ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Ειδικοί απέδωσαν άλλον έναν πίνακα στον Ιερώνυμο Μπος

Πρόκειται για τον «Πειρασμό του Αγίου Αντωνίου»


Την ταυτοποίηση ανακοίνωσαν οι ιστορικοί της τέχνης ενός νέου πίνακα του Ιερώνυμου Μπος, έπειτα από χρόνια ερευνών, καθώς πλησιάζουν το ερχόμενο καλοκαίρι τα 500 χρόνια από τον θάνατό του: Το έργο, το οποίο αποδιδόταν μέχρι τώρα σε έναν μαθητή του, βρισκόταν στην αποθήκη ενός αμερικανικού μουσείου.

 «Πρόκειται για μια σημαντική προσθήκη στο μικρό σώμα των έργων που παρήχθησαν από τον Ιερώνυμο Μπος», αναφέρουν οι ερευνητές σε ανακοίνωσή τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ανακοινώθηκαν ενώ το μουσείο της γενέτειράς του, το Μπουά-λε-Ντικ, ετοιμάζεται για τα εγκαίνια μιας έκθεσης στην οποία θα συγκεντρωθούν 20 πίνακες του «ζωγράφου του διαβόλου».

Τέρατα που καταβροχθίζουν χαμένες ψυχές, δαίμονες που βασανίζουν ψαράδες με πρόσωπα παραμορφωμένα από τον πόνο, σκελετοί χαμογελαστοί που περιμένουν τους νεκρούς είναι μερικές από τις αναπαραστάσεις που χάρισαν στον Ιερώνυμο Μπος το προσωνύμιο του «ζωγράφου του διαβόλου».
 

«Ο πειρασμός του Αγίου Αντωνίου», που αναπαριστά τον άγιο να πίνει από το νερό ενός ποταμού, περιτριγυρισμένος από φανταστικά τέρατα (φωτ. PR).

«Ο πειρασμός του Αγίου Αντωνίου», που αναπαριστά τον άγιο να πίνει από το νερό ενός ποταμού, περιτριγυρισμένος από φανταστικά τέρατα, είναι μια προσθήκη «μικρή, αλλά σημαντική» στο έργο του ζωγράφου, σύμφωνα με τους ερευνητές.

«Στη ζωή του, που είναι αφιερωμένη στον Θεό, ο άγιος μπαίνει σε πειρασμό από τα περίεργα πλάσματα που τον περιτριγυρίζουν», εξηγούν οι ερευνητές. «Παρόλο που ο πίνακας έχει ρετουσαριστεί και ξαναζωγραφιστεί σε μεγάλο βαθμό στη διάρκεια μιας αποκατάστασης του έργου που έγινε τον 20ό αιώνα, το χέρι του Ιερώνυμου Μπος είναι σαφώς αναγνωρίσιμο».

Ο πίνακας, ζωγραφισμένος ανάμεσα στο 1500 και το 1510, ήταν αποθηκευμένος για χρόνια στο μουσείο Νέλσον-Άτκινς, στο Κάνσας Σίτι. Μέχρι τώρα αποδιδόταν σ’ έναν από τους μαθητές του εργαστηρίου του Ιερώνυμου Μπος.

Όμως τεχνικές με χρήση υπέρυθρων ακτίνων επέτρεψαν να ανακαλυφθούν, κάτω από τη ζωγραφιά, «σκίτσα που αντιστοιχούν ακριβώς σε άλλα που έχουν βρεθεί σε πίνακες του Ιερώνυμου Μπος».

Ο πίνακας θα παρουσιαστεί στο κοινό για πρώτη φορά στη διάρκεια της έκθεσης με τίτλο «Οράματα μιας ιδιοφυίας» που ανοίγει τον Φεβρουάριο στο μουσείο Noordbrabants.

Ο Ιερώνυμος Μπος, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Ιερώνυμος φαν Άκεν, γεννήθηκε γύρω στα 1450 σε μια οικογένεια ζωγράφων. Εντάχθηκε στο ατελιέ της οικογένειας, πριν πάρει το όνομα της πόλης του για να τον βρίσκουν εύκολα οι πλούσιοι που ήθελαν να παραγγείλουν κάποιον πίνακα.

Ο ζωγράφος απεβίωσε τον Αύγουστο του 1516 και ετάφη στον καθεδρικό ναό της πόλης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – Γαλλικό Πρακτορείο (Γ.Α.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...