ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Το έργο του Μποτιτσέλι μέσα από την τέχνη των άλλων


Ίσως ο επιδραστικότερος εκπρόσωπος της Ιταλικής Αναγέννησης με εικαστική γλώσσα που «ομιλείται» μέχρι σήμερα και επηρεάζει ακόμη καλλιτέχνες απ' όλον τον κόσμο

Η Αφροδίτη, το περίφημο έργο του Σάντρο Μποτιτσέλι, είναι αναμφισβήτητα ένα κομμάτι της οπτικής συλλογικής μνήμης. Είναι ένα από τα έργα του που έχουν αναπαραχθεί μέσα στους αιώνες χιλιάδες φορές και έχουν ερμηνευθεί άλλες τόσες.  

Ο Φλωρεντινός ζωγράφος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους της Ιταλικής Αναγέννησης. Τα μοτίβα του έχουν βγει στον κόσμο και έχουν εμπνεύσει εκατοντάδες παραλλαγές τους. Το όνομά του είναι σαν μόδα και μπορεί κάποιος να τον ξέρει χωρίς καν να γνωρίζει τα έργα του, χωρίς να έχει αναφορά στην μεγάλη του τέχνη. Η αξιοσημείωτη σήμερα φήμη του δεν ήταν σε καμία περίπτωση δεδομένη. Ο Μποτιτσέλι ξεχάστηκε γρήγορα μετά τον θάνατό του και ανακαλύφθηκε ξανά τον 19ο αιώνα. Οι Άγγλοι Προραφαηλίτες θαύμαζαν το έργο του και έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αναγέννησή του. Άλλωστε τα έργα του Μποτιτσέλι όχι μόνο αιχμαλωτίζουν τη φαντασία, αλλά μαγεύουν το κοινό.  


Η Παρθένος του ροδιού, 1487

Μέχρι σήμερα, ακριβώς εξαιτίας αυτών των έργων, αναρωτιόμαστε για πολλά πράγματα γύρω από την τέχνη. Πώς αποκτά ένας ζωγράφος διεθνή φήμη; Γιατί τα έργα του θεωρούνται διαχρονικά; Γιατί η ποπ κουλτούρα αναφέρεται σε αυτά; Τι είναι αυτό που κάνει την Αφροδίτη τόσο Ευρωπαία, ώστε να εικονίζεται στο κέρμα των 10 λεπτών του ευρώ; Η απάντηση για τον Μποτιτσέλι είναι ότι πρόκειται για έναν μεγάλο δάσκαλο που ενέπνευσε και εξακολουθεί να εμπνέει καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης.  

Αυτό είχε επιβεβαιωθεί περίτρανα πριν από λίγο καιρό, όταν η έμπνευση που αυτός ο καλλιτέχνης υπήρξε, αποτυπώθηκε και σε έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, όπως οι Άντι Γουόρχολ, Σίντι Σέρμαν, Μπιλ Βαϊόλα, αλλά και σαφώς προγενέστερων τους, μεταξύ των οποίων οι Εντγκάρ Ντεγκά, Έντουαρντ Μπερν-Τζόουνς, Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι, Ρενέ Μαγκρίτ. Ο λόγος για έργα που βρίσκονται σε κορυφαίες συλλογές παγκοσμίως και είχαν «συναντηθεί» πριν από περίπου 2 χρόνια σε μία μεγάλη αφιερωματική, προς τιμήν του Μποτιτσέλι, έκθεση στη Gemäldegalerie του Βερολίνου.  


Aφροδίτη, 1490 


Άγιος Σεβαστιανός, 1474


Η Ένθρονη Παρθένος και το Θείο Βρέφος, 1484


Πορτρέτο του Τζουλιάνο των Μεδίκων, 1478


Πορτρέτο κυρίας γνωστής ως Σμεράλντα Μπραντίνι, 1470-1475


 Πορτρέτο νεαρού άνδρα, 1480–1485


 Η Μυστική Γέννηση, 1501


 Edward Burne-Jones: The Mill, 1870-1882 © Victoria and Albert Museum, London


 Dante Gabriel Rossetti: The Day Dream, 1880. Victoria and Albert Museum, London


 Antonio Donghi - Woman at the Cafe, 1932


Tomoko Nagao: Botticelli - The Birth of Venus with Baci, Esselunga, Barilla, PSP and EasyJet, 2012 Tomoko Nagao


David LaChapelle: Rebirth of Venus, 2009. Courtesy David LaChapelle Studio


William Bouguereau: H Γέννηση της Αφροδίτης, 1879. © RMN-Grand Palais (Musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski


 OZ RACING S.P.A: Botticelli III, 2010


Bill Viola: The Path, 2002


 Βραδινό φόρεμα σχεδιασμένο από την Elsa Schiaparelli 1938. © Philadelphia Museum of Art


Edgar Degas: Venus (after Botticelli), 1858/59



Andy Warhol: Details of Renaissance Paintings (Sandro Botticelli, Birth of Venus, 1482), 1984. The Andy Warhol Museum, Pittsburgh; Founding Collection, Contribution The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc. © 2015 The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc. / Artists Rights Society (ARS), New York 1998.   Το άρθρο δημοσιεύθηκε το 2015 από την Αργυρώ Μποζώνη

Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...