ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

Μοναδικής ομορφιάς εύρημα σε ανασκαφή


Στο φως εντυπωσιακή τοιχογραφία του Ναρκίσσου στην αρχαία Πομπηία
Μία εκπληκτική τοιχογραφία που απεικονίζει τον Νάρκισσο να θαυμάζει την αντανάκλασή του ήρθε στο φως στις αρχαιολογικές ανασκαφές της Πομπηίας.

Την ανακοίνωση έκανε σήμερα η επικεφαλής της ομάδας των ανασκαφών Αλφονσίνα Ρούσο ενώ δόθηκαν στη δημοσιότητα και οι πρώτες φωτογραφίες από το σπάνιας ομορφιάς εύρημα.



Η ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια της ανασκαφής στο «Regio V» τμήμα της αρχαίας Ρωμαϊκής πόλης και έρχεται λίγους μήνες μετά την αποκάλυψη ακόμα μίας εντυπωσιακής τοιχογραφίας που απεικονίζει τον Δία που μεταμορφώνεται σε κύκνο πολιορκώντας μυθική βασίλισσα της Σπάρτης, Λήδα.






«Η ομορφιά των δύο αυτών χώρων, μας οδήγησε να αλλάξουμε τα σχέδιά μας και να προχωρήσουμε την ανασκαφή» λέει η Ρούσο και προσθέτει «στο μέλλον, μέρος της ανασκαφής θα είναι ανοιχτή και επισκέψιμη προς το κοινό». «Λεπτεπίλεπτες διακοσμήσεις χαρακτηρίζουν το Δωμάτιο της Λήδας» είπαν αρχαιολόγοι που έκαναν την ανακάλυψη.


Η αρμονία των πολύτιμων αυτών σχεδίων εκτείνονται μέχρι την οροφή, που κατέρρευσε υπό το βάρος των ηφαιστειακών πετρωμάτων αλλά κομμάτια των οποίων κατάφεραν να επανέλθουν σε καλή κατάσταση χάρη στους συντηρητές.


Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι στο αίθριο του Νάρκισσου, μπορεί κανείς να διακρίνει το ίχνος μίας σκάλα που οδηγεί στον επάνω όροφο ο οποίος είχε τη χρήση αποθήκης στην οποία βρέθηκαν δώδεκα γυάλινα δοχεία, οκτώ αμφορείς και ένα χάλκινο χωνί.


Ο Νάρκισσος στην Ελληνική μυθολογία, ήταν γιος της Νύμφης Λειριώπης και του ποταμού Κηφισσού τον οποίο διέκρινε η εντυπωσιακή ομορφιά. Σύμφωνα με τις Μεταμορφώσεις του Οβιδίου, ο μάντης Τειρεσίας είχε πει στη μητέρα του Νάρκισσου ότι ο γιος της θα ζούσε πάρα πολλά χρόνια υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα αναγνώριζε τον εαυτό του (το είδωλό) του ποτέ.




Ωστόσο, η ερωτική απογοήτευση που γεύτηκε ή νύμφη Ηχώ από τον Νάρκισσο προκάλεσε τη μήνη των Θεών. Έτσι, για τον εκδικηθούν τον έκαναν να ερωτευτεί την αντανάκλαση του πάνω στα νερά των πηγών στα οποία τελικά βούτηξε και πνίγηκε.

.ΕΚ ΤΩΝ : lifo.gr/& ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...