ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2014

Ένα πρωτότυπο Tea-party με φόντο τον τάφο της Αμφίπολης

Γερ. Γ. Γερολυμάτος: Διακοσμητική λεπτομέρεια
από την αναπαράσταση της Πύλης των Καρυατίδων, λάδι σε χαρτόνι

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου


Τελικά, δεν γνωρίζω αν υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο, εκτός της Ελλάδας, όπου μια πολυδιαφημισμένη με πολλά «ταρατατζούμ-ταρατατζάμ» συνέντευξη τύπου, καταλήγει να είναι ένα πρωτότυπο και πολύωρο Tea-party με φόντο τον τάφο της Αμφίπολης. Ένα πρόσχημα ενημέρωσης, όπου ειπώθηκαν πολλά, χωρίς να λέγεται τίποτα, καθώς όπως έμαθα, δεν πρόσφεραν "παξιμάδια"! Άκρα του τάφου σιωπή! Για αυτό και η γενική απογοήτευση των δημοσιογράφων, αλλά και του κόσμου, όχι για το μνημείο το ίδιο, αλλά για τις «σφίγγες» της ανασκαφής.

Μπορεί πριν από λίγες ημέρες η Κ. Περιστέρη να μην είπε επί της ουσίας κάτι νεώτερο, (τα περί της καταστροφής της Καρυάτιδας μας τα είχε πει από τον Σεπτέμβρη), πέρα από κάποια ευρήματα κεραμικής και νομίσματα, που ούτε αυτά μας έδειξαν σε μια-δυο φωτογραφίες, αλλά παραμένω αισιόδοξος πως έχουμε χτυπήσει «φλέβα». Ειδάλλως, ποιος να είναι ο λόγος για όλες αυτές τις επίσημες «παραστάσεις»-συνεντεύξεις και για το εξαρχής φούσκωμα των προσδοκιών αναφορικά με την ταυτότητα του νεκρού; Να είναι μόνο η πολιτική καπηλεία, ή είναι αυτή συν κάτι «άλλο»; Διότι, αν αυτό το «άλλο» αποδειχθεί δίχως περιεχόμενο, τότε και η πολιτική καπηλεία μπορεί εύκολα να μετατραπεί από τους απογοητευμένους σε πολιτική αυτοχειρία. Ποιος ήταν, λοιπόν, ο λόγος για όλες αυτές τις αοριστολογίες και τα μισόλογα, που πολύ συχνά δημιούργησαν αντιφάσεις και αντιθέσεις ανάμεσα στις «τρεις Χάριτες», (όπως λέμε τριανδρία), της ανασκαφής, ενίοτε μάλιστα και με ανασκευές δηλώσεων; «Δεν είπαμε αυτό, αλλά είπαμε το άλλο», «δεν εννοούσαμε αυτό, λάθος καταλάβατε», «Δεν είπαμε ότι υπήρχε θύρα, αλλά κάναμε μια «υπόθεση εργασίας».

Στο μεταξύ, όλα τα ξένα ΜΜΕ, σαν για να μας κάνουν πλάκα, γράφουν συνεχώς αναφορές για τον Αλέξανδρο συσχετίζοντας τον με τον τάφο! Σκέφτομαι, λοιπόν, μήπως αυτά γνωρίζουν κάτι περισσότερο από εμάς, σύμφωνα με την παροιμία που λέει πως: «Ο κόσμος το έχει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι;» Λέω, μήπως, μιας και οι «διαρροές» μπορεί να είναι επιλεκτικές. Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, κάθε αναφορά στο όνομα του Αλεξάνδρου, κάνει τις τρίχες των αρχαιολόγων να σηκώνονται, καθώς διαψεύδουν την περίπτωση να πρόκειται για εκείνον, αλλά πως είναι ο τάφος κάποιου «Κοσμοπολίτη» (sic), ενός «μεγάλου στρατηγού», κάποιου πολύ «σημαντικού», που όμως δεν γνωρίζουν τον ίδιο, αλλά γνωρίζουν τις ιδιότητες του. Αλλά η σιγουριά τους πως δεν είναι ο Αλέξανδρος δεν μας κάνει την χάρη να μας δώσει και ένα άλλο όνομα, αφού δεν υπάρχουν επιγραφές! Αυτός δε ο σκελετός του «κοσμοπολίτη μεγάλου στρατηγού», είναι ένα μεγάλο ταμπού. Πότε είναι ανδρικός και πότε γυναικείος. Unisex! Η έρμη η λεκάνη του έσπασε και δε μπορούν να βρουν το φύλο! Είναι όμως "στρατηγός"! Την περίπτωση βέβαια, να υπάρχει και μια ενδιάμεση λύση αρσενικοθήλυκου, σε στυλ Κοντσίτα, δεν την σκέφτηκε κανείς στο ΥΠΠΟΑ; Το ενδεχόμενο πως οι αρχαίοι μας πρόγονοι, μαζί με όλα τα άλλα, είχαν ανακαλύψει και την εγχείρηση αλλαγής φύλου δεν τους πέρασε από το μυαλό; Αστειεύομαι φυσικά, διότι ποια περιθώρια σοβαρότητας μας έχουν αφήσει οι υπεύθυνοι;  Από την άλλη για το κρανίο, είναι λέει επιφυλακτική, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τον Σουηδό επιστήμονα να δηλώνει πως θα μπορέσει να αποδώσει το πρόσωπο. Θα ήθελα να τον ρωτήσω, βέβαια, αν φαντάζεται πως θα είναι το πρόσωπο ενός αρσενικοθήλυκου, ενός άνδρα ή μιας γυναίκας.    

