ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2020

Τα εξαιρετικά κοσμήματα της Μαδύτου -ΦΩΤΟ-

Η Μάδυτος ήταν αρχαία ελληνική πόλη της Θράκης. Βρισκόταν στον Ελλήσποντο και άκμασε κατά την κλασική και ελληνιστική περίοδο. Η πόλη αναφέρεται για πρώτη φορά ως Μάδυτος ή Μάδις από τον Πτολεμαίο κατά τον οποίο ήταν αποικία των Αθηναίων, ιδρυμένη κατά τον 6ο αιώνα π.Χ.

 

Τοπογραφικός χάρτης της Μαδύτου  του 1822

Κατά τον Σκύμνο τον Χίο, ο οποίος έζησε τον 2ο αιώνα μ.Χ., ήταν αποικία των Λέσβιων (περιηγήσεις 709). Από την Μάδυτο κατάγονταν η οικογένεια των Φιλαϊδών απόγονος της οποίας ήταν ο ιστορικός Θουκυδίδης.

Η Μάδητος το 1922

Η Μάδυτος αναφέρεται από τον Ηρόδοτο στους Περσικούς Πολέμους και από τον Θουκυδίδη στην μάχη του Ευρυμέδοντα.

Ήταν χτισμένη στα νερά του Ελλήσποντου και έγινε γρήγορα σημαντικό λιμάνι. Λόγω της εύφορης κοιλάδας που υπάρχει στην περιοχή, η Μάδυτος ξεχώρισε αμέσως. Δεύτερη σημαντική πόλη της περιοχής ήταν η Σηστός.

Λίγο πιο πάνω εκεί κοντά ,έγινε και η περίφημη ναυμαχία που ΄σήμανε την λήξη του Πελοποννησιακού πολέμου ...Η  ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς

Άλλες πόλεις της περιοχής ήταν η Χερρόνησος, η Κριθωτή η Ελαιούς και μαζί με άλλες μικρότερες συνιστούσαν ένα σημαντικό εμπορικό κέντρο και κόμβο ανταλλαγής προϊόντων.

 

ΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ

Ο αρχαίος θρακικός θησαυρός, από τύμβο της Μαδύτου, στο… Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης…

Ένα αρχαίο διάδημα, με αετωματική άνω απόληξη, είναι ένα μέρος μόνο του θησαυρού  της Μαδύτου … Δείχνει την εκπληκτική πρόοδο  που είχε η Ελληνική τέχνη την περίοδο εκείνη

 

Πρόκειται για μια ομάδα κοσμημάτων, από χρυσό και ασήμι, του 330 π.Χ., που προέρχεται από έναν τάφο από την Μάδυτο της Θράκης, η οποία ευρίσκεται στην ευρωπαϊκή πλευρά του Ελλησπόντου. Το χρυσό διάδημα είναι πλούσιο σε αναπαράσταση με περίτεχνο  φυσιοκρατικό σκάλισμα. Κύρια εικόνα, ο Διόνυσος, ο θεός του κρασιού για τους Έλληνες, και η σύζυγός του, Αριάδνη, που κάθονται στο κέντρο. Εννέα Μούσες που παίζουν μουσικά όργανα εικονίζονται στα αμπέλια στις πλευρές του διαδήματος.


 

Το μήκος του διαδήματος είναι 36,8 εκατ. Το ύψος στο κέντρο είναι 5, 9 εκατ.


Το περίαπτο

Τον αρχαίο θρακικό θησαυρό «αγόρασε» για λογαριασμό του Μουσείου, το Rogers Fund, το 1906 και το παραχώρησε στο Μητροπολιτικό Μουσείο. Ν. Υόρκης (αρ. προσχώρησης: 06.1217.1).


 

Αυτή η ομάδα χρυσών κοσμημάτων  θεωρείται ότι προήλθε από έναν τάφο στην Μάδυτο εις την ευρωπαϊκή πλευρά του Ελλήσποντου. Είναι ελληνικό της «ελληνιστικής» εποχής 330-300 π.Χ. Το χρυσό διάδημα είναι πλούσιο και έχει  αναπαράσταση ένα  περίτεχνο φυτικό  μοτίβο. Ο Διόνυσος, ο θεός του κρασιού, και η σύζυγός του, η Αριάδνη, κάθονται στο κέντρο. Μούσες που παίζουν μουσικά όργανα στα αμπέλια και κατά μήκος των πλευρών της παράστασης του δρώμενου.


Ο κλασικός ελληνικός διακοσμητικός -θρησκευτικός τρόπος κόσμησης δακτυλιδιού.

 

Τα ενώτια

 

Επίσης, μία μικροσκοπική μορφή Μούσας, που παίζει λύρα, εμφανίζεται ακριβώς επάνω από το μισοφέγγαρο, σε κάθε ένα από τα ενώτια / σκουλαρίκια  του ιδίου θησαυρού.

