ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Έγχρωμη αναπαράσταση της Πύλης των Καρυατίδων και της «Ιωνικής» Θύρας στον Τύμβο της Αμφίπολης - (Α΄)

Γερ. Γερολυμάτου: «Η Πύλη των Καρυατίδων της Αμφίπολης»,
λάδι-μικτή τεχνική σε χαρτόνι, 064Χ0,53
του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Η έγχρωμη αναπαράσταση από το εσωτερικό του μνημείου της Αμφίπολης, που παρουσιάζω σήμερα, είναι η πρώτη από τις δύο που έχω σκοπό να παρουσιάσω και είναι ζωγραφισμένη με το χέρι.

Αυτήν την αναπαράσταση, θα την ονόμαζα χαριτολογώντας του «Υπουργείου», διότι βασίζεται μόνο στα χρώματα που έχουν βρεθεί μέσα στο μνημείο και τα οποία έχουν ανακοινωθεί από τα δελτία τύπου του ΥΠΠΟΑ. Επιπλέον, έχω χρησιμοποιήσει για τον σκοπό αυτό και όσες φωτογραφίες μπόρεσα να ανακαλύψω με ορατά ίχνη χρωμάτων, προκειμένου να αποδώσω, όσο είναι εφικτό, την χρωματολογική σύνθεση του μνημείου. Δυστυχώς, η δημόσια έκκληση μου για την παροχή κάποιων χρωματολογικών πληροφοριών που θα με βοηθούσαν στην καλύτερη αναπαράσταση δεν εισακούστηκε, οπότε προχώρησα σε αυτή την πρώτη φάση με όσα χρώματα γνώριζα και μόνο.

Σχετικά με την πρώτη αναπαράσταση, που έχει διάσταση 0,64Χ0,53, θα ήθελα κατά χρωματική περίπτωση να προσθέσω τα εξής.

Στο δάπεδο του πρώτου θαλάμου με το κόκκινο μωσαϊκό και τα μαρμαράκια, παρουσιάζω ταυτόχρονα δύο πιθανές περιπτώσεις, μιας και δεν διάβασα σε κάποια ανακοίνωση τη μορφή που είχε το μωσαϊκό. Η πρώτη περίπτωση το δείχνει να αποτελείται από πλάκες με αρμούς που ακολουθούν τη δομή των τοίχων, ενώ η δεύτερη το παρουσιάζει να είναι συνεχές. Θεωρώ πως η πρώτη είναι η πιθανότερη, καθώς η κατασκευή του μωσαϊκού σε μικρότερα τμήματα-πλάκες και η τοποθέτηση τους, θα ήταν πιο εύχρηστη για τους κατασκευαστές. Επίσης αποτύπωσα την ύπαρξη μια φάσας λίγων εκατοστών χωρίς μαρμαράκια, που διατρέχει τις άκρες του μωσαϊκού. (εικ. 1)


Στην πρόσοψη του μικρού σκαλοπατιού κάτω από τα βάθρα των Καρυατίδων εντοπίστηκε μπλε χρώμα. (εικ. 2)


Σχετικά με τα χρώματα των επίκρανων των παραστάδων, δίπλα στις Καρυάτιδες, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι σβησμένα, χρησιμοποίησα τα χρώματα από τα επίκρανα των παραστάδων της εισόδου, καθώς είναι πολύ πιθανό το ίδιο χρωματικό και διακοσμητικό μοτίβο να επαναλαμβανόταν και σε αυτές, αφού στην ουσία αφορούσαν τα τέσσερα άκρα του ίδιου πρώτου θαλάμου. Σε αυτά, διέκρινα πέρα των άλλων χρωμάτων και ίχνη από μπλε, ενώ στην κάτω ταινία διακρίνονταν αχνά μισοσβησμένα ίχνη από άνθη, ίσως ρόδακες. (εικ. 3-4)




Ρόδακες του επιστηλίου. Για αυτούς, χρησιμοποίησα τα χρώματα που βρέθηκαν στους ρόδακες κάτω από τον οριζόντιο δοκό του δεύτερου θαλάμου, δηλαδή κόκκινο και κίτρινο, ενώ πρόσθεσα μια ακόμα σειρά ροδάκων πάνω από την «Ιωνική» Θύρα, χάριν της συμμετρίας. (εικ.5)


Επιφάνεια βάθρων. Τουλάχιστον στο σημείο όπου πατούν οι Καρυάτιδες, η ανακοίνωση ανέφερε την ύπαρξη κόκκινου χρώματος επί της επιφάνειας τους.

Στους χιτώνες των Καρυατίδων και σε εσοχές του μαρμάρου πάνω σε αυτούς, βρέθηκαν ίχνη μπλε χρώματος. (εικ.6)


Οι κόθορνοι των Καρυατίδων φέρουν ίχνη κίτρινου και κόκκινου χρώματος. (εικ.7)


Στο ύψος του επιστηλίου, επί των πλαϊνών τοίχων, ανακοινώθηκε η ύπαρξη τριών χρωμάτων, κόκκινο, μπλε και μαύρο. (εικ.8)


Στην δεύτερη έγχρωμη αναπαράσταση, που θα αρχίσω να ζωγραφίζω τις επόμενες ημέρες, στα ήδη γνωστά χρώματα θα προσθέσω και άλλα υποθετικά, που κατά τη γνώμη μου είναι πολύ πιθανό να υπήρχαν, ώστε να παρουσιάσω πλέον μια πλήρη εικόνα του πως μπορεί να έμοιαζε το μνημείο τις πρώτες ημέρες της ομορφιάς του. Η προσθήκη των επιπλέον χρωμάτων που θα καλύψουν τα άχρωμα κενά, στα σημεία όπου τα χρώματα σβήστηκαν για πάντα, μπορεί να είναι μεν υποθετική, αλλά δεν θα είναι αυθαίρετη, αφού θα χρησιμοποιήσω χρωματικά και διακοσμητικά στοιχεία από άλλους μακεδονικούς τάφους, που είναι πολύ πιθανό να επαναλαμβάνονταν και στον τάφο της Αμφίπολης, εφόσον οι κατασκευαστές θα είχαν σίγουρα υπόψη τους την ταφική παράδοση της περιοχής. Εννοείται, φυσικά, πως η δεύτερη αναπαράσταση, θα είναι πιο πλούσια χρωματικά από την πρώτη που βλέπετε εδώ.


