ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Τὰ Χριστούγεννα… γεννήθηκε ὁ Χριστός!

Γεώργιος ξαρχος,
φιλόλογος
«Τ Χριστούγεννα γεννήθηκε Χριστός!». Ατονόητο; σως γι μς τος ρθοδόξους. μως κα ατ πλέον συζητεται… Πολλς φορς κατ τ πάρελθον πιχειρήθηκε ν καταργηθε ορτ τν Χριστουγεννων δι τς βίας π τ χριστιανικ πλήρωμα τς κκλησίας.


Τ 1644 στν Βρεττανία, λιβερ Κρόμγουελ κα τ κόμμα τν πουριτανν, θέλησαν ν καταργήσουν μ νόμο τ Χριστούγεννα1. τσι μερα παγορεύθηκε ν εναι ργία, δ βουλ συνεδρίαζε κάθε χρόνο τν μέρα τν Χριστουγέννων γιά περισσότερο π μία δεκαετία.

Τν περασμένο αἰῶνα στν κομμουνιστικ ωσσία εχαν παγορευθε τ Χριστούγεννα π τ 1917 ς τ 1990 πτε κα κατέρρευσε τ καθεστώς. π κυβερνήσεως δ Στάλιν εχαν ντικατασταθε π τ σταλινούγεννα!1

χειρότερη μως πολεμικ τν Σιωνιστν εναι ατ τς κκοσμικεύσεως τν Χριστουγέννων, ποία μεταβάλλει τ περκόσμιο γεγονς σ γκόσμιο κα λιστικό. Φθάσαμε σήμερα, ν προβάλουμε μία ντελς εδωλολατρικ τμόσφαιρα στ σπίτια μας κα ς κ τούτου κα στν κοινωνία μας, φο τσι μς προτιμ παγκοσμιοποίηση.

Στς ΗΠΑ ο λεγόμενοι «πολιτικ ρθο μερικανοί», π τ πρόσχημα τς μ προσβολς τάχα τν λλοθρήσκων (βλέπε κα τος ν λλάδι διαννοουμένους) χουν πιδοθε σ ναν γνα παλείψεως κάθε ναφορς στ Χριστούγεννα. μως...

κα στν ρθοδόξη πατρίδα μας εναι δυσεύρετες πλέον ο εχετήριες κάρτες πο ναγράφουν «καλ Χριστούγεννα», φο βεβαίως νεοέλληνας μόνον ς πλς γιορτς διακοπς κλαμβάνει τ Χριστούγεννα. κόμη κα «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ» συγχρονισμένη σ ατ τ πνεμα κα χι στ λληνορθόδοξο (ρωμαίικο) γράφει π τ Χριστούγεννα το 2004 σ λες τς φωτεινς πιγραφς της «καλς γιορτς».

πιπροσθέτως κατάφερε δυστυχς παγκοσμιοποίηση ν πιστέψουμε πς Χριστούγεννα χωρς δένδρο δν φίστανται!!! Τ δένδρο κατέληξε ν εναι τ παγκόσμιο σύμβολο τν Χριστουγέννων κα ταυτοχρόνως κατέληξε ν βρίσκεται στ πίκεντρό τς ορτς, μετατοπίζοντας τν προσοχή μας κα π Ατ τ Θεο Βρέφος. Τ θιμο ατ δν χει καμμία σχέση μ τς λληνορθόδοξες παραδόσεις μας, πρν π δύο αἰῶνες ταν τελείως γνωστο σ λο τν κόσμο πλν τς Γερμανίας κα χει παντελς παγανιστικς ρίζες. Γράφει π. Θ. Ζήσης, καθηγητς πανεπιστημίου στν θεολογικ σχολή: «π τς πληροφορίες τν πηγν, τς βιβλιογραφίας κα τς ζωντανς μπειρίας κα πραδόσεως δν πομένει χνος μφιβολίας περ το τι τ χριστουγεννιάτικο δένδρο εναι ξενόφερτο θιμο. ποτέλει ατ κατασταλλαγμένη κα μάχητη γνώση.»2

