ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Ο Ιταλός ζωγράφος και γλύπτης Andrea del Verrocchio, (1435 – 1488)

Καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Ιταλού γλύπτη και ζωγράφου Αντρέα ντε Μικέλε ντι Φρανσέσκο ντι Τσιόνι (Andrea de Michele di Francesco di Cioni). Ο Β., που θεωρείται από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της Αναγέννησης, υπήρξε μαθητής του Τζουλιάνο Βερόκιο (από τον οποίο υιοθέτησε επίσης το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο) και ίσως του ζωγράφου Αλέσιο Μπαλντοβινέτι. Υπήρξε δάσκαλος του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Παρουσίασε από την αρχή της σταδιοδρομίας του δείγματα της γλυπτικής του ιδιοφυΐας όπως μαρτυρούν, εκτός των άλλων έργων του, το πρωτότυπο μνημείο του Ιωάννη και του Πέτρου των Μεδίκων στο ιεροφυλάκιο της εκκλησίας του Αγίου Λαυρεντίου στη Φλωρεντία (1472), ο Δαβίδ (Εθνικό Μουσείο Φλωρεντίας, πριν από το 1476), η περίφημη Απιστία του Θωμά (εκκλησία Ορσανμικέλε, 1476-82) και η Κυρία με την ανθοδέσμη (περ. 1480) με τις λεπτές τονικές διαβαθμίσεις του σφουμάτο που είχαν άλλοτε οδηγήσει στην υπόθεση ότι ο Β. είχε επηρεαστεί πολύ πρόωρα από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.


The Young David, 1473-75

η  Απιστία του Θωμά (εκκλησία Ορσανμικέλε, 1476-82)


Lady with Primroses, 1475-80

Έργο κεφαλαιώδους σημασίας είναι το χάλκινο άγαλμα του έφιππου κοντοτιέρου Μπαρτολομέο Κολεόνι στην πλατεία των Αγίων Ιωάννη και Παύλου στη Βενετία. Η κατασκευή του άρχισε το 1479 και θεωρείται, μετά τον Γκαταμελάτα του Ντονατέλο, η σημαντικότερη αναγεννησιακή δημιουργία έφιππου μνημείου.


Equestrian Statue of Colleoni, 1481-1495

Ο Β. εργάστηκε σε αυτό έως τον θάνατό του χωρίς να προλάβει να το ολοκληρώσει. Η χύτευσή του και η βάση του έγιναν αργότερα από τον Αλεσάντρο Λεοπάρντι και τοποθετήθηκε στην οριστική του θέση το 1496.
 Άλλα γλυπτά του Β. είναι το μάλλον νεανικό έργο του Ανάσταση (Εθνικό Μουσείο Φλωρεντίας), το Παιδί με το δελφίνι στο Παλάτσο Βέκιο της Φλωρεντίας (περ. 1480), το μνημείο Φορτεγκουέρι στη μητρόπολη της Πιστόια (1476-88), κατά μεγάλο μέρος έργο βοηθών του, και η αργυρή Αποκεφάλιση του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή (1477-80), για την Αγία Τράπεζα του βαπτιστηρίου της Φλωρεντίας, που σήμερα βρίσκεται στο μουσείο της Μητρόπολης.


το Παιδί με το δελφίνι στο Παλάτσο Βέκιο της Φλωρεντίας (περ. 1480)

Beheading of St John the Baptist (detail of the altar), 1477-80

Giuliano di Piero de' Medici, 1475-78

Η ζωγραφική του παραγωγή είναι λιγότερο ενδιαφέρουσα. Το τελευταίο γνωστό έργο του, το πολύπτυχο της Αγίας Τράπεζας της μητρόπολης της Πιστόια (τελείωσε το 1480), εκτελέστηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος από τον Λορέντζο ντι Κρέντι, ενώ η περίφημη Βάπτιση του Ιησού (Πινακοθήκη Ουφίτσι, περ. 1470) οφείλει ένα μέρος της φήμης της στη συνεργασία του νεαρού Λεονάρντο ντα Βίντσι που ζωγράφισε τον άγγελο σε πλάγια όψη και το τοπίο του βάθους.


The Baptism of Christ, 1472-75


Tobias and the Angel, 1470-80


Madonna with Sts John the Baptist and Donatus, 1475-83



Πηγή;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...