Σε γενικές γραμμές μπορεί να πει κάποιος, πως εκτός από το λευκό χρώμα των μαρμάρων, που αποτελεί το βασικό χρωματικό υπόβαθρο του μνημείου, τα χρώματα που κυριαρχούν στον χώρο είναι δύο, το κόκκινο και το μπλε, ενώ τα υπόλοιπα, όπως το κίτρινο ή το μαύρο,  χρησιμοποιούνται σε μικρότερη ποσότητα, ως συμπληρωματικές νότες μιας χρωματικής ποικιλίας. Ειδικά για τα χρώματα, θα αναφερθώ λεπτομερέστερα στην επόμενη αναπαράσταση, όπου θα εξηγώ και τους λόγους των υποθετικών επιλογών.






35 σχόλια:

  1. Μπράβο πολυ καλή προσπάθεια... Παντως αν μου επιτρέπεις μερικές παρατηρισεις:
    Οι ρόδακες πάνω από τις καρυάτιδες είναι ασυμμετροι. Κταλαβαινω ότι ειναι ελευθερη απόδωση αλλά εφόσον βασίστηκες σε φωτογραφίες τότε καταλαβαινεις ότι πρεπει να εισαι πιο ακριβης, Δευτερη παρατηρηση είναι ότι νομιζω ότι βρέθηκαν ήχνη χρωματος στα κεφάλια τους. Τριτη και πιο σημαντική είναι ότι παρουσιαζεις τυο φως να ερχεται από το εσωτερικό του ταφου .... το οποίο ειναι μεγαλο λάθως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε Ghemistry Dog, καλησπέρα!

      Θα σας απαντήσω ένα προς ένα.

      Για το πρώτο, παρόλο που δεν κατάλαβα αν εννοείτε πως οι ρόδακες είναι ασύμμετροι στην πραγματικότητα ή είναι ασύμμετροι στην αναπαράσταση μου σας παραπέμπω σε αυτά που έγραψα σε εκείνη τη δημοσίευση, καθώς οι ρόδακες είναι συμμετρικά τοποθετημένοι (ανά 0,30εκ) στο δικό μου σχέδιο (τόσο το υπολόγισα βλέποντας τις φωτογραφίες, χωρίς να αποκλείεται και μια μικρή απόκλιση εκ μέρους μου) , εκτός των δύο ακραίων ροδάκων που πρέπει να μοιραστούν το τελευταίο μισό μέτρο, άρα δεν έχουν απόσταση 0,30 εκ με τους άλλους, αλλά λιγότερο.

      Για το δεύτερο έχετε δίκιο, έτσι είναι. Έβαλα λίγο μπλε στους χιτώνες και απέφυγα να το κάνω στα πρόσωπα για να μη φανεί παράξενο, και έχοντας σκοπό στην δεύτερη αναπαράσταση να το κάνω πλήρως, προς έκπληξη των περισσότερων για το χρώμα τους.

      Σχετικά με την τρίτη παρατήρηση, θα πρέπει να πω ότι δεν αποτελεί λάθος, αλλά καλλιτεχνική επιλογή, μιας και ο σκοπός της ήταν να υποβάλλει συναισθηματικά τον θεατή μέσω του κοντραστ, σχετικά με τον ένοικο του τάφου, καθώς δεν θα ήταν δυνατό-αλίμονο- να βγαίνει φως από εκεί μέσα.
      Στην επόμενη, την πλήρως χρωματισμένη αναπαράσταση, ο φωτισμός θα είναι ακριβώς ο αντίθετος και φυσικά η ατμόσφαιρα του μνημείου και η λάμψη των χρωμάτων διαφορετική.

      Ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία και τις παρατηρήσεις!

      Με βάση την κλίμακα μου, οι ρόδακες επί του μαρμάρινου επιστυλίου θα πρέπει να είναι συνολικά 13. Σε κάθε τμήμα του ενός μέτρου αντιστοιχούν 3 ρόδακες με απόσταση μεταξύ τους περίπου 30 εκ. Όμως οι δύο εξωτερικοί προς τους τοίχους ρόδακες του εναπομείναντος μισού μέτρου, θα πρέπει να έχουν απόσταση 25 εκ.

      http://peritexnisologos.blogspot.gr/2014/10/blog-post_9.html#more

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την απάντησή σας. Μια ακόμα παρατηρηση που ενώ την είχα στο μυαλό μετά ξέχασα να προσθέσω ειναι ο χρωματισμός στους τοίχους που ήταν ερυθρός...

      Διαγραφή
    3. Ghemistry Dog

      Αγαπητέ φίλε σχετικά με την παρατήρηση αυτή (ερυθροί τοίχοι) σε παρακαλώ, αν μιλάμε για τον πρώτο-δεύτερο θάλαμο, να μου δώσεις έναν σύνδεσμο να το δω, διότι για ερυθρό θάλαμο γνωρίζω μόνο τον τρίτο

      Διαγραφή
    4. Πρόκειτε για τον χώρο πίσω από τις Καρυάτιδες, δλδ, το χώρο του ψηφιδωτού. Υπάρχει μεγάλη σύγχηση στα δημοσιεύματα οπότε αναφέρεται ως τρίτος θάλαμος. Όπως και να έχει αναφέρεται πως υπάρχει κόκκινο επίχρησμα στους τοίχους. Ορίστε:
      http://www.newsit.gr/ellada/kindynos-katarreusis-tholou-ston-tafo-ths-amfipoli

      Διαγραφή
    5. Αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με...

      Διαγραφή
    6. Ghemistry Dog

      Όχι αγαπητέ μου!
      Μιλάει σαφέστατα για τον ΤΡΙΤΟ θάλαμο! Ακόμα και ο τίτλος το λέει ξεκάθαρα. Είναι ο θάλαμος που σκάβουν τώρα, αυτός με το όρυγμα. Αλλά και εκεί πάλι, το κόκκινο επίχρισμα είναι μόνο πάνω από τα επιστήλια, στην θόλο και όχι στους πλαϊνούς τοίχους που είναι από καθαρό λευκό μάρμαρο. Δηλαδή έτσι και αλλιώς, η κόκκινη θόλος δεν θα μπορούσε να φανεί στη δική μου αναπαράσταση.

      Καλή συνέχεια!


      Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού, την Παρασκευή τα μέλη της ομάδας, μπήκαν στον τρίτο θάλαμο του μνημείου,

      Διαγραφή
    7. Ευχαριστώ πολύ και πάλι συγχαρητηρια ....