πως γραψε κα καθηγητς λαογραφίας Δ. Λουκάτος μφανίστηκε γι πρώτη φορά τ 1833 στ Ναυπλιο π θωνος, κα τ Χριστούγεννα το 1843 στν θήνα, στ σπίτι το Ι. Παπαρηγοπούλου, το προξένου τς Ρωσσίας.3 Τ περιστατικ διασώζει κα στρατηγς Μακρυγιάννης. Εχε προσκληθε διος τν μερα τν Χριστουγέννων π τν γνωστ θήναιο πρόξενο τς Ρωσσίας. Φθάνοντας στ σπίτι το Παπαρηγοπούλου μαζ μ τν φίλο του κα συναγώνιστη του Κτσο Λιδωρικιώτη, στρατηγς μ κπλήξη εδε να δίμετρο λατο στ σαλόνι το προξένου, κούνησε τ κεφάλι του κα το επε: «ραο εναι κρ Γιάννη. Κα το χρόνου ν εμαστε καλά. λλ τ δένδρα μου γω δν τ' φήνω ν φυτρώνουν μέσα στν καμάρα!... Μόνο τ' ρματά μου φυτρώνουν κε!...»4 π τότε τ Δένδρο πεκτάθηκε στς λίγες ριστοκρατικς οκογένειες τν θηνν. ναν αἰῶνα μετά, κατ τν γερμανικ κατοχή, πεκτάθηκε κα στ ερύτερα λαϊκ στρώματα. Μετ τν πελευθέρωση κα μάλιστα μετ τ 1950 διεδόθηκε περισσότερο π τος γγλους κα τος μερικανος πο παρέμειναν στν λλάδα.

Κι ν δν νοονται Χριστούγεννα χωρς δένδρο, μοίως δν νοονται Χριστούγεννα χωρς «η Βασίλη»! κόμη κα ς πρς τ νομά του παγκοσμιοποιημένη κδοχ το η Βασίλη προκαλε σύγχυση. «Σάντα Κλάους» τν λένε ο Δυτικοί, νομα πο παραπέμπει στν γιο Νικόλαο. πάρχει μως σύγκριση; π τν σπερία (Σκανδιναυία) νας, π τν Ρωμανία (Βυζάντιο) λλος. Λίαν στρουμπουλς νας, μλλον σκητικς κα λιγαρκς δεύτερος. Γέρος μ λευκ γενειάδα φράγκος, νέος μ μαρα μακρι γένεια δικός μας.

ταν κάποιοι μιμονται τν ζω νς γιου κατ τν προτροπ τς κκλησίας μας «ορτ γιου, μίμησις γιου», κάποιοι λλοι ντύνονται μ τν στολ το «χονδροβασίλη» κα κυκλοφορον στος δρόμους σν καρνάβαλοι, διότι δν πάρχει κάτι νώτερο ν τος μπνεύσει!

Ὁ «Ἀη Βασίλης» ὅμως συνεπάγεται καὶ πολλὰ δῶρα! Στὶς ΗΠΑ ὑπολογίζεται ὅτι τὰ δῶρα ὑπερβαίνουν τὸ 0,5% τοῦ ΑΕΠ. Στὴν Ν. Ὑορκη, μάλιστα, ἡ τελετὴ τῆς ἁφῆς τοῦ χριστουγεννιάτικου δένδρου, ἐγκαινιάζει ἐπισημως μία περίοδο ξέφρενων ἀγορῶν ποὺ τελειώνουν μὲ τὶς ἐκπτώσεις στὶς ἀρχὲς τοῦ χρόνου! Ἡ ὑπερκατανάλωση, δηλαδή, σὲ ὅλο της τὸ μεγαλεῖο!

Τὸ χειρότερο ὅμως εἶναι ὅτι ἡ παραδοσιακὴ Θεία Λειτουργία τῶν Χριστουγέννων ἀντικαθίσταται ἀπὸ τὰ ξενύχτια, τὰ «ρεβεγιὸν» καὶ τὴν χαρτοπαιξία. Τόσο ὅμως ὁ 43ος κανόνας τῶν Ἀποστόλων, ὅσο καὶ ὁ 50ος τῆς ΣΤ Οἰκουμενικῆς Σύνοδου καταδικάζουν μὲ ἀφορισμὸ τοὺς πιστοὺς ποὺ παίζουν μὲ χρήματα! Συνεπῶς, στὴν «ὅλη μαγεία τῶν Χριστουγέννων» εἶναι ἐντεταγμένα καὶ τὰ παιχνίδια τῆς τύχης, τὰ ὁποία μαζὶ μὲ ὅλα τὰ παραπάνω, θὰ μᾶς κάνουν νὰ νοιώσουμε ὡραία καὶ κάπως διαφορετικὰ ἀπὸ τὶς ἄλλες μέρες! Πραγματικά, μὲ πόσο κατώτερα ἀλλὰ καὶ πόσο ἐπιβλαβῆ πράγματα ἐπιχειρεῖται νὰ ὑποκατασταθῆ ἡ Πίστη τοῦ Χριστοῦ!

