ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017

Ξαναγράφουν την Ιστορία και εξωραΐζουν την Τουρκοκρατία

Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ανήρτησε στο Διαδίκτυο την τελική πρόταση της Ομάδας «ειδικών» για το μάθημα της Ιστορίας. Η πρόταση αυτή ήδη έχει επικριθεί από πολλούς και για διαφορετικούς λόγους. Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να απορριφθούν όλες οι προτεινόμενες αλλαγές, διότι έρχονται σε αντίθεση με τις ιστορικές πηγές και διότι δεν αναπτύσσουν την εθνική συνείδηση, όπως ορίζει το Σύνταγμα.

Θα επιμείνω σήμερα στην προσπάθεια των αναθεωρητών της Ιστορίας να εξωρασουν την Τουρκοκρατία. Στην ύλη της Γ΄ Γυμνασίου προτείνουν να μελετηθεί η Βέροια ως Οθωμανική πολυθρησκειακή πόλη. Λάθος πρώτον: Η Βέροια δεν υπήρξε Οθωμανική, αλλά ελληνική πόλη υπό τουρκική κατοχή. Λάθος δεύτερον: Η συνύπαρξη Ορθοδόξων Ελλήνων και Οθωμανών Μουσουλμάνων δεν ήταν ειρηνική, όπως θα ήθελαν οι οπαδοί της πολυθρησκείας, αλλά οι Μουσουλμάνοι εξουσιαστές καταπίεζαν τους Έλληνες. Άλλωστε και ο Τούρκος περιηγητής του 17ου αιώνος Εβλιγιά Τσελεμπή καταγράφει ότι είδε στη Βέροια παιδομάζωμα και βίαιους εξισλαμισμούς.

Η πολυθρησκειακή εμμονή των αναθεωρητών ιστορικών καταρρέει όταν διαβάζουμε τις αποφάσεις του Οθωμανού Ιεροδικαστή- Καδή της Βέροιας γύρω στο 1600. Τις εξέδωσε η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και μάς τις θύμισε ο νυν Υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις, όταν εμάχετο κατά του σχολικού βιβλίου της Μ. Ρεπούση. Αντιγράφω από παλαιότερο κείμενο του Ζουράρι στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και τον καλώ πάλι να αντιταχθεί στη διαστρβλωση της Ιστορίας:

«1008, 15η Σεβλ (30 πριλίου 1600). πικρατε πλήρως, θωμανικς πολιτισμός. Νάτος! στικ πόθεση, οκογενειακο δικαίου: «Παρουσιασθες νώπιον το εροδικαστηρίου, μπντ μπέης, παρουσί κα τς ν διαζεύξει ερισκομένης τέως συζύγου του Γραμματικς ωάννου, μαρτωλς κα πίστου (ναί! ναί! στ πίσημο γγραφο το εροδικείου!),δήλωσε κα κατέθεσε τι: … […] …συνεζεύχθη μετ’ μο νομίμως κα δι’ εροδικαστικς πράξεως κα μάλιστα γέννησε πρς τους ρρεν, τ ποον γ νόμασα Μουτφ… Παρ τατα μαρτωλ κα πιστος Γραμματική… ξηκολούθει, παρ τς συχνς πειλάς μου…ν θεωρ τν μικρν υἱὸν ς νήκοντα ες τν βρωμερν τν πίστων θρησκείαν κα ν καλ ατν Μελέτιον…» κτλ. Κα παρακάτω: «Ατη μως ( Γραμματική, μητέρα το δωδεκαμήνου βρέφους), εσλθεν ντς τς ν Βεροί οκίας μου, ρπασε τ τέκνον κ το λίκνου…» κλπ.

Κι μως, θαυμστε: Μία νεαρή, γράμματη λληνίδα 24-28 χρόνων, π χωριό, στ μαρα χρόνια τς τουρκικς κατοχς, στν Βέροια… Τρες αἰῶνες κα κάτι, πρν π τν πελευθέρωση. Κα ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ! Μόνη της! Χωρς Κλεφτουρι κα γράμματα κα χρήματα! Τν γυιό της, τν καλε Μελέτιο!  ψηφ τν Μπέη, «νόμιμο» σύζυγο, δυνάστη της, Νόμιμο; Τ χειρότερα, δν τ διαβάσατε κόμη. Νάτα, π τν πηγή-εροδικαστήριον Βεροίας το 1600:

