ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

Το πόδι μιας Σίβυλλας, η Καπέλα Σιξτίνα και ο Μιχαήλ Άγγελος – Ένα αριστούργημα σε δημοπρασία

Η Λιβυκή Σίβυλλα από τον Μιχαήλ Άγγελο Μπουοναρότι στην Καπέλα Σιξτίνα, Βατικανό (αριστερά). Λεπτομέρεια της Λιβυκής Σίβυλλας (δεξιά).

Για αιώνες «κρυμμένο» από την δημόσια έκθεση, το σχέδιο ήταν ως τις αρχές του έτους που ήρθε στο φως, ακαταγράφητο και άγνωστο στους μελετητές.

Είναι από τα ελάχιστα σχέδια του μεγάλου δημιουργού, που παραμένουν ακόμη σε χέρια ιδιωτών. Θα παραμείνει έτσι και μετά την αναγγελθείσα δημοπρασία του ή θα αποκτηθεί από κάποιο μουσείο; Άγνωστο ακόμη για να ειπωθεί, όμως αυτό το μικρό σχέδιο του Μιχαήλ Άγγελου, που απεικονίζει την άκρη του ποδιού μας Σίβυλλας και δημιουργήθηκε για μία από τις πλέον φιλόδοξες και διάσημες αναθέσεις στην ιστορία της τέχνης, την Καπέλα Σιξτίνα είναι το μόνο, που σχετίζεται με αυτήν και επιπλέον είναι το μοναδικό, που έχει βγει σε δημοπρασία ως τώρα.

Η ανακάλυψή του έτσι είναι εξαιρετικά σημαντική, όχι μόνο επειδή δημιουργήθηκε από έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες όλων των εποχών αλλά και επειδή αποτελεί μία σπάνια προπαρασκευαστική μελέτη για αυτό, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα πρωτοποριακό έργο της Ύστερης Αναγέννησης.

Μελέτη για το δεξί πόδι της Λιβυκής Σίβυλλας στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα, περίπου το 1511-12). Κόκκινη κιμωλία σε χαρτί με την υπογραφή «Michelangelo Bona Roti»

Γεγονός είναι ότι ο Μικελάντζελο σε όλη του τη ζωή σχεδίαζε διαρκώς. Προετοίμαζε με αυτόν τον τρόπο τα έργα του, ανέπτυσσε τις εφευρέσεις του και βελτίωνε τις ιδέες του. Δυστυχώς όμως, τα σωζόμενα φύλλα των σχεδίων του, που αριθμούν τα εξακόσια περίπου αποτελούν μόνο ένα κλάσμα των χιλιάδων, που είχε δημιουργήσει.

Σχεδόν όλες οι γνωστές μελέτες του εκτός από τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τα σκίτσα μαρμάρινων ογκόλιθων, που ο καλλιτέχνης συνήθιζε να στέλνει στους τεχνίτες του στο λατομείο, βρίσκονται τώρα σε δημόσιες συλλογές. Έτσι μόνο δέκα περίπου φύλλα, συμπεριλαμβανομένου αυτού του πρόσφατα ανακαλυφθέντος σχεδίου, βρίσκονται σε ιδιωτικά χέρια, καθιστώντας το και γι΄αυτό το λόγο εξαιρετικά σπάνιο.

Για τη συνέχεια εδώ:

http://anaskafi.blogspot.com/2025/11/blog-post_56.html#google_vignette

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...