωτερίκευση. Επομένως, η κινεζική ζωγραφική συνδέεται άμεσα με την καλλιγραφία, και κατά μια έννοια αλληλοσυμπληρώνονται. Στον κινεζικό τρόπο σκέψης ένας παραδοσιακός ποιητής θα έπρεπε να μπορεί να ζωγραφίζει, να γράφει καλλιγραφία, ποιήματα, μουσική. Έτσι, ως μια από τις βασικές δεξιότητες, η δεξιότητα της ζωγραφικής είναι πραγματικά σπουδαία.










Η ζωγραφική είναι η αποτύπωση του περιεχομένου ενός ποιήματος και η υλοποίηση μιας εικόνας μέσω της καλλιγραφίας, αλλά είναι επίσης η εξωτερίκευση του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου. «Η ποίηση είναι ζωγραφική και η ζωγραφική είναι ποίηση». Επιπλέον, πολλών ανθρώπων η προσωπική φιλοδοξία ή ο στόχος της ζωής δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν με τα καθημερινά τους έργα και τότε αποδίδουν τον ιδανικό γι' αυτούς κόσμο με τη ζωγραφική τους. Η άποψη ότι «η ζωγραφική είναι ποίηση και η ποίηση ζωγραφική» υπήρξε το κριτήριο για τη δημιουργία εξαιρετικών έργων. Επιγραφές και σφραγίδες επεξηγούν τις ιδέες και τα συναισθήματα του ζωγράφου και προσθέτουν τη δική τους ομορφιά στον ζωγραφικό πίνακα.









Γενικά η κινεζική ζωγραφική άνθισε μετά την Δυναστεία των Χαν. Στη διάρκεια της περιόδου των τριών βασιλείων και της δυναστείας των Γουέι και Τζιν, υπήρχε μια διαδικασία διάσπασης. Η πολιτική αστάθεια, η αναστάτωση στην κοινωνία και η οικονομική ύφεση οδήγησαν σε μια ασυνήθιστη αλλαγή στις ιδεολογίες. Εκείνη την εποχή η ιθύνουσα τάξη ήταν εντελώς διαποτισμένη από τις ιδέες του κομφουκιανισμού και τα λαϊκά ήθη και έθιμα άλλαζαν κι αυτά. Η κλυδωνιζόμενη κοινωνία αποτελούσε μια καλή βάση και μια ευκαιρία που ευνοούσε την εξάπλωση της θρησκείας. Η επείγουσα ανάγκη και η εκτεταμένη αποδοχή έκαναν εφικτή την επικράτηση του Βουδισμού. Η ζωγραφική χαρακτήρων εξαπλώθηκε και αναπτύχθηκε τάχιστα. Τα περισσότερα ζωγραφικά έργα αναφέρονται στο Βουδισμό και σχετικές με αυτόν ιστορίες. Στη δυναστεία Τανγκ, εξαιτίας της θρησκευτικής ελευθερίας, η ζωγραφική βουδιστικών θεμάτων γνώρισε τεράστια άνθιση, και σ' αυτή την ομάδα έργων περιλαμβάνονται οι πιο γνωστές ανά τον κόσμο κινεζικές νωπογραφίες. Ο χαρακτηριστικότερος και πιο εκπληκτικός καλλιτέχνης αυτής της περιόδου ήταν ο Γου Ταοτσί, διάσημος για τη ζωγραφική χαρακτήρων (θρησκευτική ζωγραφική) καθώς και την απεικόνιση των βουνών και των νερών.










Οι δυναστείες Σονγκ και Μινγκ ήταν η χρυσή εποχή της Κινεζικής ζωγραφικής. Καθώς άνθιζε η λογοτεχνία, η ζωγραφική γινόταν κι αυτή ευρύτερα αποδεκτή από το κοινό. Μεγάλοι δάσκαλοι και εξαιρετικές σχολές αναδείχτηκαν εκείνη την εποχή. Ιδιαίτερα κατά τη Δυναστεία Σονγκ, υπήρχε ένας εκπληκτικός Αυτοκράτορας, που διέπρεπε στη ζωγραφική και την καλλιγραφία. Δημιούργησε το δικό του στυλ ζωγραφικής και ίδρυσε μια πρωτότυπη βασιλική σχολή ζωγραφικής. Κατά τη δυναστεία Μινγκ υπήρχαν επίσης μεγάλοι ζωγράφοι.

Αν κάποιος θέλει να κατανοήσει την κινεζική ζωγραφική, πρέπει να μάθει λίγα πράγματα για την παραδοσιακή ποίηση, την καλλιγραφία και φυσικά να γνωρίζει καλά τα γενικά της κινεζικής ιστορίας.

Οι Κινέζοι δεν ζωγραφίζουν αντλώντας θέματα από τη ζωή, όπως οι δυτικοί ζωγράφοι. Παρατηρούν το εκάστοτε περιβάλλον και ζωγραφίζουν αυτό που καταλαβαίνουν. Οι Κινέζοι ζωγράφοι αντιλαμβάνονται τη δραστηριότητα της ζωγραφικής όπως τη γραφή. Παίρνουν ένα πινέλο για να ζωγραφίσουν και ζωγραφίζουν όπως γράφουν. Οι Κινέζοι ζωγραφίζουν με ένα μόνο χρώμα, το μαύρο, και θεωρούν το μονόχρωμο σχέδιο ως είδος τέχνης. Υπάρχουν δύο στυλ κινεζικής ζωγραφικής, το σχολαστικό και το ελεύθερο. Καθένα χρησιμοποιεί διαφορετικό χαρτί, πινέλο και μελάνι.











































































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...