ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017

Aυτό είναι το φετινό πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου

Στην ετήσια παρουσίαση του προγράμματος του Εθνικού Θεάτρου για τη θεατρική σεζόν 2017-2018.

Από τον ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Η εκδήλωση είχε σχεδόν επετειακό χαρακτήρα και θεατρική ατμόσφαιρα. Το βαρύ ξύλινο τραπέζι στη μέση της σκηνής του αμφιθεάτρου του «Σχολείου» της Ειρήνης Παππά στην Πειραιώς υπογράμμιζε τη σοβαρότητα, αλλά η διακόσμηση με τα χρωματιστά άνθη προσέδιδε ομορφιά και χάρη στη σκηνογραφία που φιλοξενούσε την ετήσια παρουσίαση του προγράμματος του Εθνικού Θεάτρου για τη θεατρική σεζόν 2017-2018.

Τα φώτα έσβησαν και στον απέναντι τοίχο ξεκίνησε να παίζει ένα βίντεο στο οποίο μιλούσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Βαχτάνγκοφ της Μόσχας Ρίμας Τούμινας, εκθειάζοντας τους Έλληνες ηθοποιούς που συμμετείχαν στον Χορό του «Οιδίποδα Τυράννου» που σκηνοθέτησε πέρσι για την Επίδαυρο σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο και χαρακτηρίζοντάς τους «πειθαρχημένους και εργατικούς», σε τέτοιο βαθμό που αποστόμωσαν αυτούς που προέρχονταν από «μία από τις σημαντικότερες διεθνώς θεατρικές μητροπόλεις». Τότε πήρε τον λόγο ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής μας σκηνής, ο Στάθης Λιβαθινός. Για σχεδόν δύο ώρες, εξηγούσε όρθιος με παραστατικότητα και ιδιαίτερη γλαφυρότητα την πρόοδο και τις εξελίξεις του θεατρικού οργανισμού, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση σε πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν με την εκπαίδευση και τη θεατρική παιδεία γενικότερα των μελλοντικών γενεών μέσα από δημόσιες δράσεις πολιτισμού.  
 

Ο Λιβαθινός, θέλοντας να δώσει έμφαση στη σημασία της εκπαίδευσης, μίλησε για τη σημασία του Στούντιο Αρχαίου Δράματος, που γίνεται στους Δελφούς και θα συνεχιστεί για 3η χρονιά με αποδέκτες επαγγελματίες ηθοποιούς και σκηνοθέτες. 

Ως εκ τούτου, δεν άργησε να ανακοινώσει το μεγάλο νέο της ημέρας, ότι η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου μετακομίζει και εγκαθίσταται από φέτος στο «Σχολείον» της Ειρήνη Παππά στην οδό Πειραιώς, στον χώρο ακριβώς όπου γινόταν η παρουσίαση. Η βελτίωσή του και ο σχεδιασμός των εγκαταστάσεων γίνονται με τη «σεμνή, γενναιόδωρη βοήθεια της κ. Μαριάννας Λάτση στη μνήμη του Νίκου Κούρκουλου» όπως ανέφερε. Αμέσως κλήθηκε και ανέβηκε στη σκηνή ο εκπρόσωπος του Ιδρύματος Λάτση Δημήτρης Αφεντούλης, ο οποίος μίλησε για τον τυφώνα «Στάθης», που ορμητικός και παθιασμένος μπήκε στα γραφεία του ιδρύματος και τα πήρε όλα!

Με αυτές τις εξελίξεις, λοιπόν, ελευθερώνεται το κτίριο της Δραματικής Σχολής στην Ομόνοια και θα είναι διαθέσιμο για άλλου είδους δραστηριότητες, όπως οι δράσεις και τα εργαστήρια, ενώ εξετάζεται και η πιθανότητα μετεγκατάστασης του παρακμάζοντος Θεατρικού Μουσείου στον συγκεκριμένο χώρο, πρόταση που συζητάει η διεύθυνση του Εθνικού με το υπουργείο Πολιτισμού. 


Η άλλη είδηση της ημέρας, η οποία επίσης συνδέεται με τη μεταφορά της Δραματικής Σχολής, είναι ότι από του χρόνου τον Σεπτέμβρη ιδρύεται Σχολή Σκηνοθεσίας Θεάτρου ως ισότιμο παρακλάδι της Δραματικής Σχολής που θα στεγάζεται πια στο «Σχολείον».

