ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Μιχάλης Λεφατζής: Ο Μέγας Αλέξανδρος απεικονίζεται σε ανάγλυφο στον τύμβο Κάστα

του Γιώργου Ροδάκογλου

Την αποτύπωση της χρήσης του χώρου στον τύμβο Καστά δίνουν οι ανάγλυφες παραστάσεις της ζωφόρου από το βάθρο του λέοντα. Μια μακεδονική εικονογραφία δείχνει στρατιώτες εν ώρα μάχης αλλά και το πρόσωπο που ηγείται.



Η ζωφόρος του λέοντα όχι μόνο χρονολογεί ολόκληρο το ταφικό συγκρότημα, αλλά συνδέει τη λειτουργικότητα του υπάρχοντος μνημείου με ένα σύνολο και άλλων πολύ σημαντικών πραγμάτων μέσα στον περιχαρακωμένο χώρο.


Το στοιχείο αυτό τελικά επιβεβαιώθηκε και σε συνδυασμό με τα όσα δίνει το υπάρχων μνημείο, οι ανακοινώσεις στο Αρχαιολογικό Συνέδριο Θεσσαλονίκης θα έχουν τη μορφή βομβών κατά ριπάς και θα προκαλέσουν μείζον θέμα τόσο στο ΥΠ.ΠΟ που υιοθέτησε το πόρισμα περί ρωμαϊκής δημιουργίας του τάφου, αλλά κυρίως σε όσους το συνέταξαν και το υποστήριξαν.


Οι έως τώρα έρευνες πάντως της ανασκαφικής ομάδας έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό και θεωρείται βέβαιο ότι τα μέλη της προσανατολίζονται σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από όσα ήδη γνωρίζουμε.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στρέφονται και στην Αλεξάνδρεια, καθώς τα ίχνη της αρχαίας πόλης που ίδρυσε ο Μέγας Αλέξανδρος μπορούν να συμπληρώσουν κομμάτια του παζλ.


Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το συμπέρασμα της έρευνας του καθηγητή γεωλογίας του ΑΠΘ Σπύρου Παυλίδη ο οποίος χρονολόγησε υπολείμματα πυράς με τη μέθοδο του Άνθρακα 14 και έφτασε στο συμπέρασμα ότι το ξύλο από το οποίο έγιναν τα κάρβουνα πυράς μέσα στον ταφικό θάλαμο, είναι του τελευταίου τετάρτου του 3ουαιώνα π.Χ. Πιο συγκεκριμένα η μέθοδος έδωσε χρονολογία καύσης το 300 π.Χ. συν – πλην 30 έτη και χρόνο δημιουργίας του ξύλου το 360 π.Χ.


Στο μεταξύ ισχυρή βάση διαφαίνεται ότι έχει η υπόθεση εργασίας που μελετούσε το ΥΠ.ΠΟ το 2014 ότι στην Αμφίπολη είναι θαμμένη η Ολυμπιάδα και ο Ηφαιστίωνας.

Δεν είναι μόνον ο μυστηριακός χαρακτήρας που αποκτάει το μνημείο αλλά κυρίως οι διαστάσεις που προσλαμβάνει ως αποτέλεσμα της σύνδεσης δεδομένων και πηγών.


Το μνημείο της Αμφίπολης, εκτός από λατρευτικός χώρος, ταφικό μνημείο, λειτουργούσε και ως ένα μαντείο του κυβερνητικού κράτους που κατασκευάσθηκε με εντολή του Μέγα Αλέξανδρου το οποίο όμως αποτελούσε και ένα σημείο αναφοράς της μητέρας του Ολυμπιάδας.


Πηγές αναφέρονται σ έναν ιερό χώρο που προϋπήρχε στην περιοχή και ίσως στον τύμβο Καστά πριν την κατασκευή του μνημείου.
Γνωρίζουμε επίσης ότι από την Αμφίπολη, ο Πυθαγόρας προέβλεψε το θάνατο του Ηφαιστίωνα και του Μέγα Αλέξανδρου όπως επίσης ότι η Ολυμπιάδα ήταν μύστης δηλαδή μάντης στην υψηλότατη ιεραρχία και έχει άμεση σχέση με τα Καβείρα μυστήρια
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...