ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2019

Bandini Pietà: Το γλυπτό που δημιούργησε ο Μιχαήλ Άγγελος θα αποκατασταθεί σε δημόσια θέα


Ένα εμβληματικό έργο της Αναγέννησης, η Bandini Pietà που βρίσκεται στη Φλωρεντία και δημιουργήθηκε από τον Μιχαήλ Άγγελο, θα αποκατασταθεί μπροστά στα μάτια των επισκεπτών του μουσείου που φιλοξενείται.

Στα 470 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τη δημιουργία του, στρώματα καπνού, κεριού, σκόνης και γύψου έχουν καλύψει την Bandini Pietà, το έργο που φιλοτεχνήθηκε από τον Μιχαήλ Άγγελο. Το κομψοτέχνημα της Αναγέννησης ωστόσο, αναμένεται σύντομα να συντηρηθεί και να αποκτήσει ξανά την αρχική του λάμψη. Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το Art Newspaper οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2020 με το Museo dell'Opera del Duomo της Φλωρεντίας να ενημερώνει ότι το κοινό θα μπορεί να παρακολουθεί τις εργασίες αποκατάστασης.  


«Έρχονται από όλον τον κόσμο για να δουν το έργο είναι ντροπή να το κρύψουμε κατά τη διάρκεια της συντήρησης», δήλωσε στους Times η επικεφαλής του εγχειρήματος Paola Rosa. Το εν λόγω γλυπτό δεν είναι η πιο διάσημη Πιετά που δημιούργησε ο Μιχαήλ Άγγελος. Σε αντίθεση με το πλέον γνωστό αντίστοιχο γλυπτό, το οποίο φιλοτεχνήθηκε από τον Μιχαήλ Άγγελο και βρίσκεται στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στην πόλη του Βατικανού, στην εκδοχή που υπάρχει στη Φλωρεντία απεικονίζεται είτε ο Νικόδημος είτε ο Ιωσήφ της Αριμαθείας να βοηθάει την Παναγία και την Μαρία Μαγδαληνή στην αποκαθήλωση του σώματος του Ιησού από τον σταυρό.  

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου η ομάδα ελπίζει να αφαιρέσει τη σκοτεινή πατίνα από το γλυπτό και να αποκατασταθεί έτσι η τρισδιάστατη αίσθηση του. Παρότι στο γλυπτό παρατηρούνται αρκετές γρατζουνιές που έγιναν κατά τις μετακινήσεις του από μέρος σε μέρος μέσα στον χρόνο, το δελτίο αποδίδει τον αποχρωματισμό του στους εκατομμύρια επισκέπτες που έχουν κατακλύσει το μουσείο μέσα στα χρόνια μεταφέροντας σκόνη, χνούδια και υγρασία στον χώρο. Το Art Νewspaper αναφέρει ότι το μουσείο κατασκεύασε ένα μικρό βάθρο γύρω από το γλυπτό για να εξασφαλίσει ότι οι επισκέπτες του θα βλέπουν τις διαδικασίες συντήρησης από κοντά.


Στην αρχή η ομάδα θα καταγράψει τις ζημιές που έχει υποστεί το έργο. Η ομάδα των συντηρητών θα χρησιμοποιήσει υπεριώδες φως για να εντοπίσει ίχνη κεριών και υπολείμματα γύψου από το εκμαγείο του γλυπτού που δημιουργήθηκε κατά τον 19ο αιώνα. Οι ειδικοί αναφέρουν πως το έργο δεν έχει καθαριστεί ποτέ ξανά στο παρελθόν. Ωστόσο σημειώνουν ότι ίσως δεν καταφέρουν να αποκαταστήσουν το έντονο λευκό χρώμα του έργου καθώς, σε έναν βαθμό, ο αποχρωματισμός μπορεί να οφείλεται στην ποιότητα του μαρμάρου που έχει χρησιμοποιηθεί. Η Bandini Pietà, σε αντίθεση με τα άλλα αγάλματα του Μιχαήλ Αγγέλου, δεν έχει σμιλευτεί σε μάρμαρο από την Καράρα.


Ο Μιχαήλ Άγγελος δημιούργησε το γλυπτό όταν ήταν περίπου 80 ετών. Το γλυπτό θα κοσμούσε το παρεκκλήσι που τελικά ο Μιχαήλ Άγγελος θάφτηκε. Σύμφωνα με αναφορές, στη φιγούρα του Νικόδημου ή του Ιωσήφ της Αριμαθείας «κρύβεται» η μορφή του ίδιου του καλλιτέχνη.





Πηγή: LiFO

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...