ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

Ολυμπιακοί Αγώνες και Αρχαίοι Μακεδόνες: Όταν οι Μοίρες στεφάνωσαν με κότινο τον Μεγαλέξανδρο

Οι στεφανωμένοι αρχαίοι Μακεδόνες. Ο βασιλιάς Φίλιππος Β΄ τρεις φορές Ολυμπιονίκης στις ιπποδρομίες. Η γέννηση και το τέλος ενός κορυφαίου θεσμού στον αρχαίο ελληνικό κόσμο.

Με ένα κλαδί αγριελιάς, τον γνωστό κότινο, στεφάνωσε τον νεογέννητο γιο του. Κι ήταν αυτό θεϊκό σημάδι, οι Μοίρες του έδωσαν καλοτυχία κι ο πατέρας του το όνομα και τη δύναμή του. Για να ηγεμονεύσει στη Μακεδονία και να κατακτήσει τον κόσμο, φτάνοντας ως τα πέρατα της Ανατολής.

356 π.Χ., 106η Ολυμπιάδα, ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος Β΄στέφεται νικητής στις ιπποδρομίες. Τρέχει με το άλογό του και οι υπόλοιποι βλέπουν την σκόνη του ως τον τερματισμό. Οι Ελλανοδίκες του φορούν τον κότινο, το στεφάνι αγριελιάς, την ύψιστη τιμή για τους αθλητές κατά την αρχαιότητα.

Ο Φίλιππος Β΄ επιστρέφει στεφανωμένος στη Μακεδονία και μαθαίνει πως τη μέρα του αγώνα -ίσως και την ώρα του αγώνα- γεννιόταν ο γιος του, Αλέξανδρος Γ΄, ο Μέγας Αλέξανδρος. Έβγαλε από το κεφάλι του τον κότινο και τον φόρεσε στο νεογέννητο. Θεϊκό σημάδι, ψιθυρίζουν όλοι. Ο κότινος ήταν ό,τι πιο λαμπρό μπορούσε να αποκτήσει κάποιος κι η νίκη στους Ολυμπιακούς Αγώνες η ύψιστη διάκριση για κάθε αθλητή.

 


Ο Φίλιππος της Μακεδονίας στέφθηκε τρεις φορές Ολυμπιονίκης. Στην 106η Ολυμπιάδα το 356 π.Χ. στις ιπποδρομίες, στην 107η το 352 π.Χ. στο αγώνισμα του τέθριππου (άρμα που σέρνουν τέσσερα άλογα) και στην 108η, τη 15η του μηνός Απολλωνίου, το 348 π.Χ. στη συνωρίδα (άρμα που σέρνει ζεύγος αλόγων).

Μετά τη δεύτερη νίκη του μάλιστα, ο Φίλιππος ξεκίνησε την ανέγερση ενός περίλαμπρου κτίσματος στην αρχαία Ολυμπία, του Φιλίππειου, ένα από τα ωραιότερα δείγματα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής, αφιερωμένο στον Δία - το ολοκλήρωσε ο Μέγας Αλέξανδρος.

Μετά τις δύο πρώτες νίκες του ο Φίλιππος έκοψε αργυρά νομίσματα με αθλητικές παραστάσεις και υποσχέθηκε μετά την τρίτη του συμμετοχή και νίκη στους Ολυμπιακούς Αγώνες να κόψει χρυσά νομίσματα, παρόμοια και ισότιμα με τους Περσικούς δαρεικούς.


Για τη συνέχεια εδώ:

http://anaskafi.blogspot.com/2024/08/blog-post_29.html#google_vignette

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...