ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

Το πολύπτυχο του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα «Αγία Τράπεζα» ενώνεται μετά από 450 χρόνια

Την ιστορική επανένωση κατάφερε το Μουσείο Poldi Pezzoli του Μιλάνου που έχει στη συλλογή του το ένα από τα οκτώ σωζόμενα έργα, το οποίο απεικονίζει τον Άγιο Νικόλαο του Τολεντίνο.

Το Μουσείο Poldi Pezzoli του Μιλάνου επανενώνει για πρώτη φορά μετά από 450 χρόνια -555 χρόνια από τη δημιουργία τους- τους οκτώ σωζόμενους πίνακες της Αγίας Τράπεζας των Αυγουστινιανών, το πολύπτυχο έργο του Ιταλού Δασκάλου της πρώιμης Αναγέννησης Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα, το οποίο αποτελούσαν συνολικά τριάντα κομμάτια, τα οποία στην πλειοψηφία τους έχουν χαθεί.

Δεν είναι η πρώτη φορά που τα πέντε μουσεία στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, στα οποία είναι διασκορπισμένα τα έργα του διάσημου πολύπτυχου, προσπάθησαν να ενώσουν τα μέρη του: Το Μουσείο Poldi Pezzoli το επιχείρησε το 1996, η Συλλογή Frick το 2013 και το Μουσείο Ερμιτάζ της Ρωσίας το 2018. Μάλιστα, η Συλλογή Frick στη Νέα Υόρκη, στην οποία ανήκουν τέσσερις πίνακες, κατάφερε πριν από μια δεκαετία να συγκεντρώσει έξι από τα οκτώ έργα.




Το πολύπτυχο του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα «Αγία Τράπεζα» ενώνεται μετά από 450 χρόνια

Είναι όμως η πρώτη φορά που η προσπάθεια στέφεται με επιτυχία. Η διευθύντρια του Μουσείου Poldi Pezzoli, Alessandra Quarto τα κατάφερε, καθώς είχε την πληροφορία ότι η Συλλογή Frick θα παραμείνει κλειστή για έξι μήνες. Με τα έργα να οδεύουν προσωρινά προς αποθήκευση, το μουσείο της Νέας Υόρκης συμφώνησε στον δανεισμό, διευκολύνοντας τις συμφωνίες με μουσεία στο Λονδίνο, την Ουάσινγκτον και τη Λισαβόνα.

Την αγιογράφηση παρήγγειλαν το 1454 στον Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα Αυγουστινιανοί μοναχοί στο Borgo San Sepolcro, ιδιαίτερη πατρίδα του ζωγράφου, κοντά στο Αρέτσο της Τοσκάνης και το αριστουργηματικό πολύπτυχο παρέμεινε στην εκκλησία λιγότερο από 100 χρόνια.

Αποσυναρμολογήθηκε κάποια στιγμή μετά τη μεταφορά του σε άλλη εκκλησία, ενώ ήδη από το 1620, ένας από τους πίνακες έκανε την εμφάνιση του σε ιδιωτική συλλογή στο San Sepolcro. Οι τέσσερεις μεγάλοι πίνακες που παρουσιάζονται στην έκθεση εμφανίστηκαν στο Μιλάνο το 1800.




Το πολύπτυχο του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα «Αγία Τράπεζα» ενώνεται μετά από 450 χρόνια

«Νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο» να επανεμφανιστούν τα έργα που λείπουν, δήλωσε ο Xavier Salomon, αναπληρωτής διευθυντής και επικεφαλής επιμελητής της Συλλογής Frick στη Νέα Υόρκη.

Βλέποντας τους πίνακες από κοντά, αποκαλύπτεται η σχολαστική προσοχή του ντέλλα Φραντσέσκα στη λεπτομέρεια, όπως το χρυσό μπροκάρ ένδυμα του Αγίου Αυγουστίνου, η πανοπλία του Αρχάγγελου Μιχαήλ, αλλά και η απλότητα της αυστηρής και τραχιάς ενδυμασίας του Αγίου Νικολάου του Τολεντίνο.

Η έκθεση «Piero della Francesca and the Augustinian Polyptych Reunited» εγκαινιάστηκε στις 20 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως τις 24 Ιουνίου.

Πηγή: The Huffington Post

http://anaskafi.blogspot.com/2024/03/450.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...