ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025

Δανία: Θύμα της πολιτικής ορθότητας η «Μεγάλη Γοργόνα» διότι είναι γυμνόστηθη

Το γυμνόστηθο άγαλμα της «Μεγάλης Γοργόνας» στο φρούριο Dragør, ένα έργο τέχνης 4×6 μέτρων, καταδικάζεται ως «χυδαίο» και «πορνογραφικό» από τους σύγχρονους ιεροκήρυκες της πολιτικής ορθότητας, που το χαρακτηρίζουν «ανδρική φαντασίωση» και το απορρίπτουν ως ανάξιο της πολιτιστικής κληρονομιάς του 1910.

Στο όνομα ενός υποκριτικού «woke» ψευτοφεμινισμού, το γυμνό διώκεται ξανά. Η δημοσιογράφος Σορίν Γκότφρεντσεν, με θράσος, ισχυρίζεται ότι το άγαλμα «δεν προάγει την αποδοχή του γυναικείου σώματος», ενώ ο κριτικός τέχνης Ματίας Κρίγκερ το αποκαλεί «άσχημο και πορνογραφικό», λες και η τέχνη πρέπει να υποκύπτει στις μικροψυχίες τους.

Έντονη δημόσια αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει στη Δανία εξαιτίας ενός γυμνόστηθου αγάλματος γοργόνας στο φρούριο Ντραγκόρ, τμήμα των ιστορικών θαλάσσιων οχυρώσεων της Κοπεγχάγης.

Αιτία της διαμάχης είναι το στήθος του αγάλματος, διαστάσεων 4×6 μέτρων, το οποίο, σύμφωνα με όσους τάσσονται υπέρ της απομάκρυνσής του, δεν συνάδει με την πολιτιστική κληρονομιά του μνημείου του 1910.

Οι επικριτές του έργου το χαρακτηρίζουν «άσχημο και πορνογραφικό», υποστηρίζοντας ότι απεικονίζει «το ερωτικό όνειρο ενός άνδρα για το πώς πρέπει να είναι μια γυναίκα».

«Η ανέγερση ενός αγάλματος που απεικονίζει το καυτό όνειρο ενός άνδρα για το πώς πρέπει να είναι μια γυναίκα είναι απίθανο να προωθήσει την αποδοχή του σώματος των γυναικών», έγραψε στην εφημερίδα Berlingske η δημοσιογράφος Σορίνα Γκότφρεντσεν για το άγαλμα Den Store Havfrue (η Μεγάλη Γοργόνα).

Σύμφωνα με την ίδια, «είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι πολλοί θεωρούν το άγαλμα χυδαίο και ανεπιθύμητο, γιατί ασφυκτιούμε από τα επιβλητικά σώματα στον δημόσιο χώρο». Από την άλλη, ο δημιουργός του γλυπτού, βάρους 14 τόνων, Πέτερ Μπεκ, δήλωσε ότι δεν κατανοεί τις επικρίσεις, τονίζοντας ότι τα στήθη της πέτρινης φιγούρας είναι «ανάλογα με το μέγεθός της». Στο πλευρό του στάθηκε η συντάκτρια της Berlingske, Αμινατά Κορ Τράιν, η οποία χαρακτήρισε την κριτική για το στήθος του αγάλματος ως σωματοστιγματισμός («body shaming»).

«Πρέπει τα γυμνά γυναικεία στήθη να έχουν συγκεκριμένο ακαδημαϊκό σχήμα και μέγεθος για να επιτρέπεται να εμφανίζονται δημόσια;», διερωτήθηκε, επισημαίνοντας ότι το επίμαχο έργο είναι «αναμφισβήτητα λίγο λιγότερο γυμνό» από το εμβληματικό άγαλμα από μπρούντζο και γρανίτη της Μικρής Γοργόνας, που βρίσκεται επίσης στην Κοπεγχάγη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη περιπέτεια της «Μεγάλης Γοργόνας». Το 2006, το άγαλμα τοποθετήθηκε στην αποβάθρα Λανγκελίνιε, κοντά στη «Μικρή Γοργόνα», αλλά απομακρύνθηκε το 2018, καθώς οι ντόπιοι το κατήγγειλαν ως «ψεύτικη και χυδαία γοργόνα». Παρά τις αντιδράσεις, ο Πέτερ Μπεκ υποστηρίζει ότι οι κάτοικοι του Ντραγκόρ εκφράζουν συχνά την εκτίμησή τους για το γλυπτό του και ελπίζει να βρεθεί τρόπος ώστε να παραμείνει στην πόλη.

Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/2025/08/06/%ce%b4%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-%ce%b8%cf%8d%ce%bc%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%bf%cf%81%ce%b8%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%b7/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...