Ο Λιβαθινός, θέλοντας να δώσει έμφαση στη σημασία της εκπαίδευσης, μίλησε για τη σημασία του Στούντιο Αρχαίου Δράματος, που γίνεται στους Δελφούς και θα συνεχιστεί για 3η χρονιά με αποδέκτες επαγγελματίες ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Στη λειτουργία του συμβάλλει το Ίδρυμα Ωνάση με τη μετάκληση εκπαιδευτικών από το εξωτερικό, μια σημαντική συνεισφορά που συνδέεται και με τη Δραματική Σχολή.  

Αφού αναφέρθηκε στη βελτίωση των υποδομών με την αποκατάσταση της κτιριακής φθοράς στο ΡΕΞ και στα εργαστήρια του Ρουφ, στην αγορά νέου τεχνικού εξοπλισμού, στις επιτυχίες της προηγούμενης σεζόν αλλά και στις δύο sold-out επιτυχίες της Επιδαύρου, υπερασπίζοντας την επιλογή νέων προσεγγίσεων στο αρχαίο δράμα ώστε να αφορά την εποχή και το σύγχρονο κοινό, προχώρησε στην εκτενή παρουσίαση του προγράμματος, το οποίο ξεκινάει με τέσσερις επαναλήψεις. Με την «Τάξη μας» στην Κεντρική Σκηνή, το «Στέλλα κοιμήσου» στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» (αφού πρώτα ανέβει η πετυχημένη θεατρική του μεταφορά του «Γκιακ» από το ΚΘΒΕ), την «Άλκηστη» και την «Οπερέττα» στη σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», στο Ρεξ. Η σεζόν θα συνεχιστεί στην Κεντρική Σκηνή με τα έργα «Πέερ Γκυντ», «Ψηλά από τη γέφυρα» και «Τίμων ο Αθηναίος», ενώ στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» τη μεγάλη επιτυχία της «Στέλλας» θα ακολουθήσει το νέο ελληνικό έργο «Σούμαν», που προέκυψε από το Στούντιο Νέων Συγγραφέων, και τη σεζόν θα κλείσει το βραβευμένο «Ένας στρατιώτης που τον έλεγαν Λαβ». Στο Ρεξ, το θέατρο συναντάει τον χορό σε δύο παραστάσεις: στο «MayaBuff. Ένα ντελίριο του Μαγιακόφσκι», με το οποίο το Εθνικό συμμετέχει στην επέτειο των 100 χρόνων από την Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917, και στη «Σαλώμη», με ήχους φλαμένκο και σύγχρονης μουσικής. Ενδιάμεσα θα παρουσιαστεί μια μουσική παράσταση βασισμένη στο «Παιχνίδι της σφαγής». 
 

«Η Τάξη μας». Φωτο: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Η Πειραματική Σκηνή, υπό τη διεύθυνση των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη, ξεκινάει επίσης με την επανάληψη των «Τυραννόσαυρων REX» και θα ακολουθήσουν το «Φιντανάκι», το «Lasciatemi Morire», ο «Υμπύ Τύραννος», το «Μεγάλο κρεβάτι» και οι «Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνα σας», ενώ τον Απρίλιο θα επαναληφθεί το Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών. Το Μικρό Εθνικό, υπό τη διεύθυνση της Σοφίας Βγενοπούλου, θα παρουσιάσει τα έργα για μικρούς και μεγάλους «Η μόμο» και «Τα παιδιά του γαλάζιου πλανήτη», ενώ θα συνεχιστεί η συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης, ολοκληρώνοντας τις «Ακυβέρνητες Πολιτείες». Παράλληλα, συνεχίζονται οι δράσεις του «Συνέβη στην Ελλάδα», όπως και η συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη με τη σειρά παραστάσεων «Από τη σιωπή της προθήκης στον θεατρικό λόγο» που θα επεκταθούν τόσο στο Ισλαμικό Μουσείο όσο και στην οικία Χατζηκυριάκου-Γκίκα. Τέλος, αν δείτε στη γειτονιά σας ένα λεωφορείο με την επιγραφή «Πόθος» μην εκπλαγείτε, καθώς θα πρόκειται για ηθοποιούς του Εθνικού που θα παρουσιάσουν κάποιο θεατρικό έργο, όπως έκαναν κάποτε οι περιπλανώμενοι θίασοι για να διασκεδάζουν ανθρώπους απομακρυσμένων περιοχών.  
 

«Τυραννόσαυροι REX» της Λένας Κιτσοπούλου. Φωτο: Karol Jarek 27.4.2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...