ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 6 Αυγούστου 2024

13 μεγάλες διεθνείς εικαστικές εκθέσεις για τον Αύγουστο

Άποψη της έκθεσης «Le monde comme il va», Bourse de Commerce - Συλλογή Pinault, Παρίσι, 2024. © Tadao Ando Architect & Associates, Niney et Marca Architectes, agence Pierre-Antoine Gatier. Φωτογραφία: Pierre Pierre Gatier: Florent Michel/11h45/Pinault Collection. © Kimsooja/ADAGP, Παρίσι, 2024.

Τα μεγάλα μουσεία του κόσμου φιλοξενούν σημαντικές εκθέσεις και φέτος το καλοκαίρι.

Αργυρώ Μποζώνη

Ο καθρέφτης των πάντων στο Bourse de Commerce

Για να επισκεφθείτε το Bourse de Commerce, ένα παλιό χρηματιστήριο σιτηρών και χώρο τέχνης που στεγάζει τη συλλογή Pinault στο κέντρο του Παρισιού, θα ξεχάσετε τις γόβες στιλέτο· θα φορέσετε τα ειδικά παπούτσια που θα σας δώσουν στην είσοδο. Θα ξεχάσετε και τις φούστες, γιατί στη Ροτόντα το δάπεδο είναι καλυμμένο με καθρέφτες· το σώμα του επισκέπτη, μέσα στην ακινησία ή την καθετότητά του, εγγράφεται σαν «βελόνα στο ύφασμα του κόσμου». Πρόκειται για μια καλλιτεχνική εγκατάσταση με τίτλο «To Breathe – Constellation» με την οποία η Νοτιοκορεάτισσα καλλιτέχνιδα Kimsooja κάνει μια παρέμβαση στον χώρο μνημειώδη και αιθέρια, αντιστρέφοντας την αρχιτεκτονική και μαζί την τάξη του κόσμου.

Ο ουρανός του γυάλινου θόλου του κτιρίου που ανακαίνισε ευφυώς ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας Tadao Ando αποκτά ένα απύθμενο βάθος, αλλοιώνοντας την αντίληψή μας για το Διάστημα και όσα γνωρίζουμε για τον νόμο της βαρύτητας. Το Bourse έκανε ανάθεση εν λευκώ στην εννοιολογική καλλιτέχνιδα, η οποία έφτιαξε έργα, χρησιμοποιώντας ύφασμα, φως και ήχο, που τοποθέτησε στις 24 προθήκες που περιβάλλουν τη Ροτόντα. Αυτά τα έργα αντανακλούν την πρακτική της και απηχούν τον πυρήνα του έργου της, θέτοντας ερωτήματα που αφορούν την ανθρώπινη συνθήκη, ζητήματα αισθητικής, πολιτισμού, πολιτικής και περιβάλλοντος.

«Θα ήθελα να δημιουργήσω έργα που είναι σαν το νερό και τον αέρα, τα οποία δεν μπορείς να κατέχεις, αλλά μπορούν να τα μοιραστούν όλοι», λέει η Kimsooja, η δουλειά της οποίας, από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, έχει επιβληθεί στη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή ως καθολική εμπειρία.

 

Στο Λούβρο αφιέρωμα στην ολυμπιακή ιδέα

Αττικός ερυθρόμορφος κρατήρας: Αγώνας του Ηρακλή και του Ανταίου Περίπου 515-510 π.Χ. Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου, Τμήμα Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων

Ο επισκέπτης της γαλλικής πρωτεύουσας, που αυτό το καλοκαίρι διοργανώνει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, μπορεί να δει σχετικές εκθέσεις σε πολλά μουσεία, αλλά η μεγαλύτερη και πιο ενδιαφέρουσα, η οποία αφορά και την Ελλάδα, είναι αυτή στο Λούβρο με τίτλο «Ολυμπισμός, μια σύγχρονη εφεύρεση, μια αρχαία κληρονομιά» («Olympism: Modern invention, ancient legacy») που θα διαρκέσει έως τις 16 Σεπτεμβρίου. Ο τίτλος παραπέμπει στην αθλητική ιδέα όπως διαμορφώθηκε στην αρχαία Ελλάδα κατά το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων· μια φιλοσοφία ζωής που προωθεί και συνδυάζει αρμονικά τις αρετές του σώματος και της ψυχής.

Émile Gilliéron, Σχέδιο καρτ ποστάλ για την Ολυμπιάδα του 1906. Χορός γυναικών, μολύβι και μελάνι σε χαρτόνι

Σε αυτή την έκθεση θα ανακαλύψουμε οτιδήποτε σχετικό με την αναβίωση των Αγώνων στα τέλη του 19ου αιώνα: το πολιτικό πλαίσιο της εποχής, τις εικονογραφικές πηγές στις οποίες βασίστηκαν οι διοργανωτές και τον τρόπο που οργάνωσαν την όλη προσπάθεια. Εκτός από τον Pierre de Coubertin, ενορχηστρωτή της αναβίωσης, φωτίζονται κι άλλες προσωπικότητες, όπως ο Ελβετός σχεδιαστής Émile Gilliéron, ο επονομαζόμενος «επίσημος καλλιτέχνης των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 και των Μεσολυμπιακών Αγώνων του 1906» που διεξήχθησαν αμφότεροι στην Αθήνα. Ήταν αυτός που σχεδίασε τα τρόπαια των νικητών, αλλά και γραμματόσημα, αφίσες, καρτ ποστάλ, αναμνηστικά και την πρώτη σειρά γραμματοσήμων αθλητικών αγώνων στον κόσμο –εξού και η γέννηση του ολυμπιακού φιλοτελισμού–, εμπνεόμενος από ανακαλύψεις που έγιναν στις ανασκαφές των σημαντικότερων αρχαιολογικών χώρων εκείνης της περιόδου. Εδώ εκτίθεται επίσης το πρώτο ολυμπιακό κύπελλο, γνωστό ως «Bréal’s Cup», που δημιουργήθηκε για τον νικητή του πρώτου Μαραθωνίου, αθλήματος που θεσμοθετήθηκε για τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η έκθεση δείχνει πώς, στο όνομα του αθλητισμού, η συμμαχία επιστημονικών κλάδων κατάφερε να δημιουργήσει αυτό το παγκόσμιο αθλητικό γεγονός.

 

Ο Jean Cocteau στη Βενετία με μια μεγάλη αναδρομική

Jean Cocteau, Oedipus, or, the Crossing of Three Roads (Œdipe ou le carrefour des trois routes), 1951. Private Collection. © Adagp/Comité Cocteau, Paris, by SIAE 2024

Μπορεί η 60ή Μπιενάλε Τέχνης με θέμα «Foreigners Everywhere» σε επιμέλεια Adriano Pedrosa να διοργανώνεται φέτος στη Βενετία…

Για τη συνέχεια εδώ:

https://www.lifo.gr/culture/eikastika/13-megales-diethneis-eikastikes-ektheseis-gia-ton-aygoysto

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...