Επειδή, λοιπόν, δεν υπάρχει επίλογος στον Τύμβο Καστά, αλλά μόνο διάλειμμα ανασκαφικών εργασιών, ολοκληρώνω με όρεξη την υποθετική έγχρωμη αναπαράσταση την οποία θα δημοσιεύσω σε λίγες ημέρες. Και όπως λένε, πολύ συχνά μια εικόνα μπορεί να είναι χίλιες λέξεις. Απόψε, παρουσιάζω ένα μικρό μόνο μέρος της διακόσμησης που έχω ζωγραφίσει για να δείτε, σε συνδυασμό και με το υπόλοιπο μνημείο, σε πόση πολυτέλεια θάφτηκε ο «αξιωματούχος», ή ο «απλός πολίτης», ή ο «στρατηγός» αυτός, του οποίου, όπως μάθαμε ο τάφος ήταν επισκέψιμος και για απόδοση λατρευτικών τιμών. Είδατε μεγαλεία ο «στρατηγός»;

10 σχόλια:

  1. Κύριε Γερολυμάτο, η φράση της γ.γ. του υπουργείου στη συνέντευξη Τύπου "...έχω εκνευριστεί με κάποιες ερωτήσεις, αλλά και κάποιες απαντήσεις";;;;!!!!, έπεσε στην αντίληψή σας;
    Tο ότι η γ.γ. έκανε ντα τους δημοσιογράφους για τις ερωτήσεις τους και τους επιστήμονες για τις απαντήσεις τους το ακούσατε;
    Δεν της άρεσαν οι απαντήσεις της κ. Περιστέρη. Την εκνεύρισαν, κύριε Γερολυμάτο.
    Οι απαντήσεις των επιστημόνων εκνεύρισαν την Μενδώνη!!!
    Είναι δυνατόν να εξευτελίζει η γ.γ. του υπουργείου την ανασκαφική ομάδα μ' αυτόν τον τρόπο;
    Τι σημαίνει "έχω εκνευριστεί και από κάποιες απαντήσεις";
    Τι εξερεθίζει τη νευρική ισορροπία της Μενδώνη; Τόσο ευαίσθητο νευρικό σύστημα έχει ο οδοστρωτήρας; Δεν δείχνει τόσο ευάλωτη. Είκοσι ολόκληρα χρόνια στο υπουργείο πώς έχει αντέξει; Τόσες κυβερνήσεις ανεβοκατέβηκαν, έμεινε στο πόστο της, ακλόνητη και ...ήρεμη. Τώρα τσάκισαν τα νεύρα της, από τις απαντήσεις της Περιστέρη;
    Τι ήθελε να δηλώσει η Μενδώνη; Να "αδειάσει" δημόσια την Περιστέρη; Γιατί άραγε; Μήπως ηγεσία του υπουργείου αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την ανασκαφέα κι ίσως κάποιους συνεργάτες της; Την ανασκαφή τελικά ποιος την κάνει, κύριε Γερολυμάτο; Τι έχετε καταλάβει; Η Περιστέρη ή η Μενδώνη;
    Αλλά αν είχαν λίγη σοβαρότητα οι επιστήμονες, θα έπρεπε να καλέσουν τη γ.γ. να βάλει τοίχο σφράγισης στο στόμα της από την ημέρα που βγήκε στα κανάλια να διορθώσει την Περιστέρη... απ' την ημέρα που δήλωσε ότι η Περιστέρη έκανε λάθος και ότι τάχα "στη ρύμη του λόγου της" είπε η ανασκαφέας ότι ο τάφος ανήκει σε στρατηγό...
    Δεν το έκανε κανείς. Την ανέχονται οι επιστήμονες και την έχουν αναγάγει σε πρωτοπαράγοντα της ανασκαφής. Με δευτεροπαράγοντα την εκπρόσωπο Τάφου, Παναγιωταρέα.
    Κύριε Γερολυμάτο, βρίσκω στο σάιτ σας μια γωνιά να εκφράσω την ντροπή και την αηδία μου.
    Και προφανώς αυτή η ιστορία της Αμφίπολης θα βρομούσε, όπως οποιαδήποτε ιστορία θα βρισκόταν στα χέρια πασοκάδων σαν την Μενδώνη και την Παναγιωταρέα και όλου αυτού του συρφετού του υπόλοιπου πολιτικού σκηνικού. Εδώ βρόμισε όλη η ζωή μας, θα ξέφευγε ένα εύρημα της αρχαιολογικής σκαπάνης;
    Είμαστε μανούλες σ' αυτά σε τούτον τον μπερντέ του καραγκιόζη. Να παίρνουμε μια ψηφίδα κάλλους και ιστορίας και να την κάνουμε σα τα μούτρα μας.
    Ακόμα κι απ' τον τάφο της Αμφίπολης, αυτή η ξεφτίλα αναδύθηκε.
    Τάχα μου τους πήρε ο πόνος τους αρμόδιους..."να ενημερώσουμε το λαό στον οποίο ανήκει το μνημείο", μετά μισόλογα, απόκρυψη, συνωμοσίες και συνωμοσιολογίες, δυο πασοκάδες εδώ, τρεις δεξιοί εκεί, όσοι αρχαιολόγοι τόσες και οι απόψεις, φαγωμάρα, διαγκωνισμοί, ξέσκισμα, γιατί εσύ όχι εγώ, φάτε εθνικισμό, όχι ρε, φάτε διεθνισμό (γιατί έχουμε και την αγωνία των αριστερών μη τυχόν και καρπωθεί η κυβέρνηση τα επικοινωνιακά οφέλη μιας μεγάλης ανακάλυψης), κάτι ημιπαράφρονες "δάσκαλοι" να καταγγέλλουν τους ανασκαφείς, οι ανασκαφείς να γλείφουν το υπουργείο, μετά να μουτρώνουν, το υπουργείο να γλείφει δεν ξέρω ακόμα τι, ένας να φωνάζει, είναι ο Κάσσανδρος, τι λες ρε, ανίδεε, ο άλλος, είναι ο Αλέξανδρος, ρε, άντε ρε ανόητε, δεν είναι συλημένος, όχι, είναι ρε καραγκιόζη.
    Θα έλεγε κανείς ότι η ελπίδα βρίσκεται σε μας που ντρεπόμαστε, κύριε Γερολυμάτο.
    Αλλά είμαστε τόσο λίγοι και τόσο μέσα στα βάθη του απόπατου και μεις... Όπου μπορούμε και μεις, φαντάζομαι τα ίδια θα κάνουμε.
    Οπότε, κύριε Γερολυμάτο, κοιτάζω τα σχέδιά σας και πάνω που πάω να χαρώ, αυτομάτως θλίβομαι για τα χάλια μας. Αναρωτιέμαι, πώς εξακολουθείτε να παίρνετε έμπνευση από έναν τάφο που φρόντισαν να τον βεβηλώσουν κι αυτόν οι μενδώνηδες και οι πολιτικές τους παρέες, με την αλαζονεία τους, τα πολιτικά τους παιχνίδια και τον δήθεν «εκνευρισμό» τους για ό,τι τους χαλάει τους σκοτεινούς σχεδιασμούς τους;
    Και παρεμπιπτόντως, αν περιλαμβάνατε σε έναν πίνακά σας τη Μενδώνη την ώρα που της απονέμει ο πατριάρχης Αλεξανδρείας το «οφφίκιο της αρχοντίσσης θησαυροφύλακος» (Το είδατε αυτό;!! Στις 25/11/14 έγινε...), αλήθεια, πώς θα την αποδίδατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπητέ-ή t.prosorak.

      Έχοντας διαβάσει το παραπάνω άρθρο μου, έχετε διαπιστώσει πως οι απόψεις μας γύρω από το ζήτημα της ανασκαφής ταυτίζονται. Εσείς, βέβαια, τα είπατε ακόμα πιο σταράτα και έξω από τα δόντια, περιλαμβάνοντας παραμέτρους στις οποίες δεν αναφέρθηκα χάριν της οικονομίας του άρθρου, αλλά που όμως τις συμμερίζομαι. Και βέβαια αντιλήφθηκα τον εκνευρισμό της Μενδώνη, που δεν ήταν ο πρώτος.

