ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Ιστορικός αναθεωρητισμός made in USA… Σπάρτη, Θερμοπύλες, ναζισμός


Πρόσφατα αμερικανικό περιοδικό δημοσίευσε άρθρο του συγγραφέα Myke Cole με τίτλο: «Το φετίχ της Σπάρτης, ένα πνευματικός καρκίνος». Όπως δείχνει και ο τίτλος ο Cole δεν τυγχάνει λάτρης της αρχαίας Σπάρτης. Από αυτό όμως μέχρι την πλήρη διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας υπάρχει τεράστια απόσταση.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι τα της Σπάρτης αποτελούν «ανιστόρητο μύθο» και «πνευματικό καρκίνο» πάνω στον οποίο πάτησε ο ναζισμός. Συνδέει δε την αρχαία Σπάρτη με τα σύγχρονα ιδεολογήματα περί «υπεροχής του λευκού ανθρώπου» και λοιπές ανοησίες.

Υποστηρίζει ότι η ιστορική θέση που θέλει τους Σπαρτιάτες επίλεκτους πολεμιστές είναι λανθασμένη καθώς η Σπάρτη είχε χάσει μάχες. Εξαιρετική λογική. Και οι Ρωμαίοι έχασαν μάχες οι Ασσύριοι και ο Ναπολέων. Αυτό τους καθιστά, ιστορικά, κακούς πολεμιστές; Ποιος στρατός στην ιστορία του δεν έχει ηττηθεί; Τυγχάνει αυτό σοβαρό επιχείρημα;

Υποστηρίζει επίσης ότι η Σπάρτη με δυσκολία νίκησε στον Πελοποννησιακό. Αυτό είναι αλήθεια αλλά έχει να κάνει με τη ναυτική κυρίως υπεροχή των Αθηναίων αντιπάλων της που δεν τόλμησαν να αντιμετωπίσουν τους Σπαρτιάτες στο πεδίο της μάχης και όταν το αποτόλμησαν συντρίφθηκαν. Ακόμα κι όταν οι Σπαρτιάτες εισέβαλαν κάθε χρόνο στην Αττική, οι Αθηναίοι κλείνονταν στα τείχη τους.

Ακόμα χειρότερα ο Cole δεν βλέπει στη μάχη των Θερμοπυλών καμία ελληνική και ειδικά σπαρτιατική δόξα αλλά απλώς μια τριήμερη καθυστέρηση της στρατιάς του Ξέρξη. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι οι αριθμοί που παραδίδει ο Ηρόδοτος για τις περσικές δυνάμεις είναι υπερβολικοί, ακόμα κι αν οι Πέρσες ήταν μόνο 100.000, ή 50.000 ή και 10.000 αλήθεια πως χαρακτηρίζεται η απόφαση 1.000 Ελλήνων (300 Σπαρτιάτες, 700 Θεσπιείς) να μείνουν και να τους πολεμήσουν γνωρίζοντας πως μόνο το θάνατο μπορούσαν να περιμένουν;

Δηλαδή τι ακριβώς είναι ηρωισμός για τον Αμερικανό συγγραφέα η κατανάλωση μπύρας και χάμπουργκερ; Και το παράδειγμα που οι 1.000 αυτοί Έλληνες έθεσαν στους αιώνες δεν μετρά καθόλου; Στις Πλαταιές οι Έλληνες είχαν τον Λεωνίδα και τους άνδρες του σύνθημα νίκης.

Και γιατί ο Cole βγάζει τόσο μίσος για την Σπάρτη φτάνοντας, άκουσον-άκουσον, στο σημείο να γράφει ότι η μάχη των Θερμοπυλών έχει έντονο «ρατσιστικό και αντιμεταναστευτικό άρωμα»! Μήπως οι Πέρσες ήταν μετανάστες; Ήταν εισβολείς. Ουδείς τους κάλεσε και άριστα έπραξαν οι Έλληνες που τους έσφαξαν ως εισβολείς που ήταν στην πατρίδα τους.

Ακόμα πιο άστοχη είναι απόπειρα του Αμερικανού συγγραφέα να συνδέσει την αρχαία Σπάρτη με τον ναζισμό. Το πώς έβλεπε ο Χίτλερ την Σπάρτη, τη Θήβα ή τα Κάτω Σούρμενα ήταν θέμα της δικής του οπτικής, ιστορικών γνώσεων και βλακείας. Δεν φταίει η Σπάρτη, μια πόλη του αρχαίου κόσμου, αν ένας καθυστερημένος ρατσιστής όπως ο Χίτλερ έβλεπε σε αυτή ότι ήθελε ο ίδιος να δει.

Βασικό θέσφατο της ορθής ιστορικής θεώρησης είναι να βλέπεις και να κρίνεις πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις στο ιστορικό τους πλαίσιο, κοινώς στην εποχή τους. Τα ιστορικά χρονικά άλματα είναι ανιστόρητα είναι. Επίσης ούτε το «Μολών Λαβέ» του Λεωνίδα έχει οτιδήποτε το ναζιστικό. Οι Έλληνες έχουν πει την ίδια φράση, με άλλη διατύπωση, χιλιάδες φορές στην ιστορία τους καθώς δεν είναι ένα έθνος ούτε 300 ετών όπως αυτό του κ. Cole.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...