ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 13 Ιουνίου 2020

Ιταλός ιστορικός αναστατώνει την Αλβανία: «Η Βύλλιδα είναι ελληνική πόλη – Σταματήστε να βαφτίζετε τα πάντα Ιλλυρικά»


Η ιστορική αντικειμενικότητα του Vittorio Sgarbi και η αλβανική νοημοσύνη​.
Η πρόσφατη επίσκεψη του γνωστού Ιταλού ιστορικού, κριτικού τέχνης και πολιτικού Βιττόριο Σγκάρμπι (Vittorio Sgarbi) στην αρχαία Βύλλιδα στη σημερινή νοτιοδυτική Αλβανία, κατά κύριο λόγο αποτελεί μια συνηθισμένη επίσκεψη ενός επιφανούς προσώπου σε έναν αρχαιολογικό χώρο, απ’ τους πολλούς που υπάρχουν στη χώρα. Σε δεύτερη ανάλυση, οι δηλώσεις του περί ελληνικότητας της πόλης πέφτουν ως άλλος κεραυνός εν αιθρία σε δημοσιογράφους – υποκινητές μίσους, αλλά και σε χειραγωγημένους (και ως προς τον ανθελληνισμό) αρχαιολόγους.

Αν υποθέσουμε πως ο ίδιος χαρακτήριζε την πόλη μόνο ρωμαϊκή, θα ήταν αρκετά δύσκολο να υπάρξουν τόσες αντιδράσεις στα ΜΜΕ της Αλβανίας. Το «πρόβλημα» φαίνεται πως εφευρέθηκε για να ποτίσει με μίσος και άκρατο εθνικισμό ένα λαό, η πλειονότητα του οποίου αρέσκεται στην ημιμάθεια, παραβλέποντας πως διαβιοί υπό άθλιες συνθήκες.



Ωστόσο ο ίδιος όχι μόνον αναφέρεται στη Βύλλιδα ως αρχαία ελληνική πόλη, αλλά συνεχίζοντας τις δηλώσεις του, κάνει λόγο για δημοσιογραφική ηλιθιότητα.

Πράγματι το γεγονός να βαφτίζονται ιλλυρικά ή οποιασδήποτε άλλης καταγωγής (πλην της ελληνικής) πολιτιστικά μνημεία και αρχαίες πόλεις στην Αλβανία, δεν είναι σημερινό. Εξάλλου ένα έθνος για να υπάρξει απαιτείται να αντλεί την ιστορία του από ένα ένδοξο παρελθόν.


Επιπλέον, η αναπαραγωγή σχετικών θεμάτων, στρέφει επάνω της τα φώτα της δημοσιότητας, τραβώντας τα από τα πραγματικά προβλήματα ενός τόπου, που πάσχει από κάθε άποψη. Εξάλλου να μην ξεχνάμε και την πρόσφατη κατεδάφιση του εθνικού θεάτρου στα Τίρανα, όπου και με στυγνό τρόπο κάποιοι ηγήτορες προσπαθούν να φτιάξουν έναν πολιτισμό φορμαρισμένο στα μέτρα που εκείνος μπορεί να τους εξυπηρετεί.

Εν κατακλείδι, ο κ. Sgarbi για αρκετό καιρό, προσέφερε στους από – προσανατολιστές της κοινής γνώμης, μια «καραμέλα», αρκετά πικρή!

Λίγα λόγια για τη Βύλλιδα




Η Βύλλιδα υπήρξε πρωτεύουσα των Βυλλιόνων και ιδρύθηκε στη δεξιά όχθη του Αώου ποταμού κοντά στο Μπάλς της σημερινής νοτιοδυτικής Αλβανίας. Η πόλη ακολουθούσε το ιπποδάμειο σύστημα, διαθέτοντας αγορά που πλαισιώνονταν από το πρυτανείο και μια καλά οχυρωμένη ακρόπολη.


Το θέατρό της ανάγεται στον 3ο π.Χ. αιώνα και περιλάμβανε είκοσι σειρές εδωλίων με χωρητικότητα επτά χιλιάδων θεατών. Ενώ ο ρυθμός του ήταν δωρικός, σε αντίθεση με τις στοές του οι οποίες ήταν ιωνικού.


Πηγή: Himara.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...