      Η μικροπολιτική, που ασκείται ακόμα πιο έντονα τις τελευταίες δεκαετίες από όλα τα κομματικά μαγαζιά, είναι πλέον τέτοιας χαμηλής υποστάθμης και επικινδυνότητας, όπως όλα τα χαλασμένα προϊόντα, που έχει ήδη επιφέρει τις νοσηρές και οδυνηρές συνέπειες της στην ελληνική κοινωνία. Δεν είναι μόνο ότι κατέστρεψε οικονομικά την χώρα, οδηγώντας την στα σκλαβοπάζαρα της δύσης. Είναι ότι αλλοίωσε πνευματικά τους Έλληνες και τους μετέτρεψε σε μια άνευρη απεθνικοποιημένη μάζα υλόφρονων καταναλωτών και κομματικών οπαδών, ανίκανων για οτιδήποτε, πόσο μάλλον να ορίσουν την ζωή τους την ίδια, όταν κρέμονται από το στόμα ενός Σόιμπλε και από το δεξιό «καρύδι» ενός Τόμσεν! Η κρίση μας δεν είναι οικονομική, αλλά εσωτερική, πνευματική, ηθική, αξιακή. Για αυτό, πρώτα από εκεί ξεκίνησε η αποδόμηση εδώ και δεκαετίες, σταδιακά και μεθοδικά, ώστε συντελούμενης αυτής της πνευματικής αποξήρανσης, η οικονομική επέλαση να μοιάζει πλέον με περίπατο και η ολοκληρωτική μετάλλαξη ορατή.
      Η κατάσταση αυτή με πληγώνει όσο και εσάς, αλλά το γνωρίζετε πως είναι αλήθεια. Η μοναξιά των λίγων είναι δεδομένη μέσα στο αλλοπρόσαλλο και καταστροφικό σκηνικό που τους περιβάλλει, αλλά πιστέψτε με, μπορεί να γίνει και ακόμα χειρότερο και θα γίνει, διότι ως λαός τίποτα δεν διδασκόμαστε από τα παθήματα μας. Άρα, πριν κατηγορήσουμε τους έτσι και αλλιώς ακατάλληλους και διεφθαρμένους πολιτικούς, θα ήταν καλό ως λαός να κοιτάξουμε τα μάτια μας στον καθρέπτη, διότι εμείς, όλοι, ταϊσαμε αστόχαστα το κτήνος που τώρα απολαμβάνει να μας τρώει κομμάτι-κομμάτι. Άλλοι περισσότερο υπεύθυνοι, άλλοι λιγότερο, ελάχιστοι καθόλου, όλοι πάντως βρισκόμαστε πάνω στο ίδιο καράβι που βουλιάζει, γιατί δεν κάναμε καπετάνιους κάποιους από τους καλύτερους μας, αλλά εκείνους που μας χάϊδευαν τα αυτιά και μας έταζαν λαγούς με πετραχήλια! Όπότε κάθε αναφορά στις τρεις δημόσιους υπαλλήλους, που έκαναν την ανασκαφή και την επικοινωνιακή της διαχείριση μέσα στο κλίμα της μικροπολιτικής όπου είναι συνηθισμένες να κινούνται, είναι περιττή, καθότι και αναμενόμενη. (Μόνο η Κ Περιστέρη ήταν για εμένα μια απογοήτευση, καθώς άλλα περίμενα από εκείνην, αλλά αποδείχθηκε λίγη). Έτσι, κατάφεραν ακόμα και την ανασκαφή αυτή να τη μαγαρίσουν, να κλέψουν από τους Έλληνες και αυτή τη χαρά, χρωματίζοντας με πολιτικά σπρέι και σκοπιμότητες αυτή τη μεγάλη ανακάλυψη.

      Πολύ φοβάμαι, ότι η βλάβη του λαού μας είναι ανήκεστη και μη θεραπεύσιμη πλέον. Δεν τρέφω αυταπάτες. Δε μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα, διότι δεν υπάρχει η θέληση, ούτε η αληθινή συναίσθηση της κατάστασης όπου έχουμε περιέλθει. Οι λίγοι δεν επαρκούν. Οι πολλοί δεν ακούν, καθώς όλοι μαζί τραγουδώντας και χορεύοντας τραβούν προς τον θάνατο που η ειρωνεία είναι πως τον εκλαμβάνουν ως ζωή. Θάνατο πρώτα πνευματικό και σε λίγες δεκαετίες και φυσικό. Μακάρι απλά να κινδυνολογούσα, αλλά έτσι βλέπω να εξελίσσονται τα πράγματα. Θα πει κανείς πως η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, αν αυτό αποτελεί παρηγοριά...

      Τέλος, πριν κλείσω το μακρύ σχόλιο μου και σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια, θα σας απαντήσω στο ερώτημα που βρίσκω την έμπνευση και συνεχίζω ακόμα να φτιάχνω έργα για τον τάφο της Αμφίπολης. Μάλιστα, θεωρώ πως έχει και μια σχέση με όσα έγραψα παραπάνω. Η απάντηση είναι πως δε μπορώ να κάνω τίποτα άλλο από εκείνο που πρέπει να κάνω. Αυτό το οποίο ανέλαβα με δική μου θέληση πριν από τρεις σχεδόν μήνες με καθημερινή εργασία για να φτάσω μέχρι εδώ. Μια καλλιτεχνική εργασία δεν πρέπει να εξαρτά την ολοκλήρωση της από τα εξωτερικά σκαμπανεβάσματα που μπορεί να επηρεάζουν τον δημιουργό. Αυτό απαιτεί η σταθερότητα ενός σκοπού.

      Ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία μας και ζητώ συγνώμη αν μακρηγόρησα

      Διαγραφή
  2. Κύριε Γερολυμάτο,
    αγαλλιάζει η ψυχή μου, όταν επισκεπτόμενη το ιστολόγιό σας, αναγνωρίζω το σκεπτικό, που θεωρώ, πως θα έπρεπε να εκφράζει κάθε συνειδητό Έλληνα-Άνθρωπο αυτού του καιρού.
    Δυστυχώς, όμως, όπως πολύ σωστά λέτε, ``...η βλάβη του λαού μας είναι ανήκεστη και μη θεραπεύσιμη πλέον``.

    Όσοι έχουμε Νουν & κάποια ηλικία, παρακολουθήσαμε & βιώσαμε την σταδιακή & μεθοδευμένη αλλοτρίωση αυτού του λαού, από σκεπτόμενου & ανυπότακτου, ``...σε μια άνευρη απεθνικοποιημένη μάζα`` ευκόλως ...αγομένη & φερομένη.
    Τώρα, το έγκλημα επετεύχθη & οι εμπνευστές & ηθικοί αυτουργοί δρέπουν τους καρπούς των.

    Έχετε δίκιο, ουδείς αμέτοχος & ουδείς δικαιούται απαλλαγής, καθότι, βλέποντες την καταστροφή να έρχεται, δεν αντιδράσαμε εγκαίρως & επαρκώς από την αρχή, πριν η ζημία γίνει μη αναστρέψιμος.
    Τα επί μέρους αίτια είναι σύνθετα & η ανάλυσις αυτών, ως & η διάγνωσις των αποτελεσμάτων έχει γίνει από τους ολίγους, πλέον, άγρυπνους & οξυδερκείς νόες, μεταξύ των οποίων & υφ` υμών.

    Η μελλοντική Ιστορία, ίσως, κάτι να σώσει απ` αυτά, αν & η παγκόσμιος αλλοτρίωσις του Λόγου (new speech) καθιστά & αυτήν την πιθανότητα μηδαμινή.

    Όσο & αν τα πράγματα φαίνονται & είναι αποκαρδιωτικά, δεν μένει παρά η ευθύνη & πάλι, των ολίγων συνειδητών πολιτών (αλήθεια, τί ιερότητα έφερε αυτή η λέξις, όταν γεννήθηκε?) να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους, από το δικό τους μετερίζι, παραβλέποντας, ακόμη & το ουτοπικό, ή αναποτελεσματικό, συχνά, του θέματος.
    Εσείς, αποδεικνύεστε εις εξ αυτών & το παράδειγμά σας, θεωρώ, πως πρέπει να βρει μιμητάς σε κάθε χώρο.
    Ας θυμηθούμε, πως η θρασύτατη στέρησις του λόγου από μια μερίδα πολιτών, της αποστέρησε την έκφραση & η μονόπλευρη προπαγάνδα, επί δεκαετίες, έφερε, κατά πολύ, τα αποτελέσματα, που τώρα διαγιγνώσκονται.

    Εύχομαι, να είστε καλά & να συνεχίζετε αισιόδοξα το ΩΡΑΙΟ (& στην ...ΩΡΑ του) έργο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη art ant καλησπέρα,

      Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια.
      Όπως πάντα πιαστήκαμε στον "ύπνο" και κάπως έτσι έρχεται στο νου μου το γνωστό εκείνο τραγούδι του Ξυλούρη "Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί", φέροντες "δώρα"-δάνεια, εξαγοράζοντας τη συναινεση και τη σιωπή του λαού μας στην καταδυναστευσή του.
      Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν Έλληνες-δεν γνωρίζω πόσοι, αλλά ελπίζω αρκετοί-που είναι συνειδητοποιημένοι και που ο καθένας από το δικό του μετερίζι, όπως πολύ σωστά γράψατε, προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή την φλόγα πρώτα μέσα τους και έπειτα, αν είναι δυνατόν να την δώσουν και σε άλλους. Προσωπικά, επιμένω με τις λιγοστές μου δυνάμεις, καταρχήν να παραμείνω εσωτερικά "ζωντανός" και κατά δεύτερον να προσφέρω μια άλλη οπτική των πραγμάτων μακριά από αυτή την παρακμιακή ατμόσφαιρα. Σε αυτή την προσπάθεια η τέχνη είναι ο αρωγός κάθε θετικής μου σκέψης, το μέσο της δημιουργικότητας και της επικοινωνίας μου. Δεν υπερβάλλω αν πω πως η τέχνη με έσωσε και συνεχίζει να με σώζει, καθώς μου δίνει ψυχική δύναμη και αισιοδοξία, το δικαίωμα να ονειρεύομαι κοιτάζοντας ψηλά στον έναστρο ουρανό, μακριά από τον απόπατο της θλιβερής πραγματικότητας.