      Διαγραφή
  2. διαβάζετε μέρος της επιστολής λόγω του περιορισμού της ιστοσελίδας σας. Όλη την επιστολή μπορείτε να την διαβάσετε εδώ :
    http://maketa-trains.gr/maketa/2014/11/06/%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b9%cf%87%cf%84%ce%ae-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%ae-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b6%cf%89%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%bf-%ce%b3-%ce%b3%ce%b5/
    =================
    Τελικά κ. Γερολυμάτε πιάσαμε ντουβάρι ή βρήκαμε πάτο:
    Εδώ είναι το ερώτημα και φυσικά όχι και το μοναδικό.
    …….Ερχόμαστε τώρα στο θέμα λιοντάρι. Το βλέπουμε στην κορυφή και στο κέντρο του λόφου Καστα στραμμένο δυτικά και όπως γράφηκε, κοιτάζοντας προς Αμφίπολη. Γιατί προς Αμφίπολη και όχι προς Αίγες την πρωτεύουσα του Μακεδονικού κράτους που είναι προς την ίδια κατεύθυνση: Όμως γιατί να κοιτάει προς κάποια πόλη και όχι προς την είσοδο ενός ταφικού μνημείου:
    κ. Γερολυμάτε για ώρες είχα μπροστά μου, σε μακέτα, τον λόφο Καστα με το μνημείο. «Έπαιζα» με το λιοντάρι, πάνω στην αρχαία του βάση, που έφτιαξα, στρέφοντας το, μια δυτικά όπως είπε ότι ήταν ο κ. Λεφαντζης και μια προς την είσοδο του μνημείου. Πιστέψτε με
    Όταν λοιπόν το έστρεφα προς την είσοδο του μνημείου «κούμπωνε» οπτικά τέλεια, ενώ όταν κοίταζε δυτικά, ήταν σαν ένα ξένο σώμα. Μια επιδεικτικότατη αδιαφορία αν θέλετε, προς τον νεκρό/ους που βρίσκονται στο μνημείο που υποθετικά αυτούς τιμάει . Για φέρτε την σκηνή στο μυαλό σας.
    Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι το χόμπι μου αλλά και η δουλειά μου τα τελευταία χρόνια, είναι να κάνω μακέτες. Έτσι όταν άκουσα για το μνημείο άρχισα να το σκέφτομαι . Δεν το αποφάσιζα γιατί μου έλειπαν πολλές διαστάσεις ώσπου μια ημέρα έπεσα πάνω στο άρθρο σας, με παρουσίαση της αίθουσας των Καρυάτιδων. Δεν κάνω κοπλιμαν κ. Γερολυμάτε , όμως ποτέ δεν έπιασα στα χέρια μου, στα 45 χρόνια ενασχόλησης, μια τόσο πληρέστατη ανάλυση, με λεπτομέρειες που όταν εφαρμόστηκαν στην πράξη, η κλίμακα μου 1:35,2 όλα τα νούμερα ερχόταν και έκλειναν ακριβώς, εκεί που έπρεπε και φυσικά καταλαβαίνετε τι λέω. …………………………
    Συνεχίζοντας λοιπόν για τις διαστάσεις, συμφωνούν όλες απόλυτα στην σχέση 1/3 καθώς και τα σχηματιζόμενα τετράγωνα. Τελικά ανακάλυψα ακόμα ένα τετράγωνο που σας διέφυγε , αυτό των 6 χ 6 μέτρων που σχηματίζεται από το μήκος του δωματίου με το κεντρικό ύψος της στοάς. Όσο για τα 3 μετρά το μήκος του πίσω δωματίου είναι σωστό και «κάθετε» σωστά το ψηφιδωτό μονό αν υπολογίσετε και το περιθώριο. Σε αντίθετη περίπτωση το σχήμα παραμορφώνεται .
    Άποψη μου : ΝΑΙ τα χεριά των καρυάτιδων ………
    Την μακέτα μου αν θέλετε μπορείτε να την δείτε στην ιστοσελίδα www.maketa-trains.gr\shop. και ποιο πολλές φωτογραφίες στο ΦΒ.
    Τελικά το μνημείο σαν έργο ,θα το χαρακτήριζα σαν ένα ποίημα αρχιτεκτονικής , για το όποιο δαπανήθηκε ένα βουνό χρήμα, για την κατασκευή του . Αυτό όμως δεν νομίζω να ενοχλούσε κανέναν την εποχή εκείνη , γιατί το χρυσαφί ερχόταν με τα τσουβάλια από τις κατακτήσεις. Άλλωστε ο λόφος Καστα βρίσκεται σχεδόν στους πρόποδες του ορούς Παγγαίου, όπου η εξόρυξη χρυσού γινόταν από τους σκλάβους των κατακτήσεων. Μάλιστα θυμάμαι …….για τον χρυσό του Παγγαίου ολα τα βιβλία κατέληγαν, στο ότι τα ορυχεία δεν στέρεψαν, αλλά ο χρυσός που ερχόταν από τις κατακτήσεις ήταν τόσο πολύς, που σταμάτησαν την εξόρυξη και όπως λένε οι Αμερικάνοι “easy come easy go”
    Γι αυτό μου έρχεται άλλη μια σκέψη και τελειώνω.
    Δημιούργησαν λοιπόν έναν λατρευτικό χώρο τελετών, όπου πίσω από την βάρια μαρμάρινη πόρτα υπήρχε ο μύθος και το μυστήριο ,αγαπημένο σπορ των αρχαίων, ενώ σε κάποιο άλλο σημείο ΔΥΤΙΚΑ εκεί που ΚΟΙΤΑΖΕ το λιοντάρι, σε ένα άλλο μνημείο (λεφτά υπάρχουν άλλωστε ) θα αναπαύονται τα μελή της οικογενείας του Μ. Αλέξανδρου, η μητέρα του και ένα 60% ο ίδιος ο Μ. Αλέξανδρος.
    Αυτή είναι η άποψη μου ,αλλά όπως έλεγε ο πατέρας μου «πας προφήτης μετά Χριστών ψεύτης»..
    Ευχαριστώ δημόσια τον κ. Γερολυμάτο, για τις μοναδικές εργασίες που έκανε και συνεχίζει να κάνει . Ετσι έδωσε σε όλους εμάς την ευκαιρία, να κατανοήσουμε απόλυτα τον χώρο και την διάταξη αυτής της μεγάλης κατά τα άλλα ανασκαφής στον λόφο Καστά Αμφίπολης. Μπράβο
    Με τιμή
    Ιωάννης Χ. Τοκμακιδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε Ιωάννη Χ. Τοκμακιδη, καλησπέρα!

