ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Έρωτας και Ψυχή - Cupid and Psyche

Μια φορά και έναν καιρό ζούσε μια πανέμορφη κόρη η Ψυχή. Η ομορφιά της ήταν ξακουστή και όλοι έμεναν έκθαμβοι μπροστά της. Τα πάμπολλα εγκώμια για την ομορφιά της έφτασαν και στα αυτιά της Αφροδίτης. Βλέποντας η Αφροδίτη ότι μια θνητή την ξεπερνά σε ομορφιά έφυγε ο Όλυμπος κάτω από τα πόδια της. Δεν κάθισε με σταυρωμένα χέρια και άστυλε τον Έρωτα να σημαδεύει με τα μολυβένια βέλη του κάθε άνδρα που πλησίαζε την Ψυχή ώστε να μην την ποθεί κανένας.

Κάποια στιγμή ο Έρωτας εκτελώντας τις εντολές της Αφροδίτης, βλέποντας την Ψυχή έχασε τα λογικά του, μπέρδεψε τα βέλη του και με ένα χρυσό βέλος χτύπησε τον εαυτό του.
Ο έρωτας του για την Ψυχή ήταν ακαριαίος.

Πέρασε ο καιρός και οι γονείς της Ψυχής βλέποντας ότι κανένας μνηστήρας δεν εμφανιζόταν να ζητήσει την πανέμορφη κόρη, αποφάσισαν να πάνε στο μαντείο των Δελφών μήπως και ο χρησμός βοηθήσει την οικογένεια. Ο Απόλλων με την καθοδήγηση του Έρωτα υπαγόρευσαν το χρησμό της Πυθίας που έλεγε ότι η Ψυχή θα έπρεπε να ντυθεί νύφη και να ανέβει στην κορυφή ενός βουνού όπου εκεί ένα φοβερό και αποκρουστικό τέρας θα ήταν ο σύζυγός της τον οποίο δεν θα έβλεπε ποτέ.


Με βαριά καρδιά η οικογένεια ακολούθησε τον χρησμό.
Ο πανταχού παρών Ζέφυρος έβαλε και αυτός το αεράκι του για την αξιοπρέπεια του μύθου.

Έγινε ο γάμος και ο σύζυγος εμφανιζόταν μόνο κάθε βράδυ στο σκοτάδι, η Ψυχή δεν έβλεπε το πρόσωπό του αλλά στο σκοτάδι της νύχτας ο σύζυγός της φερόταν με τρυφερότητα, της πρόσφερε όμορφα δώρα, πλάγιαζαν και περνούσαν υπέροχα μαζί.

Μια ημέρα η Ψυχή βρέθηκε με την οικογένειά της, οι αδελφές της ακούγοντας πόσο ευτυχισμένη ήταν άρχισαν να τη ζηλεύουν και της είπαν ότι ο σύντροφός της θα της φέρει ανείπωτες συμφορές και ότι φυσικά δεν την αγαπά, ακόμα επέμεναν ότι σίγουρα θα την σκότωνε και ότι χωρίς άλλο θα έπρεπε να τον προλάβει και να τον σκοτώσει αυτή πρώτη.  Το ίδιο βράδυ η Ψυχή πήρε ένα λυχνάρι και ένα μαχαίρι αποφασισμένη να τον σκοτώσει την ώρα που θα κοιμόταν. Άναψε το λυχνάρι με το μαχαίρι στο χέρι μα βλέποντας το πρόσωπο του Θεού Έρωτα έμεινε έκθαμβη και το χέρι που κρατούσε το λυχνάρι άρχισε να τρέμει με αποτέλεσμα το καυτό λάδι να παίσει στο στήθος του Θεού και να τον ξυπνήσει. Έξαλλος ο Έρωτας εξαφανίστηκε μακριά λέγοντας ότι η καχυποψία σκότωσε την αγάπη τους αλλά και ότι μια θνητή είδε το πρόσωπο ενός Θεού.

Γεμάτη θλίψη η Ψυχή περιπλανιόταν αναζητώντας τον Έρωτα. Απελπισμένη βρέθηκε στον Ναό της Θεάς Δήμητρας η οποία συγκινήθηκε από τα παθήματα της Ψυχής και προσφέρθηκε να την βοηθήσει παρακαλώντας την Αφροδίτη η οποία κρατούσε τον Έρωτα φυλακισμένο μέχρι να ξεχάσει την Ψυχή αλλά και για να του επουλώσει τα τραύματα από το καυτό λάδι.