      Ίσως, η επιμονή μας, να μπορέσει τελικά να καταφέρει κάτι. Ότι και αν γίνει πρέπει να παραμείνουμε σταθεροί στις θέσεις μας, ακόμα και αν διαβλέπουμε πως τελικά "οι Μήδοι θα περάσουν".
      Αυτός όμως δεν είναι και λόγος να μην τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη.
      Ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία.

      Διαγραφή
    2. Να προσθέσω επίσης, ότι έχω ολοκληρώσει την Β΄αναπαράσταση, την πλήρως έγχρωμη και υποθετική, εδώ και κάνα δυο ημέρες.
      Δεν την έχω δημοσιεύσει ακόμα, διότι την έχω στείλει προς δημοσίευση σε ένα μεγάλο ξένο σαιτ αρχαιολογικού περιεχομένου, μαζί με ένα άρθρο μου. Τους το είχα υποσχεθεί, ήδη από τον καιρό των πρώτων σχεδίων μου τον Σεπτέμβριο, όταν είχαν επικοινωνήσει μαζί μου. Τους αργοπόρησα βέβαια αρκετά, αλλά επέμεναν να το θέλουν, έτσι με πληροφόρησαν πως θα το δημοσιεύσουν κατ΄εξαίρεση άμεσα, δηλαδή αύριο, ώστε έπειτα να το δημοσιεύσω και εγώ εδώ στο μπλογκ, όπως σας είχα υποσχεθεί.
      Θα το δημοσιεύσω είτε αύριο, είτε την Κυριακή ελπίζω...

