ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Κεραμεικός : Σημαντική ανακάλυψη με πινακίδες 2500 ετών


Οι αρχαίοι Έλληνες προσελάμβαναν  συνήθως "επαγγελματίες" που έγραφαν τις κατάρες, πιστεύοντας ότι είχαν υπερφυσικές δυνάμεις.
Τα κείμενα που είναι σκαλισμένα στις πινακίδες και  που επικαλούνται τους θεούς του Κάτω Κόσμου για να βλάψουν άλλους ανθρώπους. "Το άτομο που διέταξε μια κατάρα δεν αναφέρεται ποτέ με το δικό του όνομα. μόνο ο «παραλήπτης» », εξηγεί η Δρ Jutta Stroszeck από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο στην Αθήνα, η οποία είναι επικεφαλής της έρευνας του Κεραμεικού.



Οβάλ "φέρετρο" μολύβδου εναντίον του Πυθέα & εταίρων, με εντολή του αντιπάλου του Πυθέα σε αθηναϊκό δικαστήριο

Το πηγάδι ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2016, κατά τη διάρκεια μιας αρχαιολογικής ανασκαφής για να ερευνήσει την υδροδότηση λουτρών κοντά στο Δίπυλον. Οι ανασκαφές έφεραν στο φως και πολυάριθμα αντικείμενα, όπως κύπελλα, δοχεία ανάμειξης κρασιού, κεραμικά λυχνάρια, αγγεία, νομίσματα και ένα ξύλινο κουτί.


Δισκίο με κατάρες σε σχήμα συκωτιού, Κεραμεικός

Ωστόσο, η πιο συναρπαστική ανακάλυψη ήταν πιθανώς τα 30 "καταραμένα" δισκία, όλα κατασκευασμένα από μόλυβδο, τα οποία θα είχαν μολύνει το νερό. Η λεγόμενη "μαύρη μαγεία" δεν ήταν αποδεκτή εκείνη την εποχή στην αρχαία Αθήνα και απαγορεύτηκε να γράφει κάποιος ξόρκια στους τάφους. Αυτό σήμαινε ότι όποιος επιθυμεί να επικαλεστεί μια κατάρα θα πρέπει να βρει άλλες μεθόδους για να το κάνει.


Μοντέλο σαρκοφάγου και ειδώλιο από μολύβι, που βρέθηκε στο βάθος του φρέατος του Κεραμεικού, 5ος αιώνας π.Χ.

Σύμφωνα με τη Δρ. Jutta Stroszeck, ένας τρόπος ήταν να ρίχνουμε δισκία με κατάρες σε πηγάδια. "Το νερό, ιδιαίτερα η πόση του, ήταν ιερά ιδέα  στην ελληνική θρησκεία, προστατεύονταν από τις Νύμφες που θα μπορούσαν να γίνουν πολύ εχθρικές αν κάποιος δεν αντιμετώπιζε το νερό τους με σεβασμό.


Η κατάρα εναντίον της νεόνυμφης Γλυκερίας, εστιάζοντας στο αιδοίο της, από κάποιον που ζηλεύει το γάμο της

Για να κάνουν τις Νύμφες ευτυχείς,  συχνά έριχναν δώρα  στο νερό. Εκείνη την εποχή πιστεύεται ότι το νερό έδινε πρόσβαση στον Κάτω Κόσμο και έτσι το τελευταίο θα μπορούσε να «ενεργοποιηθεί» πετώντας μια κατάρα στο πηγάδι», είπε η αρχαιολόγος μιλώντας στην ισραηλινή εφημερίδα Haaretz .


Το κατασκεύασμα στον βράχο  στο κατώτατο σημείο του φρέατος

Οι αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι υπήρχαν τέσσερις βασικοί λόγοι για να δοθεί μια κατάρα σε κάποιον: να κερδίσει μια δίκη, να έχει επιτύχει στην επιχείρηση, να έχει κερδίσει αθλήματα αλλά και για θέματα που αφορούν την αγάπη και το μίσος ή το πάθος .


Τάφοι στο κλασικό τμήμα του νεκροταφείου του Κεραμεικού

Οι αρχαίοι Έλληνες προσελάμβαναν  συνήθως "επαγγελματίες" που έγραφαν τις κατάρες, πιστεύοντας ότι είχαν υπερφυσικές δυνάμεις. Τοποθετώντας το δισκίο σε έναν τάφο, ελπίζουν ότι η κατάρα θα μεταφερθεί στον Κάτω Κόσμο από τις ψυχές του αποθανόντος.


Πηγή: Δρ. Jutta Stroszeck / Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...