ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Ἀναζητώντας τά ἀληθινά Χριστούγεννα

 Η γέννηση του Χριστού - Τοιχογραφία στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου της Στέγης στο χωριό Κακοπετριά. 14ος αιώνας μ.Χ
Εδοξία Αγουστίνου. Φιλόλογος – Θεολόγος

παγκοσμιοποιημένη ποχή μας καί νέα τάξη πραγμάτων ν λο καί πιό πολύ καθιερώνει παγκόσμιες μέρες καί γιορτάζει γενέθλια, κτοπίζοντας τήν νομαστική ορτή, δυσκολεύεται νά ποδεχτε καί νά γιορτάσει τόν παγκόσμιο καί σωτήριο σταθμό τς στορίας, τά γενέθλια το Χριστο.

Εναι γνωστό βέβαια τι καί στ παρελθόν πολλς φορς πιχειρήθηκε κατάργηση τς ορτς τν Χριστουγέννων. Τ 1644 στ Βρεττανία λιβερ Κρόμγουελ κα τ κόμμα τν πουριτανν, θέλησαν ν καταργήσουν μ νόμο τ Χριστούγεννα. πίσης στν κομμουνιστικ Ρωσία εχαν παγορευθε τ Χριστούγεννα π τ 1917 ς τ 1990, πότε κα κατέρρευσε τ καθεστώς καί ξλθε νικητής τό θεο βρέφος.

χειρότερη μως πολεμικ κατά τν Χριστουγέννων εναι ατ τς κκοσμίκευσης, ποία ποβαθμίζει τ περκόσμιο γεγονς σ γκόσμιο κα τό γκλωβίζει μέσα σέ στενά λιστικά πλαίσια. Φθάσαμε τσι, ν προβάλουμε μία ντελς εδωλολατρικ τμόσφαιρα στ σπίτια μας κα στν κοινωνία μας καί τό λο σκηνικό νά συμβάλει στή «μαγεία τν Χριστουγέννων».

Στς Η.Π.Α. καί σέ πολλές ερωπαϊκές χρες (πρβλ. καί τούς ν λλάδι κουλτουριάρηδες) γιά νά μή προσβληθον τάχα ο λλόθρησκοι πιδίδονται σέ μία προσπάθεια  πάλειψης κάθε ναφορς στ Χριστούγεννα. Κα πειδή νεοέλληνας τά κλαμβάνει μόνον ς πλς γιορτς διακοπς, δύσκολα βρίσκεις πιά στήν γορά εχετήριες κάρτες πο νά ναγράφουν «καλ Χριστούγεννα». Συντονισμένες στό διο μκος κύματος καί ο μεγάλες δικές ρτηρίες κπέμπουν μέσω φωτεινν πιγραφν τό μήνυμα «Καλς Γιορτς».
 

Η Γέννηση του Χριστού. Τοιχογραφία στο καθολικό της Μονής Βατοπαιδίου. Άγιον Όρος, 1312

Στά σχολεα, πίσης, τά γχειρίδια καθόλου δέν βοηθον τούς μαθητές μέσα πό τό λικό τους νά προσεγγίσουν τό μυστήριο τς θείας νανθρωπήσεως. Ο χριστουγεννιάτικες γιορτές τους κι ατές ν πολλος λλοιωμένες παρουσιάζουν –πλήν ξαιρέσεων- καλικαντζάρους καί ξωτικά! Τί κρίμα! Χριστός ρθε νά μς παλλάξει πό τήν πολυαρχία τν εδώλων κι μες προσπαθομε νά τά ναστήσουμε διά τς βίας.

πιπλέον παγκοσμιοποίηση κατάφερε δυστυχς ν μς κάνει νά πιστέψουμε πς Χριστούγεννα χωρς χριστουγεννιάτικο δένδρο δν φίστανται!  Κατέληξε μάλιστα ν γίνει τ παγκόσμιο σύμβολο τν Χριστουγέννων, ν παράλληλα πέτυχε ν βρίσκεται στ πίκεντρο τς ορτς, ποσπώντας τν προσοχή μας κα π Ατ κόμη τ Θεο Βρέφος.

 Κι πως δν νοονται Χριστούγεννα χωρς δένδρο, τσι δν νοονται Χριστούγεννα χωρς «η Βασίλη». «Σάντα Κλάους», πως τν λένε ο Δυτικοί -νομα πού παραπέμπει στν γιο Νικόλαο-, δέν ρχεται πιά πό τήν Καισάρεια λλά πό τόν Βόρειο Πόλο, χορηγίαις τς Coca-Cola λλάδος καί πάσης φηλίου. Βεβαίως καμία σχέση δέν χει μέ τίς σεπτές σκητικές μορφές τν γίων Νικολάου καί Βασιλείου.

Τ πιό πογοητευτικό εναι τι Θεία Λειτουργία τν Χριστουγέννων χει ντικατασταθε  π τ ξενύχτια, τ «ρεβεγιν» κα τ χαρτοπαιξία. Τόσο μως 43ος κανόνας τν ποστόλων, σο κα 50ός τς ΣΤ΄ Οκουμενικς Σύνοδου καταδικάζουν μ φορισμ τος πιστος πο παίζουν μ χρήματα!

