ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025

Το κάστρο της «Ωραίας Κοιμωμένης» δεν ήταν γέννημα της φαντασίας του Walt Disney

 
Επιμέλεια Ευγενία Κοτρώτσιου

Ένα μεσαιωνικό βιβλίο από δέρμα μοσχαριού αποκαλύπτει την πηγή έμπνευσης πίσω από την Walt Disney, αλλά και το πιο εμβληματικό κάστρο της παραμυθένιας πραγματικότητας.

Αν αναρωτιέστε ποια μπορεί να ήταν η έμπνευση πίσω από το κάστρo του Walt Disney, η απάντηση βρίσκεται πίσω από ένα μεσαιωνικό χειρόγραφο γεμάτο προσευχές.

Μάλιστα, το περίφημο χειρόγραφο από τον Μεσαίωνα που ενέπνευσε ένα κάστρο του Walt Disney, το κατά κόσμον Cinderella Castle, αλλά παρέμενε αθέατο από το κοινό και τους μελετητές για περισσότερα από 40 χρόνια, θα εκτεθεί στη Γαλλία αυτό το καλοκαίρι.

Σελίδες από το «Les Très Riches Heures» (Οι Πολύ Πλούσιες Ώρες) – ένα περίτεχνα διακοσμημένο βιβλίο προσευχής του 15ου αιώνα – θα εκτεθούν στο Château de Chantilly, βόρεια του Παρισιού. Ο λόγος για τον οποίο το εν λόγω χειρόγραφο παρέμενε στην αφάνεια εδώ και τόσα χρόνια είναι η αποκατάσταση του βιβλίου-  η οποία ήταν μακροχρόνια, αλλά και δαπανηρή.

Συγκεκριμένα, το «Les Très Riches Heures» έχει να έρθει στο φως της δημοσιότητας από την δεκαετία του 1980.

Μέρος του «Les Très Riches Heures», Πηγή: Wikipedia Commons

 

Τι περιέχει το χειρόγραφο

Το χειρόγραφο 416 σελίδων, το οποίο παραγγέλθηκε από τον Ιωάννη, δούκα του Berry, αδελφό του βασιλιά της Γαλλίας Καρόλου Ε’, είναι ένα «βιβλίο ωρών» που καταγράφει προσευχές που πρέπει να λέγονται σε κάθε ώρα της ημέρας, μαζί με ένα ημερολόγιο των εκκλησιαστικών εορτών και των ημερών των αγίων.

Περιέχει 131 πολύπλοκες μινιατούρες, 300 διακοσμημένα κεφαλαία γράμματα και διακοσμητικά περιγράμματα που δημιουργήθηκαν από ακριβές χρωστικές ουσίες και χρυσό πάνω σε ευαίσθητες σελίδες από περγαμηνή από δέρμα μοσχαριού.

Πολλές εικόνες είναι αναπαραστάσεις αγροτών που καλλιεργούν και λεπτοκαμωμένων ευγενών σε κομψά κτίρια, καθώς και παραδοσιακές θρησκευτικές σκηνές.

 

Μέρος του «Les Très Riches Heures», Πηγή: Wikipedia Commons

 

Οι δημιουργοί

Το βιβλίο δημιουργήθηκε από τρεις Ολλανδούς αδελφούς, τον Πολ, τον Γιόχαν και τον Χέρμαν Λίμπρουγκ, οι οποίοι εργάστηκαν σε αυτό που σήμερα είναι γνωστό ως διεθνές γοτθικό στυλ που ξεκίνησε από τη Βουργουνδία και τη βόρεια Ιταλία και εξαπλώθηκε σε όλη τη δυτική Ευρώπη, και θεωρείται το σπουδαιότερο έργο τους.

Όταν τα αδέλφια και ο δούκας πέθαναν 1416 – πιθανώς από τον Μαύρο Θάνατο (ή Μαύρη Πανώλη) καθώς όλοι πέθαναν την ίδια χρονιά – το χειρόγραφο, ημιτελές και αδέσμευτο, πέρασε στον ξάδελφο του Berry, τον δούκα του Ανζού.

Λίγο αργότερα εργάστηκαν πάνω στο βιβλίο και άλλοι καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων πιστεύεται ότι ήταν και ο Ολλανδός  Μπαρτελεμύ ντ’ Άικ, γνωστός ως ο «δάσκαλος των σκιών», ο οποίος είχε επίσης την έδρα του στη Βουργουνδία.

Για τη συνέχεια εδώ:

https://www.in.gr/2025/01/26/life/texni/kastro-tis-oraias-koimomenis-den-itan-gennima-tis-fantasias-tou-walt-disney/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...