      Κατά αρχήν σας συγχαίρω και εγώ για την πολύ ωραία μακέτα που έχετε φτιάξει. Το επάγγελμα σας είναι ενδιαφέρον και πολύ κατατοπιστικό και δεν σας κρύβω ότι θα μου άρεσε πολύ μια τέτοια ασχολία, καθώς δίνει τη δυνατότητα να βλέπει κανείς "ολοζώντανο" μπροστά του ένα αποτέλεσμα, έστω και σε μικρογραφία.
      Μπήκα στο ιστολόγιο σας και διάβασα την ανοικτή επιστολή που μου απευθύνετε και σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Σας συγχαίρω επίσης και για το λεπτό χιούμορ.
      Είναι κατανοητό, ότι σαν μακετίστας είστε εξοικειωμένος με την εφαρμογή των κλιμάκων στα έργα σας, οπότε νομίζω ότι μπορούμε να συννενοηθούμε στο περί τίνος πρόκειται, σε ό,τι αφορά το μνημείο και τις διαστάσεις του!
      Είναι ένα Μεγαλοπρεπές έργο!
      Σχετικά με το λιοντάρι και την θέση του, συμφωνώ μαζί σας και σας παραπέμπω στην πρώτη από τις δημοσιευθείσες σχεδιαστικές μου προσπάθειες, όπου λέγω στο τέλος:

      "Στην περίπτωση αυτή, θα είχε ενδιαφέρον να διασαφηνιστεί, αν ο Λέοντας βρισκόταν όχι μόνο στον ίδιο άξονα με το μνημείο (πράγμα που συμβαίνει έτσι και αλλιώς ανάμεσα στο κέντρο και σε ένα σημείο του κύκλου), αλλά κυρίως, αν ήταν μετωπικά ευθυγραμμισμένος προς την είσοδο του τάφου με κατεύθυνση νοτιοδυτική, ή αν ήταν στραμμένος προς άλλη κατεύθυνση. Αν η είσοδος που έχει βρεθεί είναι η μοναδική, τότε η καλλιτεχνική συμμετρία και ο συμβολισμός, θα απαιτούσαν την πρώτη εκδοχή της μετωπικής ευθυγράμμισης, αν και αυτό θα ενείχε τον κίνδυνο της υπόδειξης του σημείου της εισόδου για μια πιο ασφαλή ανακάλυψη της από τυμβωρύχους"

      http://peritexnisologos.blogspot.gr/2014/11/blog-post_5.html?showComment=1415274440609#c1271036695967906138

      Σχετικά με την αναπαράσταση που έχω κάνει, και αληθινά χωρίς την διάθεση να περιαυτολογήσω, θεωρώ ότι έχω προσεγγίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα του μνημείου και πραγματικά ασχολήθηκα τόσο, ώστε οι διαφορές, αν υπάρχουν, να είναι της τάξης των ελάχιστων εκατοστών. Δεν έχω εντοπίσει καμία από τις 3d αναπαραστάσεις, παρόλη την φιλοτιμία και την εργασία των κατασκευαστών τους, που να αναπαριστά με την ίδια ακρίβεια το εσωτερικό του τάφου. Μια τελευταία που είδα, είναι αρκετά καλοφτιαγμένη στο να δίνει τη γενική εντύπωση του χώρου, αλλά ούτε και αυτή αποδίδει με ακρίβεια το εσωτερικό. Μάλιστα, όλοι κάνουν λάθος στο ίδιο σημείο, που είναι οι Καρυάτιδες και η πραγματική απόσταση μεταξύ τους, καθώς τις βάζουν να είναι μακρύτερα από όσο πιστεύω ότι είναι.

      Όπως αναφέρατε είναι πολλά και τι να πρωτοπει κανείς! 'Οχι μόνο το τετράγωνο που γράφετε δεν μου ξέφυγε, αλλά και πολλά άλλα νοητά σχήματα, που ούτε τα έχω αναφέρει αφού θα έπρεπε να γράψω για αυτά ολόκληρο δεκασέλιδο υπόμνημα! Τρίγωνα, τετράγωνα, ακόμα και κύκλοι, (Δύο εφαπτόμενοι κύκλοι ακριβώς στο κέντρο του μνημείου, όπου μέσα στον καθένα τους θα εγγραφόταν τέλεια η κάθε μια από τις Καρυάτιδες) θα συμπλήρωναν την "κρυφή" γεωμετρία του χώρου. Πάντα γράφουμε, όσα μπορούν να διαβάζουν οι άλλοι.
      Όπως γνωρίζετε από την εμπειρία σας, δεν υπάρχουν μικρά λάθη στην κλίμακα ή στην οργάνωση του χώρου. Τα μικρά λάθη της αρχής, αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα, αθροίζονται και μεγαλώνουν όσο προχωρά το έργο, ώσπου στο τέλος τίποτα δεν "κουμπώνει" και τα πάντα καταρρέουν.
      Έγραψα πολλά, αλλά το έκανα επειδή πραγματικά με συγκινήσατε και επειδή κεντρίσατε το ενδιαφέρον μου με την εργασία σας.

      Στο κάτω-κάτω, εμείς κάτι κάνουμε! Κατά δύναμη.
      Κουραζόμαστε και ξοδεύουμε τον πολύτιμο χρόνο μας (και χρήματα) εθελοντικά και αμισθί, για να ενημερώσουμε τους συμπατριώτες μας, επειδή μας έχει γοητεύσει το μνημείο καιι αγαπούμε την ιστορία μας.
      Εμείς, δεν πετάμε θεωρίες ανέξοδες και όποιον πάρει ο χάρος, όπως κάνουν πολλοί εξ αυτών, για λίγα λεπτά δημοσιότητας!

      Ευχαριστώ πολύ για μια ακόμα φορά και σίγουρα η τιμή είναι αμοιβαία!

