ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Ο Κρητικός ζωγράφος Ιωάννης Περμενιάτης- Zuan Permeniatis, (1501-1550)

 Virgin &Child, St.John, St.Sebastian & St.Rochus, (1500, Ioannis Permeniates)
Ο Ιωάννης Περμενιάτης, αγιογράφος του 16ου αι με καταγωγή από την Κρήτη, έζησε και εργάστηκε στη Βενετία αφομοιώνοντας στοιχεία της δυτικότροπης τεχνικής της Αναγέννησης, ειδικά όσον αφορά στη γενική σύνθεση των εικόνων, στην τοπιογραφία του φόντου και στη χρήση της προοπτικής, σε συνδυασμό με τυπολογικά στοιχεία της βυζαντινής παράδοσης, ειδικά στην απόδοση των μορφών και το πλάσιμο των προσώπων.


Άγιος Ιωάννης Πρόδρομος (λεπτομέρεια εικόνας)

Η φωτογραφία αποτελεί λεπτομέρεια που εστιάζει στη μορφή του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και προέρχεται από πίνακα που απεικονίζει τη Θεοτόκο ένθρονη, με το μικρό Χριστό στην αγκαλιά της, πλαισιωμένη από τον Πρόδρομο (αριστερά) και τον Άγιο Αυγουστίνο στα δεξιά της, ενώ πάνω από το θρόνο της ίπτανται τρεις άγγελοι.

Η Θεοτόκος ένθρονη.  Εικόνα του αγιογράφου Ιωάννη Περμενιάτη, φιλοτεχνημένης το 1523 στη Βενετία (σήμερα βρίσκεται στο Museo Civico Correr).

Οι διαφορές ανάμεσα στο στυλ και τα χαρακτηριστικά της όψιμης Αναγέννησης και το μικτό στυλ του Περμενιάτη συνδυάζει αριστοτεχνικά τυπολογικά στοιχεία τόσο της Αναγέννησης όσο και της βυζαντινής αγιογραφίας. Επιπλέον, προτείνεται να αναζητηθεί ολόκληρο το έργο («Ένθρονη Θεοτόκος με τον Άγιο Ιωάννη και τον Αυγουστίνο»), καθώς έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά η δυτικότροπη απόδοση του χώρου (δάπεδο, τοπίο) και να γίνουν συγκρίσεις με το συνολικό έργο και το εικονογραφικό στυλ άλλων σημαντικών εκπροσώπων της Κρητικής σχολής, όπως του Μιχαήλ Δαμασκηνού, του Γεωργίου Κλότζα, του Λαμπάρδου Εμμανουήλ, αλλά και του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.

Περμενιάτης (Περμενιώτης) Ιωάννης-Adoration of the Magi, (1523 - 1528) 

Ειδικότερα όσον αφορά στο Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, σημειώνεται σαν πρόταση σύγκρισης το έργο «Η προσκύνηση των μάγων», ένα θέμα που έχουν φιλοτεχνήσει και οι δυο ζωγράφοι. Και τα δυο έργα βρίσκονται στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα. Το έργο του Θεοτοκόπουλου αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα της Κρητικής περιόδου του Γκρέκο, ενώ το αντίστοιχο έργο του Περμενιάτη είναι ένα από τα πιο πολυσύνθετα έργα του, με έμφαση στην πολυεπίπεδη απόδοση της δράσης και την έντονη χρήση της προοπτικής.

Θεοτόκος Οδηγήτρια

Σύμφωνα με έγγραφα των Αρχείων Βενετίας, ο Zuan Permeniatis depentor το 1523 πλήρωσε την εισφορά του στην Ελληνική Κοινότητα Βενετίας. Ίσως ταυτίζεται με τον Ιωάννη (3)* ή τον Ιωάννη (4)*.
 

Χριστός Σωτήρ



Θεοτόκος Pieta


Άγιος Πέτρος, Φραγκίσκος, Δομήνικος, (λεπτομ.)


Άγιος Πέτρος, Φραγκίσκος, Δομήνικος, (λεπτομ.)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...