του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου
Είναι γνωστό το περιοδικό Economist, για
τον προβοκατόρικο ρόλο του στις διεθνείς εξελίξεις-δείτε το προηγούμενο εξώφυλλο
του για τον Άσαντ, αλλά και το πρόσφατο για την Καγκελάριο Μέρκελ. Ο Economist,
δεν υπολείπεται βεβαίως, της σκανδαλώδους φαντασίας των γερμανικών περιοδικών,
βλέπε Fokus "δάχτυλο Αφροδίτης", Bild, Der Spiegel καλ. Η μόνη διαφορά
είναι, πως η ειρωνική δηκτικότητα τους, εκπορεύεται από διαφορετικά κέντρα
συγκρουόμενων συμφερόντων.
Επειδή, λοιπόν, τίποτα δεν είναι
τυχαίο στη σύνθεση μιας εικόνας και η σημειολογία της είναι μελετημένη με κάθε
λεπτομέρεια από το σχεδιαστή της-απίθανο να μην ήταν σε τέτοιο υψηλό επίπεδο
επιρροής-, θα είχε ενδιαφέρον να την αναλύσουμε, για να καταλάβουμε το νόημα
της και το σκοπό του άρθρου.
Η εικόνα αναπαριστά ένα εύφορο
καταπράσινο λιβάδι, που είναι υποτίθεται η Ευρώπη-ΕΕ. Η Μέρκελ πατάει πάνω σε
ένα ιωνικό κιονόκρανο με τα χέρια σταυρωμένα στη γνωστή στάση της αγνότητας,
ενώ από πάνω της μια ακτίνα του ήλιου την κάνει να μοιάζει ως μια «Ελέω Θεού»
Παρθένο-Βασίλισσα. Ο σχεδιαστής μοιάζει να υπονοεί, πως δίχως τη βάση αυτή, η ίδια
δεν πατάει πουθενά. Τριγύρω της, υπάρχουν στο χώρο διάσπαρτα διάφορα σύμβολα,
που στο μυαλό του σχεδιαστή εκπροσωπούν κάποιες χώρες και τον ευρωπαϊκό
πολιτισμό. Ας τις δούμε.
Υπάρχουν 11 σύμβολα στην εικόνα και
τα 6 από αυτά, έχουν ως σημείο αναφοράς την Ελλάδα και τον Ελληνικό πολιτισμό.
Διακρίνονται ο Παρθενώνας, ένα μισοθαμμένο άγαλμα του Σωκράτη, που μάλλον
υπονοεί την εγκατάλειψη της φιλοσοφικής ηθικής και των κλασικών αξιών, που αποτέλεσαν
τη βάση του ευρωπαϊκού πολιτισμού, κάποιοι κίονες κλπ. Η σύνθεση είναι γεμάτη
με φαλλικά σύμβολα και σεξουαλικά υπονοούμενα.
Η Μέρκελ λυγίζει τον Γαλλικό πύργο
του Άιφελ, που μοιάζει με γερμένο φαλλό, βουλιάζει τον Ιταλικό Πύργο της Πίζας
και το Λονδρέζικο Big Ben, ενώ σκοτώνει τον γονατισμένο Ισπανικό ταύρο στην
αρένα. Όλα αυτά, ως αποτέλεσμα της θηλυκής υπεροχής της, πράγμα που
επιβεβαιώνει και ο υπότιτλος του εξωφύλλου. Αινιγματική είναι η ύπαρξη ενός
πυροσβεστικού ελικοπτέρου σε ένα χώρο καταπράσινο με αρκετά νερά. Ίσως θέλει με
το παράδοξο αυτό, να δείξει το παράλογο της Ευρωπαϊκής καταστροφής, που
οφείλεται στην χαλκέντερη ηγεμονική πολιτική της Μέρκελ.
Το εντυπωσιακό είναι, ότι δεν
καταστρέφει μόνο τον ευρωπαϊκό νότο, αλλά και τους δυνατούς εταίρους της, Γάλλους
και Βρετανούς. Η ειρωνεία και η κατάφωρη κοροϊδία προς το πρόσωπο της Μέρκελ,
προσφέρεται με ένα περιτύλιγμα κολακείας, για την αναγνώριση της πραγματικής, πρόσκαιρης
υπεροχής της. Την αναδεικνύει, λοιπόν, ως μια μεγαλομανή αυτοκρατορική ηγέτιδα,
που ευθύνεται όχι μόνο για την οικονομική κατίσχυση των εθνών αυτών, αλλά και για
τη φθορά της κοινής πολιτισμικής συνοχής της Ευρώπης, που είναι βασισμένη στην
αλληλεγγύη και στα ιδεώδη ενός κοινού παρελθόντος. Η εικόνα, τελικά, πολύ απέχει
από το να είναι φιλική. Το αντίθετο μάλιστα. Απηχεί τα χτυπήματα ενός αθέατου
πολέμου ανάμεσα στα Αμερικανικά και στα Γερμανικά τραπεζικά συμφέροντα.
Ταυτόχρονα όμως, προϊδεάζει για την έκβαση
του παράλογου μέλλοντος που χτίζει η Μέρκελ στην Ευρώπη και για την πιθανή
εξέλιξη των γεγονότων και τις συνέπειες τους. Ο σχεδιαστής, δε μπορεί να μη
γνώριζε, ότι ο κίονας είναι ένα σύμβολο κατεξοχήν φαλλικό. Έτσι, τίποτα δεν
αποκλείει πως ο κίονας αυτός, θα μπορούσε να μεταμορφωθεί κάποτε σε φαλλό, πάνω
στον οποίο θα είναι καθισμένη,
Να προτείνω και μια λεζάντα ;" όπου πάτει "αναπτύξη" δεν φυτρώνει..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιδικά Χρήστο, όταν πρόκειται για "πράσινη" ανάπτυξη!!
ΔιαγραφήΣίγουρα...απο την άλλη εκάνα ενά λογοπαιγνιο. καθώς το "οπου πατεί αναπτυξή δεν φυτρώνει" προερχέται από αυτο που έλεγαν για τον Αττιλα.. τι ΄ήταν ο Αττίλας; Πως αποκαλούσαν τους Γερμανούς στους Παγκόσμιους Πολέμους ;Ουύνους....Προφανώς οι Γερμανοί θελούν να υπενθυμίσουν στο κόσμο αυτόν το "τίτλο"
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ Η Λουτετία Παρισιόρουμ (Το "ρωμαικό Παρίσι") γλύτωσε τον Αττίλα το συγχρόνο Παρίσι θα γλυτώσει τον "Αττίλα με φουστάνια"-Μέρκελ