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια . Η αλήθεια όμως είναι ότι χωρίς το δικό σας άρθρο δεν θα μπορούσα να ολοκληρώσω την εργασία μου σωστά. Τα νούμερα που γράψατε και αυτά που έγραφε το υπουργείο στις ανακοινώσεις , τα περνούσα σε ένα φύλλο Excel και εκεί έκανα επί δυο μήνες δοκιμές με κλίμακες και αριθμούς ώστε να καταλήξω στο 1:35,2 και όχι σε κάποιο άλλο νούμερο. Το 0.2 η αδελφή ( γραφίστας μακετίστας Πανεπιστημιακού επιπέδου ,ζωγράφος με εργαστήρι τώρα στην Σάμο) μου επέμενε πάρα πολύ να το υπολογίσω και να μην το αγνοήσω γιατί το σχέδιο μου θα βγει «εκτός» κάτι που το αναφέρετε και εσείς. Δίνοντας σας ένα μέτρο σύγκρισης σκεφτείτε ότι σε μια κλασική κλίμακα 1:50 το μέγιστο ύψος των 6 μέτρων της πύλης των Καρυάτιδων ,αντιστοιχεί σε 12 εκατοστά , τότε η διάμετρος του τύμβου που θα έπρεπε να κάνουμε θα έπρεπε να είναι 3μετρα και 168 εκατοστά !!!!!.
      Σήμερα το μεσημέρι διαβάζοντας ένα άρθρο στο Πρώτο Θέμα σχετικά με την ανασκαφή ανέφεραν για πρώτη φορά τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν όντος του χώρου της ανασκαφής. 5 βαθμοί κελσίου και 80% υγρασία. Σας θυμίζει αυτό κάτι με αυτό που έγραψα για υγρασία 90% άρα θα ήταν και βάλε….
      κ. Γερολυμάτε
      φοβάμαι ότι εμείς απ έξω βλέπουμε ποιο καθαρά, απ ότι αυτοί εκεί μέσα και λέω φοβάμαι, γιατί και εσείς μόλις σήμερα αναφέρεστε στην ασφάλεια στατικότατος της κατασκευής. Μια εικόνα με κάθετη τομή στην δοκό που στηρίζετε στα κεφάλια των Καρυάτιδων, υπάρχει στο ιστολόγιο σας .Αυτή η δοκός στηρίζει το μέγιστο βάρος όλου του οικοδομήματος γιατί κατ ουσιών είναι και η κεντρική. Πως θα οπλιστεί αυτή έναντι πιθανού ισχυρού σεισμού που ενίοτε παράγει η λίμνη Βόλβη και απέχει μόλις ελάχιστα χιλιόμετρα από τον λόφο Καστά:
      Δυστυχώς πολλά τα αν και τα ίσως αλλά αυτά δεν τελειώνουν.
      Θα χαιρόμουν πολύ αν κάποτε ερχόσασταν στα μέρη μου, να ερχόσασταν να τα πούμε μεταξύ τυριού και αχλαδιού και νόστιμου τοπικού κρασιού. Εσείς έχετε το mail μου από την ιστοσελίδα μου όποτε η επαφή μένει σε σας.
      Κάτι τελευταίο
      Κανένας υπολογιστής ποτέ δεν θα μπορέσει να ζωγραφίσει όπως ένας ζωγράφος γιατί ο ζωγράφος ζωγραφίζει με την ψυχή και τα έργα του μυρίζουν λάδια και τέμπερες. Το ίδιο ένας υπολογιστής δεν θα κατασκευάσει μια μακέτα όπως ένας μακετίστας που δουλεύει με την ψυχή και λιγότερο με τα χέρια και να σας πω ένα μυστικό , τα έργα που βλέπετε στο ιστολόγιο μου τα φτιάχνω μόνος μου με τα χέρια μου με την αφή μου και ας είμαι εδώ και τρία χρόνια τυφλός 92 % .
      Ευχαριστώ
      Ιωάννης Τοκμακίδης

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ φίλε Ιωάννη!

      Συμφωνώ με όλα όσα γράψατε.
      Κυρίως όμως με άγγιξε η τελευταία σας παράγραφος, όχι μόνο για τη σημαντική αλήθεια που εκφράζει, όσο επειδή είναι μια μαρτυρία της θέλησης που έχετε και της επιμονής να συνεχίσετε, παρά την αντιξοότητα, να δημιουργείτε με τα χέρια σας. Είστε αξιέπαινος για αυτό!

      Σας εύχομαι καλή συνέχεια και ελπίζω, πως όταν κάποτε βρεθώ στα μέρη σας, να πάμε μαζί μέχρι τον Τύμβο!

      Διαγραφή
    4. καλημερα μας
      Φυσικά με μεγάλη μου χαρα . Τι είναι η Μεσσολακία , χαλαρα (Μακεδονικό αυτο εεε!!) 15-20 λεπτά δρόμος και μετα τον τύμβο που θα πάμε ; σε ενα καφενεδάκι του χωριού για καφε και αν εχει μέσα παππουδες και τους τσιγκλίσουμε λίγο , εχουμε να ακούσουμε ιστορίιιιιες κουτσομπολιάαααα και αλλα υπέροχα πραγματάκια. Πολλοι δε απο αυτούς ήταν σκαφτιάδες στις ανασκαφες του αήμνιστου κ Λαζαρίδη. Ολη η αλήθεια στα πόδια μας και εκει να ακούσετε ιστορίες πως μια ανασκαφή μεταβάλει την οικονομική ζωη του χωριού. Επιχειρηματίας με inside information πριν τον Αυγουστο διαπραγματεύεται αγορά γής εναντι 7,000 € το στρέμα και να τον παρακαλάν οι πωλητές . Μετα τον Αυγουστο το ιδιο τεμάχιο 20,000 € και ... να δουμε αν θα στο δώσουμε. Ακόμα πως η κόντρα δυο γυναικών οδήγησε στην ανακάλυψη του μνημείου Καστα. Αυτα και αλλα πολλά ωραία. Περιμένω
      αλλα παράλληλα θέτω και ενα ερώτημα. Τι κεινό έχουν το μνημείο του λόφου Καστα και το ιερό της Μέκκας στην Σαουδική Αραβία ;
      Ιωάννης Τοκμακίδης

      Διαγραφή
    5. Καλημέρα αγαπητέ Ιωάννη!