      Διαγραφή
  3. -Αγαπητοί μουΓΕΡΑΣΙΜΕ Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΕ καί art ant αντί σχολιασμών μου...σάς γράφω τίς σκέψεις μου.
    -Σύμφωνα μέ τά ετύματα καί ρίζες τού ρήματος Ειμί και ότι ο κάθε ένας σώφρων Έλληνας (αναγνώστης) έχει κατά νού και θυμάται ή γνωρίζει θά έπρεπε επί τής πραγματικής Αληθινής Ουσίας να διακρίνει:
    1.Τήν Εξ(ω)–ουσία > Εξουσία και τήν Παρουσία («ηγέτες» επιδειξίες ωσάν παγώνια, φλεγματικοί, συμπλεγματικοί, κακεντρεχείς, άστοργοι, άρπαγες, απάνθρωποι, ανίκανοι, με αγήματα, με σωματοφύλακες, κατώτεροι τών περιστάσεων, απόμακροι, φαύλοι, άπληστοι), τήν Περιουσία (σώρευση αμύθητου υλικού πλούτου, μεγιστάνες και άπληστοι Μίδες), καί τέλος τήν αν(άνευ)- ουσία. Αυτό πού επιδιώκει, χρόνια τώρα, το σύστημα, είναι τό σχεδόν πραγματικό, τό λίγο αμφίβολο, τήν απουσία, τήν αφασία.(τό απέδειξαν για μία ακόμη φορά εξ άλλου οι τελευταίες διεξαχθείσες «εκλογές» του με την αποχή, πού έφτασε το 48%, των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων του και άς κόπτονται για το αντίθετο οι δημαγωγοί και οι δημοσκόποι του, μάς στο δείχνει καθημερινά η σκληρή πραγματικότητα πού όλοι μας βιώνουμε, ωσάν αλυσοδεμένοι ελέφαντες σε κάποιο τσίρκο ή ωσάν βάτραχοι στη γυάλα με χλιαρό νερό).
    2. Ο κάθε λογικός Έλληνας και Ελληνίδα πρέπει να ξέρει πώς το Ήθος τής Πόλεως πού αφορά τις σχέσεις ανθρώπων (Πολιτών-Οπλιτών) και όχι την ψευδή ηθική τής όποιας θρησκείας. Δηλαδή, το ήθος τών Ελλήνων με αρετές, αξίες, αρχές, να μήν μετατρέπεται σε θεϊκές εντολές για μεταθανάτιες ονειρώξεις καί απολαύσεις ή φρικτές ατιμωτικές τιμωρίες.
    3. Ο κάθε Έλληνας και Ελληνίδα να είναι μέτοχος και συν-δημιουργός σέ όλες ανεξαιρέτως τις Τέχνες (και στις Οκτώ) και όχι παθητικός θεατής – ακροατής. Η Ψυχαγωγία μας (η αγωγή τής Ψυχής) έπρεπε να επιδιώκει τήν ευδαιμονία της Ψυχής και όχι τις αχαλίνωτες, χωρίς αιδώ, διασκεδάσεις του όχλου, τής μάζας και τής αγέλης!!! (σκεδάννυμι = διασκορπίζω, ταράζω, ενοχλώ, θλίβω).
    4. Ο κάθε λογικός Έλληνας και Ελληνίδα πρέπει να ξέρει πώς τά Οσια και τά Ιερά του Νού είναι η Επιστήμη. Η εξουσία το κατέχει καλά αυτό!!! Εάν κτυπηθεί η Επιστήμη, είναι εύκολη η χειραγώγηση της Κοινωνίας μας. Στις μέρες μας ο εξουσιασμός τήν χρησιμοποιεί και οι υπηρέτες της-οι εξωνημένοι επιστήμονες - υπηρετούν χωρίς φραγμούς, παράγοντας παρασκευάσματα, κατασκευάσματα και «αγαθά» μόνο για κατανάλωση. Τήν αυθεντική Επιστήμη τήν βούτηξε στην υποκρισία, στο σφάλμα, στο ψέμα, αισχροκέρδεια, στην απανθρωπιά. Οσο για Έρευνα; ούτε λόγος.
    5. Ο κάθε Έλληνας και Ελληνίδα πρέπει να ξέρει αληθινά πώς, η Φιλοσοφία είναι το «εύ ζείν» και όχι τά ψεύδη και παραμύθια τών –ισμών, οι ιδεολογίες οι μεταφυσικές ή υλιστικές πρακτικές, αντίγραφα θρησκειών του μονισμού(τού ενός) τού συστήματος.