Τέλος, οι σπόροι στα ενώτια  είναι όμοιοι με αυτούς του περίτεχνου περιδέραιου / περίαπτο

 





Συνεπώς, όλα αυτά μαζί αποτελούσαν ένα ενιαίο σύνολο κοσμημάτων κάποιας Θρακιώτισσας Ελληνίδας αρχόντισσας…

Το σύνολο των κοσμημάτων της Ελληνίδα αρχόντισσας από την Θράκη

 


 



άνθη από χρυσό που βρέθηκαν στον τάφο της  Θρακιώτισσας Ελληνίδας αρχόντισσας

 

Αρχική εικόνα: Οι αντικρίζουσες  μορφές του Διονύσου και της Αριάδνης

 ΚΥΡΙΑ ΠΗΓΗ ://www.arxeion-politismou.gr/Του Γιώργου Λεκάκη

Φωτ ://www.metmuseum.org/

 

Βιβλιογραφικές αναφορές

Robinson, Edward. 1906. "Greek Jewelry." Bulletin of the Metropolitan Museum of Art, 1(9): pp. 118–20.

 

Richter, Gisela M. A. 1917. Handbook of the Classical Collection. p. 151, fig. 96, New York: The Metropolitan Museum of Art.

 

Richter, Gisela M. A. 1927. Handbook of the Classical Collection. pp. 328–29, fig. 231, New York: The Metropolitan Museum of Art.

 

Alexander, Christine. 1928. Jewelry: The Art of the Goldsmith in Classical Times as Illustrated in the Museum Collection. p. 46, fig. 97, New York: The Metropolitan Museum of Art.

 

Richter, Gisela M. A. 1930. Handbook of the Classical Collection. pp. 330–31, fig. 234, New York: The Metropolitan Museum of Art.

 

Metropolitan Museum of Art. 1936 [1934]. A Guide to the Collections, Part 1: Ancient and Oriental Art, 2nd edn. New York: The Metropolitan Museum of Art.

 

Grancsay, Stephen V. 1940. "The Art of the Jeweler: A Special Exhibition." Bulletin of the Metropolitan Museum of Art, 35(11): p. 211.

 

Richter, Gisela M. A. 1953. Handbook of the Greek Collection. pp. 156, 289, pl. 129d, Cambridge, Mass.: Harvard University Press.

 

von Bothmer, Dietrich. 1978. Antichnoe iskusstvo iz muzeia Metropoliten, Soedinennye Shtaty Ameriki: Katalog vystavki. no. 68, Moscow: Sovetskii Khudozhnik.

 

von Bothmer, Dietrich and Joan R. Mertens. 1982. The Search for Alexander: Supplement to the Catalogue. no. S11, p. 6, New York: The Metropolitan Museum of Art.

 

Lexicon Iconographicum Mythologiae Classicae (LIMC). 1986. Vol. 3: Atherion-Eros. "Dionysos," p. 485, no. 746, pl. 386, Zürich: Artemis Verlag.

 

Bordenache Battaglia, Gabrielle. 1991. "Ori da una piccola tomba presso Bolsena (scavi 1861) 'restauro' e rielaborazioni neoclassiche Castellani." Bollettino d' Arte, 68-69: p. 16, pl.II, fig.a-b.

 

Williams, Dyfri and Jack Ogden. 1994. Greek Gold: Jewelry of the Classical World. no. 62, pp. 108–9, New York: Harry N. Abrams, Inc.

 

Castriota, David. 1995. The Ara Pacis Augustae and the Imagery of Abundance in Later Greek and Early Roman Imperial Art. pp. 52, 75–76, 164, fig. 69, Princeton: Princeton University Press.

 

Treister, Michail Ju. 1999. "The Workshop of the Gorytos and Scabbard Overlays." Scythian Gold. Treasures from Ancient Ukraine, Dr. Ellen D. Reeder, ed. pp. 77, 81 n. 42, New York: Harry N. Abrams, Inc.

 

Pandermalis, Dimitrios. 2004. Alexander the Great: Treasures from an Epic Era of Hellenism no. 3, p. 122, New York: Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation (USA), Inc.

 

Picón, Carlos A. 2007. Art of the Classical World in the Metropolitan Museum of Art: Greece, Cyprus, Etruria, Rome. no. 168, pp. 149, 436, New York: The Metropolitan Museum of Art.

 

Brøns, Cecilie. 2017. Gods and Garments : Textiles in Greek Sanctuaries in the 7th to the 1st Centuries B.C.. pp. 113–14, fig. 21, Oxford: Oxbow Books.

 

Holcomb, Melanie. 2018. Jewelry : The Body Transformed pp. 106, 109, pl. 86, New Haven: The Metropolitan Museum of Art.

 

https://ellinondiktyo.blogspot.com/2020/12/blog-post.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...