ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

Το καλλιτεχνικό παρελθόν του ανθρώπου φωτίζεται με τον πιο θεαματικό τρόπο


Η παλαιότερη γνωστή παραστατική σπηλαιογραφία στον κόσμο, βρίσκεται και επίσημα στην Ασία. Η ανακάλυψή της το 1998 στο σπήλαιο του νησιού Borneo της Ινδονησίας από τον γάλλο Luc-Henri Fage, χρονολογήθηκε πρόσφατα με σύγχρονα μέσα για να αποδειχθεί η ηλικία της η οποία υπολογίζεται άνω των 40.000 ετών!

Με σχετικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού «Nature»  ο επικεφαλής της έρευνας Maxime Aubert  του Πανεπιστημίου Griffith στην Αυστραλία και η ομάδα του επιβεβαίωσε ότι πρόκειται πράγματι για την παλαιότερη έως τώρα παραστατική σπηλαιογραφία στον κόσμο η οποία «κοσμεί» πάνω από 40.000 χρόνια το σπήλαιο του νησιού.


Η ζωγραφιά αναπαριστά ένα ζώο, μη αναγνωρίσιμο, του οποίου ξεχωρίζουμε το μεγάλο μέγεθος και τα τέσσερα λεπτά του πόδια. Ο Maxime Aubert εκτιμάει ότι ενδεχομένως πρόκειται για ένα είδος άγριου βοδιού της Ασίας και αναφέρει ότι οι σημερινοί του χρωματικοί τόνοι κόκκινου και πορτοκαλί είναι ότι απέμεινε από το αρχικό του χρώμα που πιθανώς να ήταν το μωβ. Όσον αφορά στην ταυτότητα του δημιουργού του παραμένει μυστήριο. Εντούτοις ο homo sapiens είναι το πιο πιθανό σενάριο του οποίου γνωρίζουμε ήδη την ύπαρξη στο νησί εκείνη την περίοδο όπως επισημαίνει ο συνεπικεφαλής της έρευνας Pindi Setiawan.

Παρόμοιες ανακαλύψεις αποτελούν μοναδικό «παράθυρο διείσδυσης στο παρελθόν» της ιστορίας του ανθρώπου και προκαλούν παγκόσμιο ενδιαφέρον.


Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έρευνα τράβηξε την προσοχή και για τον λόγο ότι πλέον η Ευρώπη «εκθρονίζεται» από την κατοχή της παλαιότερης αναπαραστατικής  παλαιογραφίας. Η αναπαράσταση ενός ρινόκερου στο σπήλαιο Chauvet στη Γαλλία χρονολογείται μεταξύ 35.300 και 38.800 ετών.

Ο Maxime Aubert θεωρεί ότι οι δημιουργοί της συγκεκριμένης βραχογραφίας  θα μπορούσαν να είναι καλλιτέχνες ταξιδευτές των οποίων τα ίχνη πιθανότατα να ανακαλύψουμε συνεχίζοντας τις έρευνες κυρίως προς τα ανατολικά της Ασίας και στην Αυστραλία. Στο ίδιο σπήλαιο βρίσκουμε πολλές ακόμη αναπαραστάσεις όπως τα αποτυπώματα από ανθρώπινες παλάμες και ανθρώπινες φιγούρες που χρονολογούνται 37.000 και 21.000 ετών αντίστοιχα.


Ο Maxime Aubert επισημαίνει επίσης ότι εξετάζοντας αυτές τις βραχογραφίες μαζί με τις γνωστές έως σήμερα βραχογραφίες της Ευρώπης διαπιστώνουμε έναν συγχρονισμό στην «καλλιτεχνική» πορεία του ανθρώπου. Οι πρώτοι αυτοί «καλλιτέχνες» σε Ευρώπη και Ασία, οδηγούνται από την αναπαράσταση ζώων στην ανθρώπινη αναπαράσταση σε παράλληλους χρόνους μέσα στις χιλιετίες, γεγονός ιδιαιτέρως αξιοσημείωτο.

Έτσι, μέσω αυτών των εντυπωσιακών ανακαλύψεων, η έρευνα προς το παρελθόν της ανθρωπότητας ανοίγεται με τον πιο θεαματικό τρόπο.


Πηγές :


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...