    6. Ο κάθε σώφρων Έλληνας πρέπει να ξέρει αληθινά πώς, πηγή όλων των απάνθρωπων ψευδών και συμφορών του είναι η κάθε θρησκεία τού μονισμού, πού έρχεται από την έρημο, από έναν σταύλο καί πού μονίμως σείει στήν Κοινωνία μας τόν οίακα τού ζόφου, του τρόμου, της μεταθανάτιας τιμωρίας. Πρόγονοί σου και Προπάτορες ΄Ελληνα - Ελληνίδα είναι, η Πύρρα και ο Δευκαλίων και όχι κάποιοι απροσκάλεστοι δόλιοι λαθροεισβολείς ξενόφερτοι τσοπαναραίοι, θαυματοποιοί, θεόσταλτοι μάγοι, εμποροπορνοβοσκοί, αιμομίκτες, μυτερόνυχοι, γαμψομύτες, παραδόπιστοι τοκογλύφοι, φιλάργυροι, διεφθαρμένοι, ανήθικοι, πανούργοι εθνοδιαμελιστές. >>>>>>>>>>>>>>>>>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. >>>>>>>>>>>>>>>>>7. Ο κάθε Έλληνας και Ελληνίδα πρέπει να ξέρει πώς, οι διάφοροι ντελάληδες φοινικιστές ενσυνείδητοι ανθέλληνες - κυρίως τού προοδευτικού εσωτερικού τόξου και τών συνιστουσών- διαλαλούν με στόμφο το μεγάλο ψέμα της «συμβατικότητας» των γλωσσών και της «ισοτιμίας». Γι΄αυτούς η διαχρονική προκατακλυσμιαία Ελληνίδα γλώσσα μας είναι απλώς ανύπαρκτη, όπως και ο αρχάνθρωπος των Πετραλώνων!
    8. Ο κάθε Έλληνας και Ελληνίδα πρέπει να ξέρει πώς, οι Λειτουργοί της πού επικαλούνται την Δημοκρατία,(δήλα δή κρατεί ο Δήμος ο Πολίτης) νά είναι Υπηρέτες αμισθί. Κατά έναν περίεργο όμως τρόπο, μόνον ο Πολίτης δεν κρατεί!!! Επικαλούνται τά λόγια τά μεγάλα, ομιλούν την ξύλινη κονσέρβα γλώσσα τους, κόπτονται για δημοκρατικιά ισότητα. Το όνομα κλεψίτυπο τής Δημοκρατίας τους αφού, αγνοούν τά «..ου καταισχύνω όπλα Ιερά.. ούκ ελάσσων παραδώσω, ή το… άμες δε γ΄εσόμεθα πολλώ κάρρονες..» Απεναντίας, πράττουν τά εντελώς αντίθετα, οι ανήθικοι ψεύτες. Αντί τής υποχρεωτικής συμμετοχής τού Πολίτη στα κοινά, η εκπροσώπηση τού ψηφοφόρου η εξουσιοδότηση από βουλευτή!!! Ψηφίζει, δηλαδή, ο όποιος ψηφοφόρος μυλωνά και «εκλέγεται» δεσπότης, από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους. Αντί η διά κλήρου υποχρεωτικής ανάληψης αξιώματος, οι εκλογές (παρωδία) για ανάδειξη κυβερνώντος κόμματος, αυθαίρετης τετραετούς!!! θητείας πού ποτέ παραδόξως δέν εξαντλείται, η τετραετία του.
    9. Ο κάθε Έλληνας και Ελληνίδα πρέπει να ξέρει πώς, οι Δικαστές αντί να υπηρετούν την Θέμιδα, δικάζουν με νόμους κομματικούς τού κομματιασμένου κοινοβουλίου τους, με νόμους υπέρ του εξουσιασμού, με δεμένο το μυαλό και τά χέρια. Η Αντιγόνη δήλα δή νικιέται από τον Κρέοντα, και το δίκαιον από το νόμιμον!
    10. Ο κάθε Έλληνας και Ελληνίδα πρέπει να ξέρει πώς, αντί η Οικονομία του (πού σημαίνει Νομή τού Οίκου) νά είναι αυτάρκης περιέπεσε σέ άρρωστη επιστήμη καί σέ κακόηχες σειρήνες!!!!! καί όσο κανείς πλησιάζει τής Σειρήνες! κόκκαλα καί σκελετούς θά βλέπει.
    Ο Οδυσσέας μάλλον ξαναέχει τόν Λόγο.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ ανώνυμε φίλε καλησπέρα!

