ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΑΓΕΝΟΥ
Η έκθεση στο Μουσείο Die Brücke εξετάζει για πρώτη φορά την τέχνη της ομώνυμης ομάδας σε ένα επώδυνο ιστορικό φόντο.
Η επιτυχημένη έκθεση
Whose Expression? ρίχνει φως στην ως τώρα άγνωστη σχέση των Γερμανών
εξπρεσιονιστών Die Brücke (1905-13) και τη γερμανική αποικιοκρατία. Παρουσιάζει
την ένταση ανάμεσα στο έντονο ενδιαφέρον για τους πολιτισμούς των αποικιών και
την οικειοποίηση στοιχείων τους, που χαρακτηρίζουν το έργο των ‘Εριχ Χέκελ,
Έρνστ-Λούντβιχ Κίρχνερ, Εμίλ Νόλντε, Μαξ Πέχσταϊν και Κάρλ Σμίντ-Ρότλουφ, οι
οποίοι αντιλήφθηκαν αυτούς τους πολιτισμούς ως αντίθετους προς την μεγαλοαστική
κουλτούρα της εποχής τους.
Οι καλλιτέχνες αυτοί
χρησιμοποίησαν υφολογικά χαρακτηριστικά των πολιτισμών της Αφρικής, της
Ωκεανίας και της Ινδίας στο δικό τους έργο, χωρίς να λάβουν υπόψη την
αποικιοκρατική προέλευση και την ακραία ανισορροπία δυνάμεων που ενείχε αυτή η
οικειοποίηση. Στο επίκεντρο βρίσκονται τα χάλκινα γλυπτά του Μπενίν (Νιγηρία),
φτιαγμένα κατά τον 12ο-19ο αιώνα για το βασιλικό παλάτι του Μπενίν, τα οποία
κλάπηκαν από τις βρετανικές αποικιακές δυνάμεις το 1897 και κατόπιν πουλήθηκαν
σε μουσεία και συλλογές ανά τον κόσμο. Τον Οκτώβριο του 2021 η Γερμανία
δεσμεύτηκε να επιστρέψει τα γλυπτά Μπενίν από γερμανικά μουσεία.
Για
περισσότερα εδώ:
https://www.culturenow.gr/whose-expression-germanikos-expresionismos-kai-apoikiokratia-sto-verolino/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου