ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

ΕΜΣΤ: Μετά την documenta, η Κίνα

Σπύρος Κακουριώτης
Μπορεί η (ελληνογερμανική) documenta 14 να ολοκληρώνεται την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στο Κάσελ, και μάλιστα με μια εκδήλωση αφιερωμένη στη μνήμη του δολοφονημένου από τους νεοναζί Παύλου Φύσσα, όμως το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ο βασικός εταίρος της διοργάνωσης στην Αθήνα, συνεχίζει τη δράση του, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με επόμενο σταθμό το... Πεκίνο.

Ο χώρος που φιλοξένησε τις μεγάλων ή μικρότερων διαστάσεων εγκαταστάσεις σύγχρονων καλλιτεχνών που επέλεξε ο Άνταμ Σίμτσικ προετοιμάζεται πυρετωδώς για να υποδεχθεί, την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου, ένα άλλο είδος τέχνης, βαθύτατα παραδοσιακής, αλλά γι’ αυτό εξαιρετικά μοντέρνας.


Πρόκειται για τα «Αριστουργήματα της κινεζικής ζωγραφικής xieyi από το Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Κίνας», που θα φιλοξενηθεί στον χώρο περιοδικών εκθέσεων του ΕΜΣΤ και παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Έτους Ελλάδας - Κίνας 2017, με τη συνεργασία του ΥΠΠΟ, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Νοεμβρίου 2017.

Orchid Aroma Wafted afar Zhu Qizhan 1982 Chinese Painting Collected by NAMOC


Στα κινέζικα, «xie» σημαίνει «γράφω» και «yi» σημαίνει «νόημα».

Όπως φανερώνει και το όνομά του, το ζωγραφικό αυτό στυλ χρησιμοποιεί πολλές από τις τεχνικές της καλλιγραφίας, ευνοώντας την ελεύθερη γραμμή και την ταχύτητα του σχεδιασμού, απαιτώντας, παράλληλα, από τον καλλιτέχνη πολύ μεγάλη εμπειρία. Το «ελεύθερο στυλ» (όπως θα μπορούσαμε να μεταφράσουμε το «xieyi»), μαζί με το «σχολαστικό» (gongbi) αποτελούν τα δύο βασικά στυλ της κινέζικης ζωγραφικής.

Παράλληλα, από τον Οκτώβριο και μέχρι το τέλος του έτους, το ΕΜΣΤ προγραμματίζει μια ακόμα έκθεση, με νέα αποκτήματα της συλλογής του, που συγκεντρώθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ στις 23-24 Σεπτεμβρίου στον ημιώροφο του μουσείου θα πραγματοποιηθεί το 2ο Διεθνές Συμπόσιο Performance Philosophy School of Athens, που συνδιοργανώνεται με το Διεθνές Δίκτυο Performance Philosophy. Τέλος, συνεχίζεται το εκπαιδευτικό εργαστήριο Face Forward, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και με αποδέκτες πρόσφυγες, που θα ολοκληρωθεί με έκθεση των έργων τους τον Νοέμβριο.

Sound in the Empty Valley Lao Zi Exiting the Pass Wu Weishan 2012Sculpture Property of the Artist

«Έξω πάμε… καλύτερα»

Οι φθινοπωρινές αυτές δραστηριότητες του ΕΜΣΤ αποτελούν σταδιακά βήματα προς την πολυπόθητη πλήρη λειτουργία του, που οι υπεύθυνοι του μουσείου τοποθετούν «στους επόμενους μήνες».

Όπως τονίζουν, οι προϋποθέσεις γι’ αυτό έχουν ήδη συγκεντρωθεί: τον Αύγουστο εγκρίθηκε ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, εξασφαλίστηκε αύξηση του τακτικού προϋπολογισμού του και ολοκληρώθηκαν οι ενέργειες για την απαραίτητη αύξηση του προσωπικού, με κάποιες από τις νέες θέσεις να έχουν ήδη προκηρυχθεί. Αυτό που απομένει, λένε οι υπεύθυνοι του ΕΜΣΤ, είναι η ολοκλήρωση και η εφαρμογή των μελετών, που θα οδηγήσουν στην πλήρη λειτουργία του.


Η Σαρλότ Ράμπλινγκ επισκέφθηκε το Ελληνικό Περίπτερο στην 57η Μπιενάλε Βενετίας

Έως τότε όμως, η διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά μπορεί να ισχυριστεί με ικανοποίηση πως «έξω πάμε καλά» –ή μάλλον «καλύτερα», αφού εκθέσεις και προτάσεις με επιμέλεια της ίδιας παρουσιάζονται κυρίως στο εξωτερικό:

Η έκθεση «Αντίδωρον», μια πρόγευση της μόνιμης συλλογής του ΕΜΣΤ, ολοκληρώνεται την Κυριακή στο Fridericianum του Κάσελ, στο Βέλγιο συνεχίζουν με επιτυχία τη διαδρομή τους οι «Κρίσιμοι διάλογοι: Αθήνα - Αμβέρσα», σε συνδιοργάνωση του ΕΜΣΤ και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσας (ΜΗΚΑ), ενώ, τέλος, στη Βενετία συνεχίζει το «ταξίδι» του το «Εργαστήριο διλημμάτων» του Γιώργου Δρίβα, στο Ελληνικό Περίπτερο της 57ης Μπιενάλε, επίτροπος του οποίου φέτος ήταν το ΕΜΣΤ, καθώς και η έκθεση «Glass and Bone Sculptures 1977-2017» του Jan Fabre, συνεπιμελήτρια της οποίας είναι η διευθύντρια του ΕΜΣΤ, Κατερίνα Κοσκινά.

Όχι και λίγα, για ένα μουσείο που, επισήμως, δεν έχει ανοίξει ακόμη...

Jan Fabre: «Glass and Bone Sculptures 1977-2017»


Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...