      Συμφωνώ με πάρα πολλά από αυτά που γράφεις, όπως για παράδειγμα το 3 το 9, το 10 και άλλα. Με κάποια άλλα διαφωνώ, Όχι προς την ιστορική παρατήρηση των πραγμάτων που μπορεί να είναι σωστή, αλλά ως προς την απολυτότητα της προσέγγισης με όρους επίσης δογματικούς και "θρησκευτικά" λογοκρατικούς, όπως είναι η αντικατάσταση της όποιας θρησκευτικής συνείδησης, χάριν της ανθρώπινης αυθεντίας και του λόγου. Όμως, ακόμα και αν κάποιος θεωρήσει πως δεν υπάρχει Θεός, τότε σίγουρα θα πρέπει να δεχτεί πως ο Θεός είναι και αυτός ένα δημιούργημα του ανθρώπινου πνεύματος και λόγου, το οποίο παγκοσμίως ανέπτυξε ποικιλότροπα μέσα στις χιλιετίες, καθότι η θρησκευτική πίστη ίσως είναι προγενέστερη και της γλώσσας. Και το έκανε, είτε επειδή τον εξυπηρετούσε, είτε επειδή η διαίσθηση του για το θείο ήταν αληθινή και ευεργετική, είτε και για τα δύο μαζί. Όμως σημασία δεν έχει η δική μου άποψη, που αν είσαι ο φίλος που είχαμε συζητήσει προ καιρού την γνωρίζεις, όσο το να ακουστεί η δική σου σε αυτά τα δύο σχόλια.

      Να είσαι καλά και ευχαριστώ για το σχολιασμό

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ Γεράσημε,
      επιτρέψτε μου, απευθυνόμενη & εγώ προς τον ανώνυμο επισκέπτη του φιλόξενου ιστολογίου σας, να πω πως...

      Επειδή, οι Έλληνες τω φρονήματι πρέπει να αναγνωριζόμαστε & να αλληλοϋποστηριζόμαστε, ώστε οι καλές ιδέες να κυκλοφορούν σε περισσότερους & ο Αγαθός (καλός) Πυρήνας να αυξάνει &
      βλέπ-ΟΥΣΑ (η κατάληξις εκ του ειμί), ότι εν-ΔΙΑ-φέρεστε για την Ιερή Ενιαία & ακριβο-λεκτ-ΟΥΣΑ Γλώσσα μας, θα ήθελα να σας προτείνω την προσέγγισή της & διά του Κώδικος του ΕΛΛΗΝΟΣ ΛΟΓΟΥ, του ΔΙΑ-τυπωθέντος παρά του εξαιρετικού Έλληνος κ. Θεολ. Σημαιοφόρου σε πολλά βιβλία, βίντεο, αλλά & μέσω του ιστολογίου του, όπου, πιστεύω, θα βρείτε αρκετά χρήσιμα ερείσματα, ώστε να στηρίζετε & τον ιδικό σας λόγο, μιας & ΔΙΑ-κρίνω, πως ενδιαφέρεστε για την μετάδοσή του.

      http://ramafa.gr/intro.html http://ramafa.gr/books.html

      με φιλικούς χαιρετισμούς

      Διαγραφή
    3. Ο δαίμων του πληκτρολογίου επέλεξε να γράψει το όνομα ως
      Γερα-σημος.
      Χα, χα, ας το λάβουμε ότι του επέδωσε ένα ΣΗΜΑ γερό.
      Συγγνώμη, ΓΕΡΑΣΙΜΕ.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...