ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

Ο Γάλλος ζωγράφος François Boucher, (1703 – 1770)

Ο Απόλλων αποκαλύπτει τη θεότητα του στη βοσκοπούλα 1750
Ο Φρανσουά Μπουσέ, ήταν ζωγράφος και χαράκτης. Ο πατέρας του ήταν σχεδιαστής δαντέλας και κοντά του πραγματοποίησε τις πρώτες του καλλιτεχνικές σπουδές. Στη συνέχεια μαθήτευσε κοντά στον ζωγράφο Φρανσουά Λεμουάν και στον χαράκτη Καρς, περίοδο κατά την οποία κατασκεύασε 125 χαρακτικά, αντίγραφα έργων του Αντουάν Βατό.

 

πορτρέτο του Gustaf Lundberg (1741)

Το 1723 κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Ρώμης για τη ζωγραφική και ταξίδεψε στην Ιταλία, στην οποία επανερχόταν από το 1725 έως το 1733, μελετώντας τα έργα του αναγεννησιακού ζωγράφου Κορέτζιο αλλά και του Τζαμπατίστα Τιέπολο. Το 1734 έγινε δεκτός στη Βασιλική Ακαδημία και το ίδιο έτος εικονογράφησε μια έκδοση του Μολιέρου. Από το 1737 εργάστηκε για την Αυλή του Λουδοβίκου ΙΕ’, έχοντας αποκτήσει υψηλές γνωριμίες, σημαντικότερη από τις οποίες ήταν η πασίγνωστη μαρκησία Ντε Πομπαντούρ, της οποίας έγινε ευνοούμενος.


Αυτοπροσωπογραφία στο καβαλέτο 1730-35
Μουσείο Λούβρου

Δημιούργησε πολλά προσχέδια χαλιών για τις βιοτεχνίες του Μποβέ (Ιστορίες της Ψυχής, Έρωτες των θεών) και των Γκομπλέν και από το 1755 έγινε επιθεωρητής τους. Συλλέκτης, οργανωτής γιορτών, επηρεαζόμενος από τον συρμό της εποχής, κέρδισε σύντομα την εύνοια του βασιλιά, ο οποίος τον έχρισε πρώτο ζωγράφο του και διευθυντή της Βασιλικής Ακαδημίας (1765).

 

Τοπίο με νερόμυλο

Ο Μπουσέ θεωρείται ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της τάσης ροκοκό. Η κομψή, εκλεπτυσμένη, αλλά ανάλαφρη ζωγραφική του εξέφραζε το ηδονιστικό και ελευθεριάζον πολιτιστικό πνεύμα που επικρατούσε στην υψηλή κοινωνία από την εποχή της αντιβασιλείας. Ασχολήθηκε με όλα τα είδη της ζωγραφικής, αλλά ήταν ασυναγώνιστος στην ερωτική εικονογραφία. Στα θέματα της μυθολογίας και των Ερωτικών γιορτών του Βατό προσέδωσε έναν λεπτό, διακοσμητικό χαρακτήρα. Η ρευστή αλλά ταυτόχρονα νευρώδης και δηκτική τέχνη του, αν και στερείται πραγματικού βάθους, αποτέλεσε σημαντικό βήμα προς τις μοντέρνες αισθητικές αντιλήψεις.



Ποιμενικός βίος 1730

Με το εύθυμο και αφελές ύφος της, υπήρξε στην ουσία αντι-αυλική και πλησιέστερη προς την αστική τέχνη του Ζαν-Μπατίστ Σαρντέν και του ΖανΜπατίστ Γκρεζ, με τους οποίους ο Μπουσέ παρουσιάζει ομοιότητες, κυρίως στους ρωπογραφικούς πίνακες, όπως το Πρόγευμα στο Λούβρο. Εκτός από τα μεγάλα διακοσμητικά έργα του μεγάρου Σπιμπίζ και του ανακτόρου του Φοντενεμπλό, σημαντικά έργα του Μ. βρίσκονται στο Λούβρο (Η Αφροδίτη βγαίνει από το λουτρό) και σε άλλα μουσεία της Ευρώπης. Ο Μπουσέ είχε δημιουργήσει μια μεγάλη σχολή με πολυάριθμους μαθητές, μεταξύ των οποίων περιλαμβανόταν και ο Ζαν-Ονορέ Φραγκονάρ.


Κοιμωμένη Αφροδίτη 1732-34




Η αρπαγή της Ευρώπης 1732-34




Ρινάλντο και Αρμίντα 1734
Μουσείο Λούβρου




Ηρακλής και Ομφάλη 1735





Παιδί με το καρότο 1738





Τοπίο κοντά στο Μποβέ 1740





Το μπάνιο της Αφροδίτης 1740




Κινέζικος χορός 1742




Κινέζοι ψαράδες 1742





Η Άρτεμις αναπαύεται μετά το μπάνιο της 1742





Λεπτομέρεια




Δάφνις και Χλόη 1743





Λεπτομέρεια





Ο Δίας μεταμορφωμένος σε Άρτεμη και η νύμφη Καλλιστώ 1744
Μουσείο Πούσκιν - Μόσχα

Η Καλλιστώ ήταν μία από τις Νύμφες που συνόδευε τη θεά Άρτεμη. Η θεά Άρτεμις που είχε βάλει σαν σκοπό ζωής απαράβατο την παρθενία της, αλλά και τη παρθενία όσων την συνόδευαν, ήταν εμπόδιο στις ορέξεις του Δία που ήταν ξετρελαμένος με τα κάλλη της Νύμφης. Ο πατέρας των θεών όμως σκαρφίστηκε να μεταμορφωθεί σε θεά Άρτεμη, να την πλησιάσει και να ξαπλώσει μαζί της.



Η ένωση Ψυχής και Έρωτα 1744



Ποιμενικό 1748




Ποιμενικός βίος το καλοκαίρι  1749




Ποιμενικό Φθινόπωρο 1749




Λεπτομέρεια




Μαντάμ ντε Πομπαντούρ 1750




Ξύπνημα 1750


Για περισσότερα έργα του Μπουσέ στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...