ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Σαλβαντόρ Νταλί – Ρενέ Μαγκρίτ: Το σουρεαλιστικό καλοκαίρι του 1929


Μια έκθεση για τη  σχέση μεταξύ των δύο σουρεαλιστών  και η επιρροή που άσκησαν ο ένας στον άλλο …


Σαλβαντορ Νταλί – «Ο πειρασμός του Αγίου Αντωνίου» (1946). © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres. φωτογραφία: J. Geleyns


Το 1929 είναι για το Σαλβαντόρ Νταλί μια ξεχωριστή χρονιά. Είχε ολοκληρώσει τη δεύτερη επίσκεψή του στο Παρίσι όπου με τη  μεσολάβηση του Χουάν Μιρό είχε γνωρίζει κάποιους από τους κορυφαίους διανοούμενος και καλλιτέχνες της εποχής. Τους προσκαλεί στο Καδακές και πολλοί ανταποκρίνονται με πρώτους τον Πώλ Ελυάρ και το Ρενέ Μαγκρίτ, που είχαν εντυπωσιαστεί από τη δουλειά του Καταλανού καλλιτέχνη. Στη συντροφιά προστίθενται αργότερα ο Χουάν Μιρό, ο Λουίς Μπουνιουέλ και ο Καμίλ Γκομάν, σουρεαλιστής συγγραφέας που τη χρονιά εκείνη άνοιξε γκαλερί στο Παρίσι όπου παρουσίασε δημιουργίες των Νταλί και Μαγκρίτ.

Ρενέ Μαγκρίτ «Το κομμένο γυάλινο μπάνιο» (1946). Ιδιωτική συλλογή © RMFAB, Βρυξέλλες © 2019, Διαδοχή Magritte c/o SABAM

Ο Μαγκρίτ και ο Ελυάρ συνοδεύονταν από τις συζύγους τους και εκεί στο Καδακές γεννήθηκε το μεγάλο ειδύλλιο μεταξύ του Νταλί και της Έλενας Ντμιτρίβνα Ντιακόνοβα που έγινε γνωστή ως Γκαλά συντρόφου του Ελυάρ.

Ο Ελυάρ, ο Μιρό και βέβαια ο Μαγκρίτ ήταν αυτοί που μύησαν το Νταλί στο σουρεαλισμό.

Γι’ αυτό και το 1929 στο Καδακές έμεινε γνωστό ως ένα σουρεαλιστικό καλοκαίρι. Ένα καλοκαίρι καθοριστικό για την τέχνη.

Σαλβαντόρ Νταλί – «Η μνήμη του παιδιού-γυναίκας» (1932). Συλλογή του Μουσείου Dalí Αγ. Πετρούπολη, FL (ΗΠΑ), Προσφορά του Α. Reynolds & Eleanor Morse, inv. 2000.11 © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, (SABAM), 2019

Ο Νταλί και ο Μαγκρίτ έχουν ως στόχο να αμφισβητήσουν την πραγματικότητα, να αμφισβητήσουν το βλέμμα μας και να κλονίσουν τις βεβαιότητές μας. Οι δυο καλλιτέχνες ο Καταλανός Σαλβαντόρ Νταλί και ο Βέλγος Ρενέ Μαγκρίτ δείχνουν μια συναρπαστική συνύπαρξη  παρά τη διαφορετική προσωπικότητα και το φιλοσόφημα της τελικής δημιουργίας. Αν και ακολούθησαν διαφορετικές διαδρομές που οδήγησαν σε φανερές αποκλίσεις ήταν μοναδική η σχέση τους. Είναι το πάθος που συμπαρασύρει.

Ρενέ Μαγκρίτ – «Το κλειδί για τα πεδία» (1936). Museo Nacional Thyssen-Bornemisza, Μαδρίτη © 2019, Διαδοχή Magritte c/o SABAM © VEGAP, Μαδρίτη

Από τις 10 Οκτωβρίου ως τις 9 Φεβρουαρίου οι φιλότεχνοι που θα βρεθούν στις Βρυξέλες έχουν την ευτυχία να επισκεφτούν την έκθεση «δυο σουρεαλιστικές εικόνες Νταλί και Μαγκρίτ», που άνοιξε στο Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών.

Η έκθεση αποκαλύπτει τους προσωπικούς, φιλοσοφικούς και αισθητικούς δεσμούς μεταξύ των δύο καλλιτεχνών μέσα από τουλάχιστον εκατό πίνακες, γλυπτά, φωτογραφίες, σχέδια, ταινίες και αρχειακά αντικείμενα. Στόχος να διερευνηθεί και να επισημανθεί η σχέση μεταξύ των δύο σουρεαλιστών και η επιρροή που άσκησαν ο ένας στον άλλο.

Σαλβαντόρ Νταλί – «Σουρεαλιστικό αντικείμενο λειτουργώντας συμβολικά – παπούτσι Gala’s (1931 / ανακατασκευάστηκε το 1975). Συλλογή του Μουσείου Dalí Αγία Πετρούπολη, FL (ΗΠΑ) © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, (SABAM)


Η έκθεση διοργανώνεται από το RMFAB σε συνεργασία με το Μουσείο Dalí (Αγία Πετρούπολη, Φλόριντα), το Ίδρυμα Gala-Salvador Dali και το Ίδρυμα Magritte . Περισσότερα από 40 διεθνή μουσεία και ιδιωτικές συλλογές έχουν δανείσει τα αριστουργήματα τους για αυτή τη μοναδική έκθεση, η οποία συνδέεται με τις εορταστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται για τα δέκα χρόνια από την ίδρυση του μουσείου  Magritte. Επιμελητής της έκθεση είναι ο Michel Draguet, Γενικός Διευθυντής του RMFAB

Ρενέ Μαγκρίτ – «Ο Ευαγγελισμός» (1930). Tate Gallery, Λονδίνο, αγορά από Thomas Gibson Fine Art (Grant-in-Aid) με τη βοήθεια της γκαλερί Friends of the Tate (1986) © 2019, διαδοχή Magritte c / o SABAM © Tate, Λονδίνο 2019


Σαλβαντόρ Νταλί – «Οι αναπαραστάσεις της επιθυμίας» (1929). Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. Νέα Υόρκη Jacques και Natasha Gelman Collection, 1998 © 2019 Εταιρεία δικαιωμάτων καλλιτεχνών (ARS), Νέα Υόρκη





1 σχόλιο:

  1. Εξαιρετικο ιστολόγιο τεχνης!!Αυτη τη στιγμή η τέχνη που εξελίσσεται στη Ελλαδα ειναι αυτη της γελοιογραφίας!!Απο τον Αρκα και τον Κυρ μεχρι και τους νεότερους Τον Σκρουτζακο και τον Γιαννη Κουτρη και κουτσουκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...