ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Αρχαιολόγοι ανακαλύπτουν τον μυθικό τάφο του Όσιρι, του Θεού των νεκρών, στην Αίγυπτο

Μέσα από το αντίγραφο του τάφου αφιερωμένο στο θεό Όσιρι. Φωτογραφία: MinProject (Αρχαιολογική Αποστολή Κανάρια-Toscana).
Μια ισπανο-ιταλική αρχαιολογική ομάδα, σε συνεργασία με το αιγυπτιακό Υπουργείο Αρχαιοτήτων, έχει κάνει μια απίστευτη ανακάλυψη στη νεκρόπολη του Sheikh Abd el-Qurna, στη Δυτική Όχθη και στις Θήβες, στην Αίγυπτο - μια τεράστια αρχαία αναπαραγωγή του μυθικού τάφου του Όσιρι όπως περιγράφεται από τον αιγυπτιακό θρύλο, πλήρης, με πολλαπλά φρεάτια και θαλάμους. Μέσα στο συγκρότημα τάφο, οι ερευνητές βρήκαν ένα σκάλισμα του Όσιρι και ένα δωμάτιο με ανάγλυφη ταπετσαρία που απεικονίζει έναν δαίμονα που κρατάει μαχαίρια.




Η είσοδος στο ταφικό συγκρότημα του Όσιρι. Φωτογραφία: MinProject (Αρχαιολογική Αποστολή Κανάρια-Toscana).

Σύμφωνα με το ισπανικό πρακτορείο ειδήσεων EFE, ο τάφος ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά του τάφου του Όσιρι, όπως έχουν ειπωθεί στους αρχαίους αιγυπτιακούς μύθους, και είναι μια μικρότερη έκδοση του σχεδίου του Osireion, που χτισμένο στην πόλη της Αβύδου, Λούξορ, από τον Φαραώ της Αιγύπτου Σέτι Ι. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το συγκρότημα του τάφου χρονολογείται από την 25η δυναστείας (760-656 π.Χ.) ή την 26η δυναστεία (672 έως 525 π.Χ.), και βασίζεται σε σύγκριση με παρόμοιους τάφους που περιέχουν Οσιριακά στοιχεία.

Το συγκρότημα αποτελείται από μια μεγάλη αίθουσα που υποστηρίζεται από πέντε πυλώνες. Το RTVE περιγράφει τη δομή που έχει μια σκάλα από το βόρειο τοίχο του κυρίως δωματίου, που οδηγεί προς τα κάτω στο ταφικό συγκρότημα, όπου υπάρχει σκάλισμα του Όσιρι, θεού των νεκρών, στη μέση ενός κεντρικού θολωτού ναού.

Στα δυτικά του κεντρικού ναού είναι ένα ταφικό δωμάτιο με τα ανάγλυφα των δαιμόνων που κρατούν μαχαίρια. Ο επικεφαλής της ισπανο-ιταλικής ομάδας που αποκάλυψε τον τάφο, ο Δρ Μαρία Milagros Álvarez Sosa, είπε στο EFE ότι οι δαίμονες είναι εκεί για να προστατεύσουν το σώμα του νεκρού.

Απέναντι από το άγαλμα του Όσιρι είναι μια σκάλα με μήκος 29,5 πόδια (9 μέτρα) που οδηγεί σε έναν άλλο θάλαμο. Μέσα σε αυτή την αίθουσα είναι μια δεύτερη σκάλα που κατεβαίνει 19,6 πόδια (6 μέτρα) σε δύο άλλα δωμάτια, τα οποία είναι σήμερα γεμάτα συντρίμμια.

«Ο συμβολισμός του Όσιρι είναι πολύ εμφανής εδώ, αφού υπάρχουν όλα τα στοιχεία που θυμίζουν το μυθικό τάφο του Όσιρι», γράφει το Luxor Times Magazine, «μια μεγάλη σκάλα μήκους 3,5 μέτρων με 4 μέτρα ύψος οροφής στο κάτω μέρος που οδηγεί στον Κάτω Κόσμο και ένα άλλο που οδηγεί απευθείας στο άγαλμα του Όσιρι, το οποίο είναι, συνεπώς, σε υψηλότερο επίπεδο και απομονώνεται ιδανικά στο «νησί του», που είναι το ίδιο το άγαλμα του Όσιρι. Ο κενός διάδρομος που το περιβάλλει συμβολίζει το κανάλι του νερού (βλ Osireion στην Άβυδο), ενώ ο αναμενόμενος ταφικός θάλαμος κάτω από το άγαλμα, προσδιορίζει τον τάφο του νεκρού Όσιρι».


