ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Ιστορικός κιτρινισμός


Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Ο ήρωας τη Επανάστασης του 1821 Γεώργιος Καραϊσκάκης είχε προβλέψει ότι θα υπάρξουν αγνώμονες Έλληνες, που δεν θα αναγνωρίσουν τις υπηρεσίες, που πρόσφερε στην Επανάσταση του 1821. Δεν μπορούσε όμως να προβλέψει ότι θα κάποιοι δεν θα κάνουν κριτική στα ανδραγαθήματά του και στις στρατιωτικές και πολιτικές του επιλογές, αλλά θα τον χρησιμοποιήσουν ως να είναι υλικό σκανδαλοθηρικής φυλλάδας.


Ο Δημήτριος Αινιάν, που ήταν από τους κοντινούς συναγωνιστές του Καραϊσκάκη, στα «Απομνημονεύματά» του αναφέρει πως ενώ με το στράτευμά του πολιορκούσαν την Δομβραίνα πληροφορήθηκε ότι κινδύνευε από ενέδρα, που του είχαν στήσει οι Τούρκοι, ο εκ των θερμών του υποστηρικτών οπλαρχηγός Σουλτάνης. Τότε αποφάσισε να αφήσει τους πολλούς στην πολιορκία και ο ίδιος μαζί με τον Αινιάνα και άλλους δεκαπέντε άνδρες του να κινήσει προς βοήθεια του Σουλτάνη.

Ο καιρός ήταν πολύ κακός. Έβρεχε ασταμάτητα και στο βουνό έκανε πολύ κρύο. Ο αέρας που φυσούσε μετέτρεπε σε παγωμένα βόλια τη βροχή και τους περόνιαζε το δέρμα. Προσπαθούσαν να τρέξουν πάνω στα λασπωμένα από τη βροχή μονοπάτια, αλλά ήταν πολύ δύσκολο, υπήρχε κίνδυνος να κατρακυλήσουν στην πλαγιά και μετά ποιος ξέρει πού θα σταματούσαν...Μια στιγμή ο Καραϊσκάκης γύρισε στον Αινιάνα, που έτρεχε δίπλα του, και τούπε: «Βλέπεις πόσο υποφέρουμε, άραγε θα μας το αναγνωρίσει κανείς;» Ο Αινιάν του απάντησε: «Δεν είναι δυνατόν αρχηγέ να μην αναγνωριστούν οι κόποι τους οποίους καταβάλλεις δια την Πατρίδα. Μίαν ημέρα η Ιστορία θέλει σε ικανοποιήσει». Ο Καραϊσκάκης του είπε τότε: «Γράφε εσύ για να μην μείνουν άγνωστοι οι κόποι μας».

Ο Δημ. Αινιάν στα «Απομνημονεύματά» του σημειώνει: « Απ’ εκείνης της στιγμής εκράτησα σημειώσεις δια να συντάξω την βιογραφία του ή την υπέρ των Αθηνών εκστρατείαν αυτού, εις την οποίαν έλαβον και εγώ μέρος...Την υπόσχεσιν ταύτην εξεπλήρωσα άμα έλαβον καιρόν συντάξας και τυπώσας την βιογραφίαν του Γεωργίου Καραϊσκάκη». Ο Αινιάν πολέμησε κοντά στον Καραϊσκάκη για την ελευθερία της Ελλάδος, τον έζησε στην καθημερινότητά του και έγραψε γι’ αυτόν όσα από πρώτο χέρι γνώριζε. Και τώρα, στα διακόσια χρόνια από την κήρυξη της Επανάστασης, έρχονται οι εθνομηδενιστές που δεν ενδιαφέρονται για την αλήθεια, δεν σέβονται την μνήμη των κόπων και των θυσιών των αγωνιστών και χυδαιολογούν σε βάρος τους.


Σημειώνεται ότι οι ίδιοι ενώ θαυμάζουν ένα έργο λογοτεχνικό ή εικαστικό, χωρίς να εξετάζουν την προσωπική ζωή του λογοτέχνη ή του καλλιτέχνη, και πολύ καλά κάνουν, δεν σκέπτονται το ίδιο για τους αγωνιστές. Γι’ αυτούς συμπεριφέρονται ως κουτσομπόλες, που παρακολουθούν τους γείτονες πίσω από τα κουρτινάκια των παραθύρων τους και λόγο καλό δεν έχουν να πουν για κανέναν. Δεν τους απασχολούν, όπως εκείνες, τα ουσιώδη, όπως η ύπαρξη και το μέλλον μας ως Έθνους και οι Αξίες που οδήγησαν στο 1821. Το μόνο που επιδιώκουν είναι να μας κάνουν όμοιούς τους. Δεν θα τα καταφέρουν.-


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...