Η Αφροδίτη έβαλε τρεις όρους για να επιτρέψει να σμίξουν οι δυο ερωτευμένοι. Αφού η Ψυχή εκπλήρωσε τους δυο πρώτους όρους, ο τρίτος όρος ήθελε η Ψυχή να κατέβει στον κάτω κόσμο και να φέρει το κουτί της Περσεφόνης που είχε το ελιξήριο της ομορφιάς το οποίο η Ψυχή δεν έπρεπε να ανοίξει. Τα κατάφερε η Ψυχή να πάρει το κουτί μα καθώς επέστρεφε δεν άντεξε στον πειρασμό και άνοιξε το κουτί για να πάρει λίγο από το ελιξίριο για τον εαυτό της. Από το κουτί εμφανίστηκε ο Μορφέας ο οποίος και της έφερε έναν βαθύ ύπνο.

 Ο Έρωτας μαθαίνοντας τις περιπέτειες της αγαπημένης του δραπέτευσε από τα δεσμά της Αφροδίτης και πέταξε πρώτα για να βάλλει τον Μορφέα στο κουτί του και μετά για να παρακαλέσει τον Δία να σώσει την Ψυχή από την Αφροδίτη.
 Ο Δίας εντυπωσιασμένος από την αγάπη του Έρωτα δεν δίστασε να κάνει την Ψυχή αθάνατη επιτρέποντας το ερωτευμένο ζευγάρι να ενωθεί μαζί για πάντα με τα δεσμά του γάμου, καρπός του έρωτά τους ήταν μια πανέμορφη κόρη η Ηδονή.

Ο μύθος έχει και άλλες εκδοχές.

 Μαρμάρινο άγαλμα σε υπνοδωμάτιο σπιτιού στην Όστια Ιταλίας (300 π. Χ.)



 Λεπτομέρεια από Ρωμαϊκό μαρμάρινο γλυπτό



 Ρωμαϊκό μαρμάρινο γλυπτό




Έρωτας και Ψυχή (2ος αιώνας μ.Χ.)
Αντίγραφο Ελληνικού πρωτοτύπου του 2ου αιώνα π.Χ. Μουσείο Καπιτωλίου Ρώμης






Η Ψυχή εκπληρώνει μία από τις τρεις δοκιμασίες προς την Αφροδίτη

Ραφαήλ (1518)
Βίλα Φαρνεζίνα στη Ρώμη




 Άποψη στην αίθουσα Ψυχής στο Παλάτσο ντελ Τε στη Μάντοβα





Αίθουσα Ψυχής στο Παλάτσο ντελ Τε στη Μάντοβα, δυτικός τοίχος





Αίθουσα Ψυχής στο Παλάτσο ντελ Τε στη Μάντοβα, νότιος τοίχος






Ο Ζέφυρος μεταφέρει την Ψυχή πάνω από τη θάλασσα
Rinaldo Montavano (1527)
Παλάτσο ντελ Τε στη Μάντοβα






Η Ψυχή παρακαλώντας μάταια την Ήρα
Τζούλιο Ρομάνο (1526-28)
Αίθουσα Ψυχής στο Παλάτσο ντελ Τε στη Μάντοβα



 Ψυχή και Έρωτας
Τζούλιο Ρομάνο (1526-28)
Αίθουσα Ψυχής στο Παλάτσο ντελ Τε στη Μάντοβα





Η δεύτερη δοκιμασία της Ψυχής
Τζούλιο Ρομάνο (1526-28)
Αίθουσα Ψυχής στο Παλάτσο ντελ Τε στη Μάντοβα





Προετοιμασία για το γαμήλιο γλέντι Έρωτα και Ψυχής μετά Τζούλιο Ρομάνο
Diana Scultori (1575)



Λεπτομέρεια






Η γιορτή των Θεών στο γάμο Έρωτα και Ψυχής
Hendrick Goltzius (1587)




 Ο Έρωτας εκπλήσσει την Ψυχή
Άμπραχαμ Μπλούμερτ (1590)




 Ψυχή με το κουτί της Πανδώρας
Άντριεν ντε Βρις (1593)
Εθνικό Μουσείο Στοκχόλμης





Ερμής και Ψυχή
Άντριεν ντε Βρις (1593)
Μουσείο Λούβρου





Ερμής και Ψυχή
Αντίγραφο Άντριεν ντε Βρις από Μουσείο Λούβρου
Κήπος Κρατικού Μουσείου Άμστερνταμ




Ερμής και Ψυχή
Αντίγραφο Άντριεν ντε Βρις από Μουσείο Λούβρου
Κήπος Κρατικού Μουσείου Άμστερνταμ





Ερμής και Ψυχή
Αντίγραφο Άντριεν ντε Βρις απο Μουσείο Λούβρου
Αυστρία





Ερμής και Ψυχή
Jan Harmensz Muller (1594-95)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ





Ο Έρως κοιτάζει την Ψυχή
Άμπραχαμ Μπλούμερτ (1595)




 Γάμος Έρωτα και Ψυχής
Άμπραχαμ Μπλούμερτ (1595)
Βασιλική συλλογή Γουίντσορ στο Ηνωμένο Βασίλειο


Για περισσότερα έργα επισκεφτείτε το ιστολόγιο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...