ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021

Σαμανικές εξερευνήσεις των υπερφυσικών σφαιρών: Η τέχνη των σπηλαίων - η αρχαιότερη λαογραφία


«
Οι νευροψυχολογικές και εθνογραφικές ενδείξεις που έχω προσθέσει υποδηλώνουν ότι, σε αυτές τις υπόγειες εικόνες, έχουμε μια αρχαία και ασυνήθιστα ρητή έκφραση μιας σύνθετης σαμανικής εμπειρίας που ενημερώνεται από αλλοιωμένες καταστάσεις συνείδησης».

—David Lewis-Williams, A Cosmos in Stone

Πριν από περίπου 30-35.000 χρόνια υπήρξε μια έκρηξη συμβολισμού στον Παλαιολιθικό ανθρώπινο πολιτισμό σε όλο τον κόσμο, που αντιπροσωπεύεται κυρίως από την τέχνη των σπηλαίων. Αυτή η τέχνη σπηλαίου βρίσκεται συνήθως σε δύσκολους χώρους υπόγειων αιθουσών που πρέπει να είχαν σημαντικό νόημα για τους καλλιτέχνες και εκείνους που θα είχαν βιώσει αυτές τις παράξενες εικόνες από το φακό. Και είναι περίεργο. Ενώ πολλές από τις απεικονίσεις είναι φυσιολατρικές εικόνες ανθρώπων, θηλαστικών και πτηνών, υπάρχει επίσης εκτεταμένη αναπαράσταση θηριο-ανθρωπικών όντων, που είναι μέρος ανθρώπου και μερικών ζώων που αλλάζουν σχήμα. Υπάρχουν επίσης πολλά όντα που φαίνεται να είναι παραμορφωμένα άτομα, ίσως καλύτερα να περιγραφούν ως ανθρωποειδή. Αυτές οι εικόνες υποδηλώνουν ότι οι παλαιολιθικοί καλλιτέχνες προσπαθούσαν να πουν ιστορίες και να ενσωματώσουν μηνύματα και νόημα στις ιστορίες, τις οποίες έκριναν σημαντικές. Το γεγονός ότι πολλά από τα όντα που εκπροσωπούνται στην τέχνη του σπηλαίου είναι υπερφυσικής ποιότητας είναι συμπτωματικό αυτού που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε λαογραφία.

 

Τα αποδεικτικά στοιχεία τέχνης σπηλαίου

Αυτή η εικονογραφική λαογραφία εκτίθεται σε όλο τον Παλαιολιθικό κόσμο, αλλά η αρχαιότερη αξιόπιστη τέχνη σπηλαίου βρίσκεται σε τοποθεσίες στην Ευρώπη, το παλαιότερο στο Fumane, στη βόρεια Ιταλία κοντά στη Βερόνα και στο Grotte Chauvet στην περιοχή Ardèche της νότιας Γαλλίας. Η τέχνη του σπηλαίου σε αυτούς τους χώρους χρονολογείται μεταξύ 30-35.000 ετών. Περιλαμβάνει θηριο-ανθρωπικές εικόνες ενός κερασφόρου βοοειδούς με ανθρώπινο σώμα και έναν «άνδρα βίσωνα» που περιβάλλει μια «γυναίκα λιοντάρι».

 

Άνδρας-βίσωνας, Fumane, Ιταλία



 Άνδρας--βίσωνας και γυναίκα -λιοντάρι, Grotte Chauvet, Γαλλία

 

Αργότερα από τα προηγούμενα παραδείγματα, αλλά πιο γνωστό, είναι το συγκρότημα ζωγραφικής σπηλαίων στο Trois Frères στη νοτιοδυτική Γαλλία. Εδώ βρίσκουμε ίσως το πιο διάσημο θηριο-ανθρωπικό ζωγραφικό έργο στη σπηλιά του «The Sorcerer», μια συγχώνευση διαφόρων ζώων, συμπεριλαμβανομένης μιας κουκουβάγιας, ενός λύκου, ενός ελαφιού και ενός ανθρώπου.