      Ωραία θα ήταν! Από τους παππούδες μπορεί να μάθει κανείς ενδιαφέροντα πράγματα. Για παράδειγμα, ξαναπήγα πρόσφατα στις Μυκήνες και θέλοντας να μάθω, αν όντως ήταν αλήθεια η εύρεση της μούμιας του Αγαμέμνονα στις πρώτες ανασκαφές, μου είπαν, πως ναι. Φυσικά, οι ίδιοι οι εργάτες της ανασκαφής δεν ζουν πια, αλλά μου είπαν οι σημερινοί εγγονοί τους, πως κάτι τέτοιο τους είχαν πει οι παππούδες τους. Το που βρίσκεται βέβαια η μούμια σήμερα, είναι ένα τεράστιο ερώτημα μεταξύ πολλών άλλων.
      Σχετικά με το δικό σας ερώτημα, δε μπορώ να φανταστώ κάτι κοινό ανάμεσα στα δύο, οπότε ας το πάρει το ποτάμι.

      Διαγραφή
    6. αγαπητέ κ. Γερολυμάτε
      το μνημείο του τύμβου Καστά Αμφίπολης και η Μέκκα έχουν επενδυθεί απο το ίδιο ασπρο μάρμαρο Θάσου. Μετά απο τόσους αιώνες συνεχίζει το αθάνατο Ελληνικό μάρμαρο να δημιουργεί
      Ιωάννης Τοκμακίδης

      Διαγραφή
  3. Μα ο τυμβος ειναι κυκλικός .... πως μπορειτε να πειτε ότι κουμπονει το λιοντάρι τέλεια παράλληλα στον δρόμο του τάφου; Είναι πιο λογικό να κοιτάζει προς την πόλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. .... πως μπορειτε να πειτε ότι "κουμπονει το λιοντάρι τέλεια παράλληλα στον δρόμο του τάφου;"
    προσπάθησα να βρώ αυτήν την φράση μεσα στο κείμενο μου αλλα δεν την βρήκα . Το πιθανότερο είναι να σας ξεφυγε κάτι κατα την ανάγνωση. Αλλη μια προσπάθεια και εδω είμαστε για καθε απορία. Οσο για τον Τυμβο ΝΑΙ είναι κυκλικός και εφ όσον το λεοντάρι βρισκόταν στο κέντρο του κύκλου μπορεί να στραφεί σε τόσες θέσεις, οσες είναι απο το 0-360 μοιρες
    Ιωάννης Τοκμακίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "«Έπαιζα» με το λιοντάρι, πάνω στην αρχαία του βάση, που έφτιαξα, στρέφοντας το, μια δυτικά όπως είπε ότι ήταν ο κ. Λεφαντζης και μια προς την είσοδο του μνημείου. Πιστέψτε με
    Όταν λοιπόν το έστρεφα προς την είσοδο του μνημείου «κούμπωνε» οπτικά τέλεια, ενώ όταν κοίταζε δυτικά, ήταν σαν ένα ξένο σώμα."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ισως το λάθος σας είναι οτι κοιτάτε το μνημειο από την είσοδο του τάφου ενώ στην πραγματικότητα το μνημειο ειχε ως σκοπό να μην φαίνεται ο τάφος αλλά ο τυμβος.....
    Οι συμβολισμοι πάντως παραπέμπουν ότι το λιοντάρι θα κοιτούσε είε προς την πόλη είτε προς την θάλλασα. αν δεχτουμε τις γεωλογικές μετρησεις με την υποθεση ότι υπάρχουν 7 ακομα τάφοι μέσα τότε πολύ πιθανώς να μην είναι και ο κύριος τάφος... δεν ξέρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εξαιρετκή δουλειά !
    Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ακριβώς αυτο λέω και εγω οτι σιγουρα υπάρχουν και αλλοι τάφοι και οσον αφορα το λεοντάρι της Αμφίπολης θα σας πω μια λεπτομέρια που δεν την εχει αναφέρει κανένας. Γενικά τα ζώα είναι φιλικά , αγρια ή ουδέτερα. Στην περίπτωσή μας ο λέων έχει ανοιχτό το στόμα και προβάλει τα δόντια, δείγμα αγριότητας και προστασίας . Γιατι η αγριότητα προς την πόλη: και οχι στον πιθανό εισβολέα του τάφου:. Λέμε ,υποθέτουμε κλπ. Στο τέλος θα δούμε τι θα δούμε. Επειδη είμαι απο αυτά τα μέρη επι δεκαετίες περνουσα απο μπροστά του . Πρόσφατα επειδή διάβασα οτι τα μάρμαρα του βάθρου είναι απο του περιβόλου του τύμβου πήγα και τις μέτρησα σε μια προσπάθεια να επιβεβαιώσω τα μεγέθη που ανέφερε ο κ. Γερολυμάτος στην μελέτη του για την αίθουσα των Καρυάτιδων. Ναι κ. Γερολυμάτε οι διαστάσεις είναι όμοιες και σε αυτά τα μάρμαρα , η πατούρα είναι 3 cm περιμετρικά και υπάρχουν κομμάτια με διάσταση σε cm 120χ31 - 120 χ 66 - 80 χ 66 - 74 χ 84 . Σε αυτές τις διαστάσεις περιλαμβάνεται και η περιμετρική πατούρα των 3 cm .
    Ιωάννης Τοκμακιδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το λιοντάρι δεν έχει να κάνει με την αγριότητα προς την πόλη αλλά ως συμβολισμός αυτού που είναι θαμένος μέσα. Το λιοντάρι είναι μέρος του μνημείου του νεκρού και δεν έχει συμβολισμό προς τονν θεατή. Αυτό τον ρόλο τον είχαν οι σφίγγες οι οποίες με το αποτροπιακό τους βλέμμα φύλαγαν την είσοδο.

