ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

Λύθηκε το μυστήριο με το κλεμμένο αριστούργημα του Κλιμτ «Πορτρέτο μιας κυρίας»


Κείμενο: ελc team
Το μυστήριο του κλεμμένου πίνακα του Γκούσταβ Κλιμτ από το μουσείο της πόλης της Βόρειας Ιταλίας Πιατσέντσα ή Πλακεντίας όπως αλλιώς λέγεται και όπως ίσως την γνωρίζουμε στην Ελλάδα εξαιτίας της δραστηριότητας της περίφημης ευεργέτιδας Δούκισσας της Πλακεντίας, Γκαλερία Ρίτσι Όντι, λύθηκε με έναν απροσδόκητο τρόπο, όταν βρέθηκε μέσα σε έναν αεραγωγό του μουσείου.


Προφανώς αυτός ήταν ο τρόπος που μπήκαν οι διαρρήκτες στο μουσείο, όταν το 1997 το μουσείο βρισκόταν υπό ανακαίνιση και το «Πορτρέτο μιας Κυρίας» του Κλιμτ εξαφανίστηκε μυστηριωδώς.

Οι δυο κηπουροί που είχαν αναλάβει να περιποιηθούν τον κήπο, τον κισσό που αγκαλιάζει το κτίριο ξεριζώνοντας ένα κομμάτι του φυτού, είδαν να πέφτει ένα πορτάκι μιας θύρας εξαερισμού που αποκάλυψε μια μαύρη σακούλα μέσα στην οποία υπήρχε τυλιγμένος ο καμβάς του έργου. Προφανώς οι κλέφτες θεώρησαν ότι αυτό είναι ένα πολύ ασφαλές μέρος για να κρύψουν τον πίνακα και εν μέρει είχαν δίκιο, αφού θα μπορούσε να μην έχει αποκαλυφθεί για άλλα τόσα χρόνια. Το μυστήριο που δεν θα λυθεί ποτέ είναι ο λόγος που δεν επέστρεψαν για να τον πάρουν.


Η αυθεντικότητα του πίνακα ερευνήθηκε και διαπιστώθηκε αμέσως με την εισαγγελέα Ορνέλια Τσίκα, που είχε αναλάβει την έρευνα της υπόθεσης να επικυρώνει συγκινημένη την «ανακάλυψη του αυθεντικού έργου». Το «Πορτρέτο Κυρίας», είναι ένας πίνακας μεγέθους 55×65 εκατοστών, που φιλοτεχνήθηκε το 1916-17 από τον Γκούσταβ Κλιμτ. Το 1996, ένα χρόνο πριν κλαπεί, το έργο είχε έρθει στη δημοσιότητα, καθώς μια σπουδάστρια της Ιστορίας της Τέχνης, η Κλαούντια Μάνγκα, διαπίστωσε ότι κάτω από το πορτρέτο κρυβόταν ένα προγενέστερο έργο του κορυφαίου Αυστριακού ζωγράφου. Η θεωρία της Μάνγκα αποδείχθηκε σωστή όταν ο πίνακας εξετάστηκε με ακτίνες Χ. Το αρχικό πορτρέτο απεικόνιζε ένα κορίτσι από τη Βιέννη, το οποίο πέθανε, και ο Κλιμτ φέρεται να ζωγράφισε πάνω σε αυτό το «Πορτρέτο μιας κυρίας», για να ξεχάσει τον πόνο από τον θάνατό της. Αυτός ήταν ο μόνος «διπλός» Kλιμτ γνωστός στον κόσμο της τέχνης.

Η κλοπή του έργου ανακαλύφθηκε το πρωί της 22ας Φεβρουαρίου 1997, αλλά η αστυνομία πίστευε ότι είχε αφαιρεθεί τρεις μέρες νωρίτερα. Οι ανακριτές υποψιάζονταν τότε ότι η κλοπή είχε γίνει εκ των έσω του μουσείου. Η έρευνα ξεκίνησε εκ νέου το 2016 μετά την ανακάλυψη ιχνών DNA ενός κλέφτη πάνω στο εγκαταλελειμμένο πλαίσιο του έργου.

Η Patrizia Barbieri, δήμαρχος της Piacenza, δήλωσε ότι η είδηση ​​της αυθεντικότητας του έργου «έχει ιστορική σημασία για την καλλιτεχνική και πολιτιστική κοινότητα και για την πόλη Piacenza». Το έργο θεωρείται το πιο περιζήτητο κλεμμένο μετά την κλοπή από το παρεκκλήσιο του San Lorenzo στο Παλέρμο του έργου του Καραβάτζο Nativity with St Francis and St Lawrence. Αυτή η συγκεκριμένη κλοπή θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της τέχνης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...