«The Sorcerer», Trois Frères, Γαλλία

Στο Lascaux, επίσης στη νοτιοδυτική Γαλλία, υπάρχει μια εικόνα γνωστή ως «σκηνή κονταριού». Αυτό δείχνει έναν άνδρα-ραβδί δίπλα σε μια πέρδικα σε ένα κοντάρι. Ο άνδρας- ραβδί έχει σαφώς ζωϊκά χαρακτηριστικά, όπως ράμφος και χέρια με τέσσερα δάκτυλα, και προτείνεται ότι αυτός μπορεί να είναι σαμάνος εν μέσω μιας αλλαγμένης κατάστασης συνείδησης. Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα της ευρωπαϊκής τέχνης σπηλαίου που απεικονίζουν θηριο-ανθρωπικά, υπερφυσικά όντα ζωγραφισμένα σε βαθιά υπόγεια συστήματα σπηλαίων. Υπάρχουν πιθανώς περισσότεροι από 200 τέτοιοι πίνακες σε όλη την Ευρώπη, που χρονολογούνται από περίπου 10.000 π.Χ.

 

θηριο-ανθρωπικό, πέρδικα και βίσωνας, Lascaux, Γαλλία

Αλλά η Ευρώπη δεν έχει το μονοπώλιο των υπερφυσικών εικόνων τέχνης σπηλαίων. Στη νότια Αφρική, οι εικόνες τείνουν να εμφανίζονται σε πιο ρηχά καταφύγια βράχων, αλλά είναι εξίσου περίεργες στην ποιότητα. Μερικά από τα έργα τέχνης χρονολογούνται προσωρινά μεταξύ 25-30.000 ετών, όπως οι «άνδρες- έντομα» της Τανζανίας από τα βράχια καταφύγια στο Kondoa.

 

Άνθρωποι-Έντομα, Kondoa, Τανζανία

Οι κάτοικοι της Νότιας Αφρικής απεικόνιζαν επίσης θηριανθρώπους στα καταφύγια τους. Οι δύο εικόνες που παρουσιάζονται εδώ έχουν περιγραφεί ως «ιπτάμενο σκάφος» ή «περιοχή αόρατου» από την οποία αναδύονται οι θηριο-ανθρωπικές μορφές, και ένας άνθρωπος με αντιλόπη, φορώντας ένα μανδύα δέρματος, που πιθανώς αντιπροσωπεύει έναν σαμάνο. Και πάλι, αυτοί οι τύποι εικόνων είναι ευρέως διαδεδομένοι σε ολόκληρη την τέχνη των βράχων της Νότιας Αφρικής - τα υπερφυσικά σχήματα αλλαγής ταχυτήτων είναι ο κανόνας.

 

Θηριάνθρωποι σε ένα «ιπτάμενο σκάφος», Harrismith, Νότια Αφρική

Στην Αυστραλία, οι αυτόχθονες σπηλιές και η τέχνη των βράχων είναι ακόμα πιο έκτακτες. Τα καλύτερα, και τα παλαιότερα (μερικά που χρονολογούνται τουλάχιστον 30.000 ετών) βρίσκονται στην περιοχή Kimberley της βορειοδυτικής Αυστραλίας. Οι εικόνες διαφέρουν από τις ομόλογες τους στην Ευρώπη και την Αφρική στην απεικόνιση παραμορφωμένων ανθρωποειδών μορφών, οι οποίες συχνά έχουν συγκριθεί με τις λαογραφικές παραστάσεις, και ακόμη και τους εξωγήινους του σύγχρονου φαινομένου των απαγωγών εξωγήινων. Αντιπροσωπεύουν ένα αξιοσημείωτο ρεκόρ της αλληλεπίδρασης μιας παλαιολιθικής κουλτούρας με οντότητες που δεν υπάρχουν στη συναίνεση της πραγματικότητας, αλλά οι οποίες προφανώς βιώθηκαν και περιγράφηκαν σε έργα τέχνης από τους αυτόχθονες λαούς αυτής της μακρινής εποχής.

Κορυφαία εικόνα: Φιγούρες ανθρωποειδών, Kimberley, Αυστραλία.

Από τον Neil Rushton

https://www.ancient-origins.net/history/shamanic-explorations-supernatural-realms-cave-art-earliest-folklore-007027

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...