      Διαγραφή
  9. Ghemistry Dog και Ιωάννης Τοκμακιδης

    Αγαπητοί φίλοι, να είστε σίγουροι πως θα βρεθούν και άλλα συγκλονιστικά πράγματα στον Τύμβο. Έχω ένα λογικό προαίσθημα για όλα αυτά.
    Προς το παρόν όλοι κάνουμε υποθέσεις. Αλλες είναι πιο βάσιμες, άλλες λιγότερο, αλλά αυτό που έγραψα παραπάνω ξεφεύγει από το να είναι μόνο μια απλή υπόθεση. Βρίσκεται περισσότερο στον χώρο της βεβαιότητας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το οτι υπάρχουν πολλά να ανακαλυφτούν ακόμα στο τυμβο αλλά και στους διπλανούς λόφους ειναι σίγουρο ... αρκεί να ανατρέξουμε μόνο στα όσα έχει ήδη ανακαλύψει ο αείμνηστος Λαζαρίδης αλλά και να δούμε το φωτογραφικό υλικό της βρετανικής μεραρχίας που δρουσε στον 1ο παγκώσμιο πόλεμο στην περιοχή της αμφίπολης. Δεν βρίσκω το άρθρο που παραθέτω αξιόπιστο όμως οι φωτογραφίες πρέπει να είναι:
    http://filosofia-erevna.blogspot.gr/2014/10/blog-post_52.html

    Αν κάποιος έχει την δυνατότητα να μας κατευθήνει στα σημεία που έχουν ληφθεί οι φωτογραφίες θα ήταν πολύ καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Bλέποντας την διάταξη της τοιχοποιϊας, με βεβαιότητα σας λέω ,οτι δεν είναι απο το μνημείο της τωρινης ανασκαφής. Σας υπόσχομαι όμως, οτι θα τυπώσω τις φωτογραφίες και όταν θα πάω στην Μεσσολακιά, θα κάνω μερικές ερωτήσεις σε παππούδες και θα σας μεταφέρω οτι μάθω.
      Ιωάννης Τοκμακίδης

      Διαγραφή
  11. Είναι σίγουρο ότι δεν ειναι από τον ταφο που ανασκάπτεται στον τύμβο Καστά... Μονο το διαφραγματικό τοιχο να παρατηρήσει κανεις βλέπει ότι δεν είναι ο ίδιος στον διαφραγματικό τοιχο στον τάφο που ανασκάπτεται είναι όλη η καμαρα κλεισμένη ενώ στην φώτο είναι μονο η καμαρα κλεισμενη. Θα μπορούσε να ειναι από τον ίδιο τύμβο αλλά άλλος τάφος. Ψάχνοντας στο ιντερνετ δεν βρήκα άλλους τάφους με αυτή την χαρακτηριστική καμάρα, όπου η κεντρική πέτρα προεξέχει λιγο. Θα ήθελα όμως να προσέξτε το μέγεθος της και ότι αν και ελάχιστα μικρότερη είναι συγκρισιμα μεγάλη όσο και αυτή του τάφου που ανασκάπτεται... Δε3ν ξέρω την ιδιότητα σας κ. Τοκμακίδη και ως τι θα πάτε , οπότε καλή επιτυχία. Πείτε μας πότε θα πάτε μόνο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα μας
      οπως βλέπω και οι τρεις μας, βγάλαμε το ίδιο συμπέρασμα, σχετικα με το οτι ΔΕΝ είναι στις φωτογραφίες, το μνημείο που βρέθηκε . Στο διαδύκτιο , τελικα πολύ copy paste κυκλοφορεί, βρήκα νομίζω την προτώτυπη δημοσίευση ,με τις ιδιες φωτογραφίες
      δειτε εδώ : http://www.xronometro.com/bretanoi-amfipolis/ Μια ¨"επίσκεψη" στο Βρετανικό μουσείο ψάχνοντας τα εκθέματα περιοχής - εποχής ισως δώσει κατι παραπάνω.Καπου αλλού , δεν θυμαμε που ,βρηκα φωτογραφίες εποχης με Εγγλέζους και τα κομμάτια του λέοντα. Οσο για την φωτογραφία με τα παιδάκια με τα σακούλια την άμμο χμ!!! τα οχυρωματικά εργα τότε γίνονταν με τσουβάλια απο άμμο ,οπως φένεται σε μια άλλη φωτογραφία . Λεω ίσως, ποιο πιθανό να είναι η φωτογραφια με το πλήθος στην σειρα , να είναι μια ωραια προπαγάνδα για τους Εγγλέζους για εσωτερική κατανάλωση σε καιρους πολέμου. Προστατεύουμε τους Ελληνες και τους δίνουμε , δουλειά και χρήματα.
      Τέλος για να δούμε τι θα μάθω , γιατι το 1913 είναι πολύ μακρυα και φοβάμε οτι δεν θα υπάρχουν σήμερα εν ζωή πιτσιρικάδες του τότε .
      =====================
      αγαπητε στην Ελλάδα οτι δηλώσεις ... είσαι. Εγω απο την αρχή εγραψα και ποιος είμαι και τι δουλειά κάνω. Οπότε η ιδιοτητά μου είναι ξεκάθαρη . Το επάγγελμα -χομπι μου που ασκώ , γίνεται μεσω internet . Ετσι εχω την τύχη να μιλάω και να εμπορεύομαι σε ολα τα μήκη και τα πλάτη της Ελλάδας . Φυσικά και εγω με την σειρά μου, πάω όπου με καλέσουν για δουλειά. Το 90% του πελατολογίου μου, είναι στην Αθηνα και αποτελείται απο ανώνυμους αλλα και πολύ επώνυμους Αθηναίους, βλέπετε ο τρενομοντελισμός σαν χόμπυ είναι ακριβό. Εαν θέλετε να δείτε εργα μου , σε δημόσιο χώρο, στην Αθήνα μπορείτε να πάτε στην SEFERLAND Περιστέρι. Ειναι ενας ξεχωριστός παιδότοπος ιδιοκτησίας Μάρκου Σεφερλή. Στον δεύτερο όροφο υπάρχει μια αίθουσα με 11 ιστορικές και μυθολογικές μακέτες φτιαγμένες απο εμένα που μπορείτε να τις δείτε. Βλέπετε , οταν ήρθε στην Δράμα ο κ. Σεφερλής, για να συνεργαστούμε με είπε : κ. Τοκμακίδη η Ελλάδα εχει πολύ και ωραία ιστορία και μυθολογία. Δεν θελω Μικυ Μαυς ,Στρουμφ κλπ. θέλω Ελλάδα. Ετσι κάναμε μακέτες με ,τους Θεους του Ολύμπου - Ηρακλής Λερναία Υδρα - Θησσέας Μινώταυρος - Ναυμαχία Σαλαμίνας - Μάχη Μαραθώνα - Θερμοπύλες - Δουρειο Ιππο Τροία - Γρανικο ποταμό - Δερβενάκια - Επος του 1940 - Μάχη Οχυρών. Βλέπετε στον ιδιωτικό τομέα, βρίσκεις περισσότερους Ελληνες φιλέλληνες, απο οτι εκει που θα έπρεπε και που πληρώνοντε μάλιστα απο τον Ελληνα πολίτη για να του προσφέρουν υπηρεσίες.
      Αυτα προς αποφυγην λανθασμένων εντυπώσεων για την ιδιότητά μου.
      Ευχαριστώ
      Ιωάννης Τοκμακίδης

