ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Ο Έλληνας ζωγράφος Αντώνιος Βασιλάκης (Αλιένσε) - Antonio Vassilacchi ή Aliense, (1556-1629)

Βασιλάκης Αντώνιος - H Φραγγέλωση του Xριστού
Ο Αντώνιος Βασιλάκης (Antonio Vassilacchi ή Il Aliense) (1556-1629), ήταν ένας σπουδαίος Έλληνας αναγεννησιακός ζωγράφος που εργάστηκε κυρίως στην Βενετία και στο Βένετο. Ο Bασιλάκης γεννήθηκε στην Μήλο και έφυγε για τη Βενετία σε μικρή ηλικία. Το 1572 μαθήτευσε στον Πάολο Βερονέζε (Paolo Veronese) και ζωγράφισε πολλές τοιχογραφίες στο επισκοπικό παλάτι του Τρεβίζο, στην εκκλησία Sant'Agata στην Πάδοβα, στην (Montecchia di Crosara) και σε άλλες εκκλησίες της Βενετίας.



Η μεγάλη ευκαιρία ήρθε για τον Βασιλάκη μετά την πυρκαγιά που κατέστρεψε το παλάτι των Δόγηδων στη Βενετία το Δεκέμβριο του 1577. ο Aliense (όπως ήταν γνωστός) ήταν ένας από τους ζωγράφους που ανέλαβαν την ανακαίνιση του Παλατιού. Ο Βασιλάκης αποτέλεσε μέλος της αδελφότητας του Αγίου Νικολάου του Ελληνικού Έθνους, μιας από τις πιο ζωντανές κοινότητες ξένων τον καιρό εκείνο στην Βενετία 1600. Ήταν ακόμα μέλος της αδελφότητας των Ενετών ζωγράφων από το 1584 και είχε αποκτήσει το ψευδώνυμο 'Aliense'. Το ψευδώνυμο προέρχεται από τη Λατινική λέξη alienus, που σημαίνει ξένος και είχε δοθεί στον Βασιλάκη εξαιτίας της Ελληνικής του καταγωγής.
 

Βασιλάκης Αντώνιος-Adoration of the Magi, c.1600

Ο Βασιλάκης παντρεύτηκε 3 φορές. Το όνομα της πρώτης του συζύγου που γέννησε το γιο του Στέφανο δεν είναι γνωστό. Ο Στέφανος ακολούθησε τα καλλιτεχνικά βήματα του πατέρα του, έγινε επίσης ζωγράφος και τον βοήθησε στην πραγματοποίηση κάποιων έργων όπως στην Ενθρόνιση του Baldwin της Φλαμανδίας. Δυστυχώς πέθανε νέος πριν ολοκληρώσει την καριέρα του. Ο Βασιλάκης είχε επίσης 2 κόρες. Η δεύτερη του γυναίκα Τζιακομίνα πέθανε το Νοέμβριο του 1609. Ο τελευταίος του γάμος ήταν και ο πιο άτυχος. Ο βιογράφος του Βασιλάκη, Κάρλο Ριντόρφι (Carlo Ridolfi) περιγράφει έναν πίνακα που δείχνει τον ζωγράφο να κουβαλάει στην πλάτη του την γυναίκα του, τη νοσοκόμα της, τον θείο της και τον γιο της από τον προηγούμενο της γάμο. Ο Βασιλάκης συνήθιζε να δείχνει τον πίνακα και να λέει στους φίλους του: «Αυτό είναι το βάρος που θα κουβαλάω μέχρι να πεθάνω».
 

Adoration of the Kings (λεπτομ.)

Η δουλειά του Βασιλάκη στο παλάτι των δόγηδων ξεπερνά, αριθμητικά τουλάχιστον, αυτήν των άλλων καλλιτεχνών, αφού ζωγράφισε όλες τις μεγάλες αίθουσες του παλατιού όπως την αίθουσα του Μεγάλου Συμβουλίου (Sala del Maggior Consiglio), την αίθουσα ψηφοφοριών (Sala dello Scrutinio), την αίθουσα της Γερουσίας (Sala del Senato), την αίθουσα του Συμβουλίου των 10 (Sala del Consiglio dei Dieci), και την αίθουσα της πυξιδας (Sala della Bussola).



Βασιλάκης Αντώνιος-H απόβαση της Aικατερίνης Kορνάρου στη Bενετία, (λεπτ.)