Σκίτσο που δείχνει το περίγραμμα του τάφου του Όσιρι. Σχέδιο της αρχιτεκτονικής του τάφου έγινε από την Raffaella Carrera, MinProject (Αρχαιολογική Αποστολή Κανάρια-Toscana).

Μέρος του τάφου είχε αρχικά ανακαλυφθεί από τον αρχαιολόγο Philippe Virey τη δεκαετία του 1880 και είχαν γίνει κάποιες προσπάθειες για να σχεδιαστεί η κύρια δομή του τον 20ο αιώνα. Ωστόσο, δεν ήταν παρά μέχρι πρόσφατα που ανακαλύφθηκε η πλήρης έκταση της δομής του από τις ανασκαφές. Το ταφικό συγκρότημα θα συνεχίσει να εξερευνάται και οι θάλαμοι καθαρίστηκαν από τα συντρίμμια το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.

Ο Alvarez Sosa είπε στο EFE, ότι ο τάφος είναι «μεγάλης σημασίας» επειδή «οι ταφικοί θάλαμοι περιέχουν νεκρούς που κοιμήθηκαν τον αιώνιο ύπνο τους κάτω από το θεό των νεκρών, τον Όσιρι».
Σύμφωνα με την αιγυπτιακή μυθολογία, ο Όσιρις, θεός του κάτω κόσμου, σκοτώθηκε από Set, θεό των καταιγίδων, της αταξίας και της βίας, ο οποίος έκλεισε τον Όσιρι σε ένα φέρετρο και το έριξε στον ποταμό Νείλο. Αφού το σώμα του ανακτήθηκε από την Ίσιδα, ο Σετ τεμάχισε το σώμα του σε κομμάτια και τα πέταξε πίσω στο ποτάμι. Η Ίσις συνέλεξε όλα τα κομμάτια και τα ένωσε μαζί με το σώμα. Αυτή η μορφή του Όσιρι, είναι που ταξίδεψε στον κάτω κόσμο σε μια βάρκα και έγινε θεός των νεκρών.

Το μόνο μέρος του σώματος που η Ίσις δεν μπόρεσε να εντοπίσει, ήταν ο φαλλός, ο οποίος είχε φαγωθεί από γατόψαρο. Η Ίσις δημιούργησε ένα χρυσό φαλλό και έφερε για λίγο τον Όσιρι πίσω στη ζωή με ένα ξόρκι, το οποίο της έδωσε αρκετό χρόνο ώστε να μείνει έγκυος από αυτόν, πριν επιστρέψει στο θάνατο. Η Ίσις αργότερα γέννησε τον Ώρο, ο οποίος έγινε φανερός ως μια αρχή νέου ξεκινήματος και καταστροφέας του κακού Σεθ.

Από την April Holloway

1 σχόλιο:

  1. Καλημέρα, "ο τάφος του θεού δεν είναι παρά η σπηλιά που θεωρείτο γενικά η μόνιμη κατοικία του " γράφει μεταξύ άλλων ερευνητών ο Erwin Rohde. Ο μύθος χρησιμοποιεί γλώσσα συμβολική (αλληγορία-μεταφορά της αλήθειας στην ανθρώπινη πραγματικότητα) η οποία έχει ξεχαστεί γι' αυτό χρειάζεται προσοχή, τάφος θεού - ζωή κάτω από τη γη και δη του Όσιρι - Απόλλωνα δεν υπάρχει, ο μύθος με το σπήλαιο-τάφο υποδεικνύει μία ανώτερη ζωή μετά τον ορατό κόσμο! Συνεπώς ο χαρακτηρισμός "τάφος του Οσίρι" και από πολλούς αρχαιολόγους στις μέρες μας οδηγεί το λογισμό σε λανθασμένη κατεύθυνση με προεκτάσεις εφιαλτικές ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε!!! Καλή συνέχεια και δύναμη σε όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...