«Κληθεσα ν συνεχεί Γραμματική… κατέθεσεν: σύζυγός μου μπντ σιπαχς, π καιρο ρωτοτροπν πρς μέ, ξώπλισεν γνώστους τινάς, οτινες, εσελθόντες κατ τν νύκτα ες τν ν τ χωρί Κούρσοβα οκίαν το πρώτου συζύγου μου, κατέσφαξαν αυτόν και τα δύο τέκνα μου, Μελέτιον και Γεώργιον. (!!!) Παραμείνασα χήρα, ναγκάσθην βί ν ποκύψω ες τς πειλάς… κα ν γίνω σύζυγός του… κα κτοτε συμβιοσα μετ’ ατο, πέκτησα ρρεν τέκνον, τ ποον γ ρπασα…» κτλ. «Τ δικαστήριον κρναν τν πόθεσιν, πρότεινεν ες τν Γραμματικν ν’ σπασθ τν σλαμικν θρησκείαν, ἐὰν θέλη ν’ ποκτήσ τ δικαίωμα νατροφς το τέκνου της… μέχρι συμπληρώσεως το βδόμου τους τς λικίας του»… (π. παρ.).

δού, τ πολυπολιτισμικ πρόσωπο τς Τουρκοκρατίας! Νάτο τ νεκτικ «σύστημα» τν Τουρκοθωμανν… μπντ-μπέης, λοιπόν, κατασφάζει κα τν λληνα σύζυγο τς λληνίδας καλλονς κα τ δύο νήλικα τέκνα τους, Μελέτιο κα Γιργο. Κα τν βιάζει Τορκος δυνάστης… Κι π τν βιασμό της, Γραμματική, γενν να παιδί. Κι Γραμματική, κρυφ κα φανερά, σφαγιασμένη λλ γέρωχη, τσακισμένη λλ νυπόταχτη, τ παιδ το βιασμο της, τ νομάζει Μελέτιο. Γι ν τς θυμίζει τ να της, τουλάχιστον, παιδί, πο τς σφαξε Τορκος βιαστής της…σο δέ, γι τ «νεκτικ» τούρκικο εροδικαστήριο, ατό, τν χαβά του: νέχεται τς τρες δολοφονίες το Τούρκου «κρατικο ξιωματούχου», βιαστο κα χαμπάρι δν παίρνει γι τν βιασμ κα τς τρες νθρωποκτονίες πο διέπραξε…. Καί, διατάζει στν πόλυτη πελπισία, στν λληνίδα σφαγιασμένη μητέρα, τν Γραμματική, ν γίνει Τουρκάλα, ν θέλει ν κρατήσει, γι ξι μόνον κόμη χρόνια, τ τρίτο της, παιδί, πρν τς τ πάρουν ριστικ π τν γκαλιά της… Ναί: Τ Τουρκικό-θωμανικ σύστημα βασίζεται στν πόλυτο ρατσιστικ διαχωρισμ τν νθρώπων. Εναι φυλετικς λοκληρωτικ ες βάρος τν ποδούλων λαν, μ ναγνώριση τς πόλυτης ρατσιστικς περοχς στν φυλετικς νικήτρια τουρκικ φυλή, πως τ ποδεικνύει κα κοσμικ κα εροκρατικ νομοθεσία τους».

Αυτή είναι η αλήθεια, όπως την παρουσιάζουν οι πηγές. Τα ελληνόπουλα πρέπει να γνωρίζουν ποια βάσανα υπέστη το Γένος μας επί Τουρκοκρατίας. Πρέπει να γνωρίζουν ποιες ήταν οι δυνάμεις εκείνες, οι οποίες κράτησαν όρθιους τους προγόνους μας: Δηλαδή η Ορθόδοξη Εκκλησία, το αντιστασιακό πνεύμα, η αγάπη για τα γράμματα, η συνείδηση της διαχρονικής συνέχειας του Ελληνισμού, ο θεσμός των κοινοτήτων, η ικανότητα των Ελλήνων στο εμπόριο και στη ναυτιλία και, πρωτίστως, η θυσία των Νεομαρτύρων. Ο εξωραϊσμός της Τουρκοκρατίας αποτελεί ασέβεια προς όλους εκείνους που θυσιάσθηκαν για να παραμείνουμε Ορθόδοξοι και Έλληνες.

Εικόνα: Το μαρτύριο του Αγίου Νικολάου του εκ Μετσόβου (17.5.1617)
Άρθρο στην εφημερίδα ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, 18.5.2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...