Το 1586 του ζητήθηκε να ζωγραφίσει έναν από τους μεγαλύτερους πίνακες, την Ανάσταση στο παρεκκλήσι του San Marziale. Σχεδίασε και έδωσε τον πίνακα σε chiaroscuro στον Ντομένικο Κρέστι (Domenico Cresti), τον ζωγράφο της Σταύρωσης στην ίδια εκκλησία. Οι δύο πίνακες ανακαινίστηκαν το 1958 και βρίσκονται ακόμα απέναντι από τον άλλο, ψηλά στο μαρμάρινο εικονοστάσιο της εκκλησίας. Το 1591 ο Βασιλάκης έλαβε παραγγελίες από την Αδελφότητα των Εμπόρων (Scuola dei Mercanti) και λίγο καιρό μετά εργάστηκε στην εκκλησία του San Giovanni Elemosinario λίγα μέτρα μακριά από το εμπορικό κέντρο της Βενετίας στο Ριάλτο. Ζωγράφισε για την εκκλησία του Angelo San Raffaele το 1588. Επίσης πίσω από την πρόσοψη της εκκλησίας του San Zaccaria εκτίθενται τουλάχιστον 4 έργα του Αλιένζε. Το 1559 οι μοναχοί του μοναστηριού San Giorgio Maggiore αποφάσισαν να ανακαινίσουν την εκκλησία τους. Ανέθεσαν στον Παλλάδιο να πραγματοποιήσει την ανακαίνιση αλλά 21 χρόνια μετά από τον θάνατο του καλλιτέχνη το έργο ήταν ακόμα ημιτελές. Οι μοναχοί κάλεσαν μετά τον Βασιλάκη να επιλέξει το καλύτερο κατά τη γνώμη του σχέδιο του Παλλάδιου για το κεντρικό εικονοστάσιο της εκκλησίας. Στη συνέχεια του ζητήθηκε να ζωγραφίσει ένα δικό του σχέδιο για την εκκλησία. Τα σχέδιά του έγιναν αμέσως αποδεκτά από τη μονή και έτσι δημιουργήθηκε το μεγάλο μπρούτζινο σύμπλεγμα των ευαγγελιστών που στηρίζουν τον κόσμο και τον Κύριο.

Η κατάκτηση της Τύρου 1590 στο παλάτι των Δόγηδων από τον Αντώνιο Βασιλάκη

Το 1594, ο Aliense, συστημένος από τους μοναχούς του San Giorgio Maggiore, ανέλαβε τη εκτέλεση μιας σειράς πινάκων που αποτελούν τον Κύκλο του Χριστού για την εκκλησία του Αγίου Πέτρου στην Περούτζια. Οι πίνακες είναι σήμερα εκτεθειμένοι στην ίδια εκκλησία. Το 1602 ο Βασιλάκης ξεκίνησε την αγιογράφηση του καθεδρικού ναού στο Σαλό ενώ η δουλειά του (κυρίως διακοσμητική) στη βίλλα του γερουσιαστή Giovanni Barbarigo στην Noventa Vicentina κοντά στην Μοντανιάνα είναι εντυπωσιακή. Ο Aliense πέθανε το Μεγάλο Σάββατο του 1629, σε ηλικία 73 χρονών. Κηδεύτηκε με τιμές στην εκκλησία του (San Vitale) την επομένη. Η εκκλησία του San Vitale βρισκόταν στην ίδια πλατεία με το σπίτι του και φιλοξενούσε τους πίνακές του Ανάσταση και Ανάληψις του Σωτήρος. Σύμφωνα με τα αρχεία του Βατικανού πέθανε από 12ήμερη ασθένεια με πυρετό.
 

Βασιλάκης Αντώνιος-The Battle Of Lepanto

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα ήρθε στο φως ένα νέο αρχείο για την ζωή του. κδίδεται γνωστο νοταριακ γγραφο, το 1610, π τ Κρατικ ρχεο τς Βενετίας, πο ναφέρεται σ ργο το ζωγράφου ντωνίου Βασιλάκη. Μ βάση τς πληροφορίες το γγράφου, ζωγράφος κα γιός του Στέφανος, ζωγράφος κι ατός, συμφώνησαν μ τος μοναχος τς μονς τς Santa Maria dei Carmini στ Βενετία ν ζωγραφίσουν μία pala. Τ ργο σήμερα δν σώζεται.

Βασιλάκης Αντώνιος-Πορτραίτο συλλέκτη






Βασιλάκης Αντώνιος-Trionfo Dell’ordine Dei Benedettini











Βασιλάκης Αντώνιος-O Aπόστολος Iάκωβος


Βασιλάκης Αντώνιος-H Aνάσταση του Xριστού


Βασιλάκης Αντώνιος- Ο Ευαγγελισμός


Βασιλάκης Αντώνιος- Ο Βαλδουίνος της Φλαμανδίας ενθρονίζεται Αυτοκράτορας της Κωνσταντινουπόλεως, 1204-1205 (Λεπτ.)


Αντώνιος Βασιλάκης-La disciplina militare marittima


Αντώνιος Βασιλάκης-La disciplina militare terrestre

Παραπομπές:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...