παγκοσμιοποίηση, ὅμως, καὶ Νέα Ἐποχὴ δὲν θὰ παύσουν νὰ παραγάγουν ἑορτὲς δῆθεν Χριστιανικὲς (ὅπως τοῦ υπάρκτου βεβαίως Ἁγίου Βαλεντίνου, μὲ διαφορετικὴ ὅμως χροιά) καὶ νὰ προσπαθοῦν νὰ καταργοῦν μὲ τὸν τρόπο τους τὶς Χριστιανικὲς (ὅπως αὐτὴ τῶν γενέθλιων μὲ τὴν ὁποία ἐπιχειρεῖται κατάργηση τῆς ὀνομαστικῆς ἑορτῆς). Ἡ μίμηση ἐξάλλου ποὺ ἀκρίτως, ἀκατακρίτως καὶ ἀδιακρίτως ποὺ «τιμοῦμε» ὡς νεοέλληνες, μᾶς κάνει νὰ πιθηκίζουμε! Ἔχουν καλλιεργηθεῖ στὸν λαό μας σὲ ὑπερβολικὸ βαθμὸ συναισθήματα μειονεξίας ἔναντι τῶν εὐρωπαίων.5

Ἐν κατακλείδι, ὅταν ἀποδίδουμε στὰ Χριστούγεννα τὸ πραγματικό τους νόημα καὶ ὅταν τὰ ἑορτάζουμε πνευματικά, τότε ἐπιτυγχάνεται καὶ ὁ μέγας σκοπὸς τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ. Ὅσον ἀφορᾷ τὸ λεγόμενο χριστουγεννιατικο κλίμα, δεν ἐχουμε ἀνάγκη τὰ ξενόφερτα-φράγκικα ἔθιμα. Πῶς μποροῦμε νὰ ἑρμηνεύσουμε τὸ γεγονὸς ὅτι τὰ Χριστούγεννα τιμῶνται καὶ στὴν Κίνα, στὴν Ἰνδία, στὴν Κορέα μέχρι καὶ σὲ αὐτὴ τὴν Ἀφρικὴ; Τιμῶνται βεβαίως σὲ ὅλες αὐτὲς τὶς ἀλλόθρησκες περιοχές, διότι δὲν τιμοῦν τὴν γέννηση τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ μία γιορτὴ καθαρὰ ὑλιστικὴ καὶ παγκοσμιοποιημένη.

Ἀντὶ τοῦ στολισμοῦ ἑνὸς δένδρου ἂς καταφύγουμε στὸν στολισμὸ ἑνὸς καραβιοῦ, ὅπως ἔκαναν καὶ οἱ πρόγονοί μας, τὸ ὁποῖο συμβόλιζε τὴν ἐκκλησία. Ἂς ψάλλουμε τὰ κάλαντα, μιμούμενοι τὰ κάλαντα τῶν ἀγγέλων, ποὺ ἐκεῖνο τὸ βράδυ στὴν Βηθλεὲμ ἀνήγγειλαν τὸ χαρμόσυνο γεγονὸς τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ. Ἂς κόψουμε τὴν βασιλόπιττα τιμῶντας ἔτσι τὸν Μέγα Βασίλειο. Μὰ πάνω ἀπὸ ὅλα ἂς προσευχηθοῦμε νὰ γεννηθῇ καὶ φέτος ὁ Χριστὸς στὴν καρδιὰ μας…

Ἀπὸ τοῦδε καὶ στὸ ἑξῆς ἄς ζήσουμε τὰ Χριστούγεννα πιόρωμέῃκα, σκεπτόμενοι πὼς τὰ Χριστούγεννα γεννήθηκε Χριστός!!!

1 Κ. Γ. Παπαδημητρακοπούλου «τὰ Χριστοῦγεννα τῆς Παγκοσμιοποίησης καὶ τῆς Νέας Ἐποχῆς»
2 π. Θ. Ζήση: «Τὸ χριστουγεννιάτικο δένδρο. Ξενόφερτο καὶ ἀντιχριστιανικό»
3 Δ. Λουκάτου, «Χριστουγεννιάτικα καὶ τῶν ἑορτῶν»
4 Καθημερινὴ 22/12/1996
5 ΕΣΤΙΑ 24/12/1896: «Πολλοὶ ἐκ τῶν εὐπορωτέρων, τοὺς Φράγκους μιμούμενοι, εἰσήγαγαν εἰς τὰς οἰκογένειας των, χωρὶς κανένα λόγον, ἁπλῶς καὶ μόνον διὰ νὰ φαίνονται ὅτι διαφέρουν ἀπὸ τοὺς ἄλλους Ρωμιούς, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ὡς ἀρχὴν καὶ διακηρύττουν πρὸ παντὸς νεωτερισμοῦ, ὅ,τι αὐτοὶ ἐννοοῦν «ὅπως τἄβραν ἔτσι νὰ τὰ ἀφήσουν καὶ στὰ παιδιὰ των»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...