κόμη πολλοί συν-Ελληνες πό τήν λλάδα τς κρίσης καί τς φτωχολογεις ργανώνουν κατά μόνας συλλογικά ποδράσεις ντός καί κτός λλάδος. Μεταξύ τν λλων προσφιλής προορισμός σχάτως ποδείχθηκε  «Μύλος τν Ξωτικν» στά Τρίκαλα. Πέρυσι κτακόσιες χιλιάδες λληνες «ρθόδοξοι» τίμησαν δεόντως «τ μεγαλύτερο ργοστάσιο παραγωγς παιχνιδιν, χαρς, δημιουργίας, λπίδας», πως μέσ διαφημίσεων ατοχαρακτηριζόταν.

Μεγαλεπήβολοι ο στόχοι του: «Ν σκορπίσουν κα πάλι τ χαμόγελα, πο τόσο μ τόσο μς χουν λείψει. (…) ι-Βασίλης κα τ ξωτικ γι πρώτη φορ μοιράζονται μαζί μας τ πολ καλ κρυμμένα μαγικ μυστικ τς πιτυχημένης λα ατ τ χρόνια ποστολς τους».

Γιά λη ατή τήν ντι-χριστουγεννιάτικη περιρρέουσα τμόσφαιρα καί  τή βεβήλωση τς Χριστο-Γέννας ποιος σέβεται τν Χριστ κα τν λλάδα ασθάνεται ερ γανάκτηση. Μήπως ντέλει ζομε σ κοινωνία νέο-εδωλολατρική, πο λο καί περισσότερο ποϊεροποιε τά Χριστούγεννα καί  ντικαθιστ τν ναφορά στό σωτήριο πέκεινα μ νέα εδωλα, ξόανα καί λικά γαθά; Μ θρασύτητα παρατηρομε νά γκρεμίζεται ,τι χει πομείνει κόμη ρθιο π τ γν θη κα θιμα το δυνωμένου λαο μας καί νά σοπεδώνονται τ αώνια δανικ τς Φυλς μας. Πς ψυχή πού διψ γιά λήθεια καί γάπη νά ξεδιψάσει πραγματικά μέ τέτοια ποκατάστατα; Πς νά γεμίσει μέ χαρά καί πληρότητα, ταν πό τά Χριστούγεννα λείπει ατός διος Χριστός; ποτέλεσμα: Γευόμαστε «τά Χριστούγεννα τς μοναξις, τς μελαγχολίας, τς κατάθλιψης». Νά ο καρποί τς σωτης γιορτς!

Θά πρέπει νά τό καταλάβουμε τι σήμερα προπαντός χουμε νάγκη πό ατήν τή ζωοδότρα πηγή, γιά νά παραμυθήσει τόν πόνο μας καί νά φωτίσει τά σκοτάδια μας. πολλαπλ κρίση πο βιώνουμε δν μπορε ν ντιμετωπισθε ποτελεσματικά, ν δν χρησιμοποιήσουμε σχυρά καί δοκιμασμένα πνευματικά ντίδοτα τν πίστη κα τν λπίδα μας στν παντοδύναμο Κύριό μας καί τήν προσκύνηση το νηπιάζοντος Θεο.

Καί, καθώς σοι πιμένουν νά γιορτάζουν ρωμαίικα Χριστούγεννα βρίσκουν τήν εκαιρία ατές τίς μέρες νά ξεφυλλίσουν λίγο Παπαδιαμάντη Κόντογλου, κλείνουμε μέ να πόσπασμα πό τόν δεύτερο, φο φέτος συμπληρώνονται πενήντα χρόνια πό τήν κοίμησή του: «δέλφια μου, φυλάξτε τά λληνικά συνήθειά μας, γιορτάστε πως γιορτάζανε ο πατεράδες σας, καί μή ξεγελιώσαστε μέ τά ξένα κι νοστα πυροτεχνήματα. Ο δικές μας ο γιορτές δελφώνουν τούς νθρώπους, τούς νώνει γάπη το Χριστο. Μήν κάνετε πιδείξεις. «Εφράνθητε ορτάζοντες».

κοστε τί λένε τά παιδάκια πού λένε τά κάλαντα: «Καί βάλετε τά ροχα σας, εμορφα νδυθτε, στήν κκλησίαν τρέξετε, μέ προθυμίαν μπτε, ν’ κούσετε μέ προσοχήν λην τήν μνωδίαν, καί μέ πολλήν ελάβειαν τήν θείαν λειτουργίαν. Καί πάλιν σάν γυρίσετε ες τό ρχοντικόν σας, εθύς τραπέζι στρώσετε, βάλτε τό φαγητόν σας. Καί τόν σταυρόν σας κάνετε, γευθτε, εφρανθτε. Δστε καί κανενός φτωχο στις τό στερεται».

Πηγή: ΑΚΤΙΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...