ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Κάποιες αλήθειες για την Art Αthina 2017

Ήρα Παπαποστόλου
Ιστορικός και κριτικός τέχνης
Η πρώτη εντύπωση είναι ότι, σε σύγκριση με τους ξένους καλλιτέχνες, οι Έλληνες μοιάζει να έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τον εαυτό τους. Όχι όλοι βέβαια. Στο σύνολο, αυτό που εισπράττει ο θεατής είναι ουδετερότητα και μία γενική έλλειψη καλλιτεχνικής προσωπικότητας (με ελάχιστες εξαιρέσεις). Πολύ «διακόσμηση» και ελάχιστη πραγματική «τέχνη». Περνάς από το ένα περίπτερο στο άλλο και δεν σου κάνει αίσθηση κάτι για να το περιεργαστείς και να του δώσεις περισσότερη προσοχή.

Το στήσιμο σε πολλές περιπτώσεις είναι χωρίς αισθητική αντίληψη. Κι αυτό γιατί μοιάζει να προτιμούν οι γκαλερί να «καίνε» τα καλά τους χαρτιά: πολλά καλά έργα είναι στριμωγμένα στις γωνίες για να μην φαίνονται.


ΒΙΚΥ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ


ΒΙΚΥ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ (ΛΕΠΤΟΜEΡΕΙΑ)

Όσο για τα αφιερώματα σε Μυταρά και Κουνέλλη δείχνουν πολύ φτωχά συγκριτικά με το μέγεθος των εικαστικών που τιμούνται και βγάζουν μια ψυχρότητα, σε ύφος μουσείου σύγχρονης τέχνης.

Νόμιζα ότι η ομοιομορφία δεν χαρακτηρίζει τους καλλιτέχνες και πως οι καλλιτέχνες δεν είναι τα καλά παιδιά που πρέπει να αρέσουν σε όλους για να πουλάνε. Αλήθεια, οι καλλιτέχνες, τελικά, δουλεύουν για την εμπορικότητα του πράγματος ή για να εκφράσουν την αλήθεια τους; Με την απορία θα μείνω, μάλλον.

Και αυτός είναι ο λόγος που γράφω αυτό το σημείωμα. Από που πηγάζει τελικά η ιδιαιτερότητα του καλλιτέχνη; Δεν προκύπτει από τη σχέση που έχει με τον εαυτό του και με τους άλλους; Δεν είναι αυτός που αντιστέκεται στην ομαδοποίηση οποιασδήποτε μορφής; Δεν είναι αυτός που προβάλλει τη δική του πρόταση για να μην είναι άλλο ένα πρόβατο στη στάνη; Το φυσικό ταλέντο δεν πρέπει να αντισταθεί στην ομογενοποίηση και στον ευνουχισμό; Δεν πρέπει να υποστηρίξει την έμφυτη ανάγκη του για δημιουργία;

Που είναι το θάρρος του δημιουργού σήμερα να είναι ο εαυτός του; Η κρίση τον έχει κάνει άλλον έναν δημόσιο υπάλληλο που υπηρετεί τη γκαλερί η οποία τον προβάλλει; Έχει τη δική του υπογραφή ή ζωγραφίζει ό,τι πουλάει; Φαίνεται μέσα στο δικό του έργο;

Σίγουρα, η Art Athina -όσες όψεις κι αν αλλάζει- παραμένει μια ενδιαφέρουσα εμπειρία με ωραίες κουβέντες μεταξύ φίλων. Και, μάλιστα, η πρώτη μέρα είναι πάντα η πιο ωραία. Όμως, ας πούμε την αλήθεια στον εαυτό μας όσοι περάσαμε από κει. Μπροστά σε ποιο έργο σταθήκαμε και γιατί; Η απάντηση στο γιατί ίσως μας κάνει να καταλάβουμε και ποιος είναι ο πραγματικός καλλιτέχνης. Και, ίσως, τότε, πάψουν η μετριότητα και η κακοτεχνία να δεσπόζουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...