      Διαγραφή
    2. Συγχαρητήρια κύριε Τοκμακίδη για την δουλειά σας... Το σχόλιο μου για το καλή επιτυχία είχε να κάνει με το ως τι θα πάτε. Πρόσφατα βρήκα το μπλογκ και οπότε δεν γνώριζα την ιδιότητά σας, Οπότε σκέφτηκα ότι μπορεί να είσαστε κάποιο είδος δημοσιογραφου ή ακαδημαϊκού. Προσωπικά δεν είμαι από Αθήνα, μένω στην Κρήτη και όπως δηλώνει το ψευδώνυμό μου ειμαι χημικός. Είπατε ότι θα τυπώστε τις φωτογραφίες και θα τους τις δείξτε. Προσπαθώ να βρω ένα άρθρο που ειχα διαβάσει σε κάποιο τοπικό σάιτ τις περιοχής όπου κάποιος δημοσιογράφος είχε ανέβει στο διπλανό λόφο (λοφος 133) και είχε τραβήξει κάποιες φωτογραφίες από κάποια καμαράκια χωμένα στο χώμα αλλά δεν μπορώ να το βρω.

      Διαγραφή
  12. Chemistry DogΙ και ωάννης Τοκμακίδης

    Αγαπητοί μου φίλοι, σίγουρα δεν είναι η είσοδος των Σφιγγών, αλλά άλλος τάφος. Η τρύπα που βάζει την κεφάλα του ο Εγγλέζος, στον Τύμβο Καστά είναι κτισμένη και επιπλέον η πέτρα "κλειδί" στο κέντρο είναι διαφορετική. Τις φωτογραφίες τις είχα ξαναδεί και αφορούν άλλον Τύμβο ή άλλο τάφο. Αλλά ποιον;;
    Γιατί δεν τον έχουν ανασκάψει ακόμα αφού είναι τόσο εμφανής;; Μήπως πρόλαβαν και μπήκαν οι κλέφτες (Αγγλοι) στο χωριό; Πολλά ερωτηματικά!
    Πάντως ο τόπος εκεί πάνω είναι γεμάτος από τύμβους.
    Ένα τεράστιο αρχαιολογικό πάρκο!

    Καλό σας βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Βρήκα αυτό λοιπόν όπου ισχυρίζονται ότι είναι από την περιοχή της Θεσσαλονίκης.
    http://boraeinai.blogspot.gr/2014/09/blog-post_78.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε Chemistry Dog,

      Έτσι είναι σίγουρα.
      Το θέμα είναι, τι γίνεται με αυτόν τον αρχαίο τάφο και γιατί δεν έχει ακόμα ανασκαφθεί;;

      Διαγραφή
  14. Δεν ειναι σίγουρο... οπότε πρέπει να ψάξω πάλι όλους τους τάφους της Θεσσαλονικης στο ιντερνετ....πφφφ Αρκει να δουμε τον ιστο της θεσσαλονικης την περίοδο του πολέμου και να δουμε τι ανακαληφθηκε μετά. Όπως και να έχει αναφέρουν οι Αγγλοι του βρετανικού μουσείου ότι έκανε ανασκαφες ο γιατρος του σώματος οπότε πρέπει να μάθουμε ποιον τάφο χρησιμοποιήσαν. Η γενική παραδοχή είναι ότι τουλάχιστον η φωτογραφία με τα κρανία ειναι αληθινά από την αμφίπολη. Υποθ΄τω ότι δεδομένου ότι είχαν στρατοπεδευσει κοντα στην αμφίπολη και ο τάφος της Θεσσαλονικης θα είναι προς την Ανατολική πλευρά της.
    Παντελης Ξυδιάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπέρα
      μια εξτρα επαγγελματικη υποχρέωση με εφερε σήμερα στην Μεσσολακιά. Εκει εμαθα ενα νεο μυστικό . Είναι απο στόμα μεγαλου "δρυίδη" σε αυτή δρυίδη και έτσι δεν μπορώ να αποκαλήψω ονομα. κ. Γερολυμάτε μολύβι και χαρτι και πάμε . διάμετρος αρχαίας Αλεξάνδριας 15840 μετρα διαμετρος Τυμβου Καστα 15,84 μέτρα!. Αυτό απο μόνο του δίχνει οτι έγεινε προς τιμήν ή για τον Μ.Αλέξανδρο. Η Αλεξάνδρεια όπως ξέρουμε ήταν η αγαπημένη πόλη του Μ. Αλεξλανδρου. Αυτά τα είπε ο μέγας "δρυίδης"
      φίλε χημικέ απο Κρήτη ,( όνομα κ. Ξυδιάς σωστά ;). Οσους βρήκα κανένας δεν μπορουσε να πεί κατι γι αυτές τις φωτογραφίες και ενας μάλιστα πέταξε ενα "στρογγυλο".Πάντως πολύ μεγάλους δεν βρήκα . Θα το ξαναψάξω και μάλιστα βασική φωτογραφία αρχίζω απο τα παιδιά με τα σακουλια την άμμο που πέρναν χρήματα. Αυτό θα το θυμάντε περισσότερο απο οτιδηποτε άλλο.
      Το θέμα είναι οτι όπως σας είπε ο κ. Γερολυμάτος ολη η περιοχή είναι ενα αρχαιολογικό πάρκο. Πλάκα εχει αν πάτε ποτε στην Αμφίπολη οι ταμπέλες εκεινες με καφε και γράμματα ωχρας (πινακιδες για αρχ. χώρους ) είναι περισσότερες απο οτι αυτές της κυκλοφοριακής ρύθμισης. Κανονικά οταν ενας αγρότης πηγαινε να οργώση θα επρεπε να συνοδεύεται απο αρχαιολόγο. Δεν υπηρχε περίπτωση παντα κατι θα εβγαινε.

      Διαγραφή
    2. Πες στον Δρυίδη να κόψει την πρωινή,γιατί η μ@λακί@ πάει σύννεφο και σε αυτά που σου λέει άλλα και σε σένα που πιστεύεις καθε μπουρδα

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...