ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2016

Μία σπάνια σειρά με σχέδια της πρώιμης τέχνης του Καντίνσκι έρχεται στο φως

Wassily Kandinsky, “Kleine Welten VI” (1922) / φωτό: courtesy Springfield Museum
Από το 1922 και την εποχή που ο πατέρας της αφαίρεσης πειραματιζόταν με σχέδια, υλικά και ιδέες. Το 1895, όταν ο Βασίλι Καντίνσκι αποφάσιζε να εγκαταλείψει την ακαδημαϊκή του καριέρα στην Ένωση Νομικών του Πανεπιστημίου της Μόσχας, είχε ήδη ξεκινήσει να εργάζεται σε ένα εκτυπωτικό εργαστήριο της πόλης, πειραματιζόμενος με σχέδια που θα διακοσμούσαν κουτιά για σοκολατάκια.

Μόλις 2 χρόνια αργότερα, οι πειραματισμοί του Καντίνσκι θα έχουν ήδη δημιουργήσει μία σειρά από υπέροχα χαρακτικά, ξυλόγλυπτα και λιθογραφίες, πρώιμα, πλην τέλεια δείγματα, του μεγαλείου της τέχνης που θα γεννούσε.   
 

Wassily Kandinsky, “Kleine Welten VI” (1922) / φωτό: courtesy Springfield Museum

Στην έκθεση με τίτλο "Kleine Welten" (μτφ: "Μικρές λέξεις") στο Μουσείο του Σπρίνγκφιλντ παρουσιάζεται μια σπάνια συλλογή από 12 τέτοια πρώιμα έργα του Καντίνσκι, στα οποία ωστόσο εντοπίζεται αμέσως, τόσο η αφαιρετική "υπογραφή" του, στην οποία μας συνήθισε αργότερα, όσο και η ανεξάντλητη διάθεση του για πειραματισμό.  
 

Wassily Kandinsky, “Kleine Welten VI” (1922) / φωτό: courtesy Springfield Museum

Σύμφωνα με την Τζούλια Κόρτνι, επιμελήτρια της έκθεσης που θα είναι ανοιχτή στο κοινό έως τις 15 Ιανουαρίου του 2017, κάθε ένα από αυτά τα έργα αντιπροσωπεύει αυτό που λέει και ο τίτλος της έκθεσης - έναν ανεξάρτητο μικρόκοσμο - και πρακτικά την αντανάκλαση της ματιάς του Καντίνσκι, μια ξεκάθαρη δήλωση του για το πως έβλεπε τη ζωή και τον κόσμο.  


Wassily Kandinsky, “Kleine Welten VI” (1922) / φωτό: courtesy Springfield Museum

 
Ας σημειωθεί, ότι ο Καντίνσκι είχε εκδώσει αυτή τη σειρά, το ίδιο έτος που είχε ξεκινήσει να διδάσκει στη σχολή Bauhaus, το ίδιο έτος που ο "Γαλάζιος Καβαλάρης" ως φιλοσοφία πρώτα και μετά ως μορφή τέχνης είχε φωλιάσει στο μυαλό του ιδίου και του Φραντς Μαρκ.  
   

Wassily Kandinsky, “Kleine Welten VI” (1922) / φωτό: courtesy Springfield Museum


Wassily Kandinsky, “Kleine Welten VI” (1922) / φωτό: courtesy Springfield Museum


Wassily Kandinsky, “Kleine Welten VI” (1922) / φωτό: courtesy Springfield Museum

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...