ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021

Η ιστορία πίσω από την απεικόνιση ενός νεαρού άνδρα που φιλάει την ερωμένη του στην Αθήνα -6ος αι. π.Χ.

Χρονολογείται από τα τέλη του 6ου αιώνα π.Χ. και η ιστορία του συναρπάζει. Απεικονίζει έναν  νεαρό άνδρα που δίνει το πρώτο του φιλί με τα μάτια του ανοιχτά. Η γυναίκα τον έχει αγκαλιάσει τρυφερά και με τα δύο χέρια της και έχει τοποθετήσει τα δάχτυλά της ανάμεσα στα μαλλιά του.

Ωστόσο, η φιγούρα της γυναίκας δεν είναι πλέον ορατή, καθώς το κέλυφος έσπασε, αφήνοντας μόνο τα χείλη της στο θραύσμα. Το υπόλοιπο σώμα της χάνεται. Το «φιλί» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου είναι ένα μικρό μέρος του ζωγραφισμένου κυκλικού χώρου που κοσμεί τον πυθμένα ενός δισκοπότηρου που έγινε τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια του 6ου αιώνα.

Το κέλυφος βρέθηκε μεταξύ των ετών 1885-1890 κατά την ανασκαφή των επιχωμάτων του βράχου της Ακρόπολης από τον Γενικό Επιθεωρητή Αρχαιοτήτων Παναγή Καββαδία και τον Georg Kawerau. Και όπως συμβαίνει συχνά με τα ευρήματα τέτοιων πρώιμων ανασκαφών, δεν δίδεται το ακριβές μέρος και ο χρόνος της εύρεσης.


Σε αντίθεση με αυτήν την ασάφεια, ωστόσο, η προσεκτική μελέτη του στυλ των θραυσμάτων από τον Botho Graef και τον Sir John Davidson Beazley στις αρχές του 20ου αιώνα παρείχε πληροφορίες για τον «ζωγράφο φιλί».

 Σύμφωνα με τους ειδικούς στην αττική αγγειογραφία, το αγγείο ζωγραφίστηκε από τον Carpenter Painter, καθώς ο δημιουργός μιας σειράς υπογραφών ερυθρόμορφων αγγείων που χρονολογούνται από το 515 έως το 500 π.Χ. κλήθηκε συμβατικά και ήταν από την Αθήνα. Αν και οφείλει το όνομά του στον επώνυμο δισκοπότηρο στο Βρετανικό Μουσείο, που του αποδίδεται, ο οποίος δείχνει έναν ξυλουργό στη δουλειά, μερικά από τα υπάρχοντα αγγεία του φέρουν φιλιά.

Ερυθρόμορφος κύλιξ - Ο «ζωγράφος του ξυλουργού»  Carpenter Painter έβαλε διακοσμητικά αγγεία με την ερυθρόμορφη τεχνική στην Αθήνα τις τελευταίες δεκαετίες  του 500 π.Χ. Όπως με τους περισσότερους ζωγράφους αγγείων, το πραγματικό όνομα του «ζωγράφος του ξυλουργού» είναι άγνωστο. 


 
Το όνομά του προέρχεται από την απεικόνιση ενός ξυλουργού που εργάζεται ζωγραφισμένο σε ένα αγγείο που βρίσκεται τώρα στο Λονδίνο στο Βρετανικό Μουσείο.

Λεπτομέρειες σχετικά με τις φιγούρες στις εικόνες του - όπως ο τρόπος με τον οποίο σχεδίασε κλείδες, θωρακικές θηλές, θηλές, τις γωνίες του στόματος, μακριά λεπτά χέρια και πτυχώσεις ενδυμάτων - ταυτοποίησε το έργο του. Αν και έχουν εντοπιστεί λίγα έργα αυτού του ζωγράφου αγγείων, φαίνεται ότι ζωγράφισε κυρίως κύπελλα. Ο «ζωγράφος του ξυλουργού» ήταν εξοικειωμένος με το έργο των πρωτοπόρων και επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τον Ευθυμίδη.

Ο «Ζωγράφος του ξυλουργού», ένας καλλιτέχνης που δεν υπέγραψε ποτέ το όνομά του, έζησε τις μέρες της πτώσης της τελευταίας Αθηναϊκής Τυραννίας και της γέννησης της Δημοκρατίας.



ΤΟ «ΦΙΛΊ»...Ο νεαρός άνδρας στο σπάνιο κομμάτι του ερυθρού σχήματος αγγείου ετοιμάζεται να φιλήσει μια γυναίκα.  Το πρόσωπό της δεν σώζεται.  Ωστόσο, τα χέρια της με το περίτεχνο βραχιόλι μπορεί να φανεί που χαϊδεύει τα μαλλιά του.

https://www.greecehighdefinition.com/ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝ

https://ellinondiktyo.blogspot.com/2021/01/6.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...