ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2021

Άγνωστος πίνακας του Ελ Γκρέκο εντυπωσιάζει και διχάζει τους ειδικούς


Μετά από πολύμηνη εξέταση και έρευνα ο “Χριστός που φέρει το Σταυρό”, ένας σχετικά μικρός πίνακας (58Χ38 cm), αποδίδεται από τους ειδικούς στον Ελ Γκρέκο. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας El Pais, ομάδα του κέντρου σύγχρονης τέχνης CAEM του πανεπιστημίου της Λέιντα στην Καταλονία ολοκλήρωσε την αξιολόγηση του πίνακα, μετά από αίτημα ιδιώτη συλλέκτη.

Εδώ και δύο χρόνια, η ομάδα του CAEM συνεργάστηκε με το τεχνικό επιτελείο του μουσείου Prado και την ιστορικό Μαριόνα Ναβάρο για την εξακρίβωση της αυθεντικότητας του πίνακα, ο οποίος αναπαριστά τον Ιησού Χριστό να φορά αγκαθωτό στεφάνι και να κουβαλά ξύλινο σταυρό. Η ομάδα αποδίδει τον πίνακα στον Κρητικό ζωγράφο του 16ου αιώνα, Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, στου οποίου το έργο δεσπόζουν τα θρησκευτικά θέματα.

Ο άγνωστος πίνακας που ήρθε στο φως μοιάζει εξαιρετικά με τον αντίστοιχο που εκτίθεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης.

Ο πίνακας μοιάζει έντονα με τον αντίστοιχο που εκτίθεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης, όπως και με άλλους που βρίσκονται στο μουσείο του Ελ Γκρέκο στο Τολέδο και στο Prado. Οι ερευνητές θεωρούν ότι ο εν λόγω πίνακας έμεινε απαρατήρητος, γιατί ο ζωγράφος τον κρατούσε αποθηκευμένο και πιθανό να τον χρησιμοποίησε ως οδηγό για μεταγενέστερα έργα του.


Ένας εξαιρετικός πίνακας

Από την άλλη μεριά, δεν αποκλείεται λόγω της λεπτομέρειας στο τελείωμα και του μικρού μεγέθους του, να ήταν έργο που προοριζόταν για κάποιον ευγενή ή κληρικό. Επίσης, οι ερευνητές θεωρούν απίθανο ο πίνακας να έγινε από ανθρώπους που βρίσκονταν στο εργαστήριό του, πχ. από μαθητές του. Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλοι οι ειδικοί ότι πρόκειται για πίνακα του Ελ Γκρέκο.

Για παράδειγμα, ο ιστορικός τέχνης του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Μαδρίτης, Φερνάντο Μαρίας, θεωρεί ότι είναι προϊόν αποκατάστασης. «Προέρχεται από άγνωστη συλλογή στη Βαλένθια» και οποιαδήποτε σύνδεση με τον Ελ Γκρέκο είναι «ευσεβείς πόθοι», σημείωσε. Επίσης, επέκρινε την ομάδα της CAEM για το γεγονός ότι δεν έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες σχετικά με τον καμβά ή τις ακτινογραφίες. Πάντως, η CAEM πρόκειται να δημοσιεύσει έκθεση 80 σελίδων με πλούσιο οπτικό υλικό, προς τεκμηρίωση των θέσεών της. Σημειώνεται ότι η εν λόγω ομάδα έχει εμπλακεί στην εξακρίβωση της αυθεντικότητας πινάκων και άλλων μεγάλων ζωγράφων, όπως ο Βελάσκεθ.

Όπως δήλωσαν, άλλωστε, στην El Pais, είναι γνωστό από την καταλογογράφηση που έγινε από το γιο του Ελ Γκρέκο, το 1614, υπάρχει αναφορά σε πίνακα με τίτλο “Ο Χριστός με τον Σταυρό στην Πλάτη”. «Θα μπορούσε να πρόκειται για το έργο που έχουμε μπροστά μας... Αυτός ο μικρός πίνακας έχει μια υπέροχη φρεσκάδα, λεπτότητα και ποιότητα. Το πρόσωπο του Χριστού είναι εξαιρετικά δυνατό, σιωπηλό κι όμως εκφραστικό».

https://slpress.gr/politismos/agnostos-pinakas-toy-el-gkreko-entyposiazei-kai-dichazei-toys-eidikoys/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...