ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Πομπηία: Εντυπωσιακή τοιχογραφία αποκαταστάθηκε


στο «φως» σχεδόν άθικτο ρωμαϊκό άρμα ΦΩΤΟ -ΒΙΝΤΕΟ

Το χαμένο κάλλος της βρήκε μια εντυπωσιακή τοιχογραφία στον χώρο της Πομπηίας, στην Ιταλία, που αποκαταστάθηκε από αρχαιολόγους και συντηρητές έργων τέχνης

Η πολύ εντυπωσιακή τοιχογραφία στον κήπο του σπιτιού του Ceii, που είναι από τα πιο σημαντικά μνημεία του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, στην Ιταλία λάμπει ξανά με τα έντονα χρώματά της μετά την πρόσφατη αποκατάσταση των διακοσμητικών στοιχείων της.

Με σκηνές κυνηγιού άγριων ζώων και όμορφα τοπία, το έργο βρίσκεται στον πίσω τοίχο του κήπου του σπιτιού της οικογένειας Ceii, που χτίστηκε κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους, δηλαδή στα τέλη του 2ου αιώνα π.Χ., και χάθηκε μετά την έκρηξη του Βεζούβιου, η οποία σημειώθηκε το 79 π.Χ..

Οικία Ceii...Αυτό το μικρό σπίτι βρίσκεται απέναντι από την γνωστή Οικία του Μαιάνδρου  στην Vicolo Meridionale, το οποίο είναι προσβάσιμο απευθείας από τη Via Stabiana, παίρνοντας τον παράδρομο σχεδόν απέναντι από το ναό του Δία Μειλίχιου .Το όνομα δόθηκε στο σπίτι από τους αρχαιολόγους που το επέλεξαν από ένα από τα εννέα προεκλογικά συνθήματα ζωγραφισμένα στον μπροστινό τοίχο.

 

Η Οικία  Ceii ( House of Ceii) (στα αριστερά) είναι μια ιδιωτική κατοικία που ανασκάφηκε το 1913-1914. Είναι επίσης γνωστό ως  το σπίτι του Κυνηγιού, το σπίτι της Φάμπια και του Τύραννου ή το σπίτι της Βασίλισσας Έλενας, πρέπει να είναι το όνομά  μέλους της  οικογένειας που έζησε εκεί,  της οικίας Ceii


Η Στεφανία Τζιουντίτσε, που ανέλαβε την αποκατάσταση, σημείωσε πως από την ανασκαφή του κτιρίου, δηλαδή μεταξύ 1913 και 1914, και με την πάροδο των ετών, λόγω της έλλειψης κατάλληλης συντήρησης και της χρήσης ακατάλληλων πρακτικών αποκατάστασης, έχει σημειωθεί προοδευτική επιδείνωση των πινάκων και ζημιές στην τοιχογραφία ιδίως εξαιτίας της υγρασίας.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας περίπλοκης παρέμβασης, οι συντηρητές κατάφεραν να καθαρίσουν σημαντικά θραύσματα της τοιχογραφίας, ειδικά τη φυτική διακόσμηση, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες όπως είναι το λέιζερ και τα υποβαθμισμένα μέρη του πίνακα επιδιορθώθηκαν μέσω ενός ακριβούς εικονογραφικού ρετουσαρίσματος.


Από την πλευρά της, η συντηρήτρια έργων τέχνης, Πάολα Τζοροάστρο, δήλωσε:

«Κάνουμε μια χρωματική ανακατασκευή, πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε η ρετουσαρισμένη επιφάνεια να παραμένει ομοιογενής με την υπόλοιπη τοιχογραφία».

Από το εσωτερικό της οικίας

Ο γνωστός πλέον Μάσιμο Οσάνα, γενικός διευθυντής του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, δήλωσε στους «Times» :...«Αυτό που κάνει αυτήν την τοιχογραφία τόσο ξεχωριστή είναι ότι είναι πλήρης, κάτι που είναι σπάνιο σε μια τόσο μεγάλη τοιχογραφία στην Πομπηία...

Για τη συνέχεια του άρθρου εδώ:

https://ellinondiktyo.blogspot.com/2021/02/blog-post_28.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...