ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2021

«Παννονικοί θρύλοι»: Στην κεντρική Ευρώπη του 9ου αι. μ.Χ. με τον Κύριλλο και τον Μεθόδιο

 


Η ιστορία των δύο αδελφών που ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη και κατέκτησαν αναίμακτα τον κόσμο.

Στην Κεντρική Ευρώπη έχουν ήδη δημιουργηθεί σλαβικές συσπειρώσεις με σημαντικότερη εκείνη της Μεγάλης Μοραβίας, το πρώτο κυρίαρχα σλαβονικό κράτος με έκταση που περικλείει τη σημερινή Τσεχία, τη γειτονική Βοημία, το μεγαλύτερο τμήμα της Σλαβακίας και τμήματα της Ουγγαρίας, Πολωνίας και Ουκρανίας. Παρ’ όλη την έκταση και την ισχύ της ωστόσο, η Μεγάλη Μοραβία απειλείται από την πιεστική παρουσία Γερμανών φεουδαρχών να την προσαρτήσουν, αφού την τεμαχίσουν, στις δικές τους επικράτειες.

 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

Κάτι τέτοιο τους φαίνεται εφικτό, εφόσον η αυτοκρατορία του Καρλομάγνου έχει στο μεταξύ διαλυθεί. Ο ηγεμόνας της Μεγάλης Μοραβίας Ροστισλάβ διαισθάνεται το γερμανικό κίνδυνο και ζητά επειγόντως τη βοήθεια του βυζαντινού αυτοκράτορα Μιχαήλ του Γ’, ο οποίος αντιλαμβάνεται πως έχει μπροστά του μια τεράστια ευκαιρία να επεκταθεί προς τα ανατολικά και βόρεια, πέραν του Δούναβη, ορίων του και αντιδρά ακαριαία: οργανώνει για το σκοπό αυτό μία ολιγομελή διπλωματική αποστολή θέτοντας επί κεφαλής της τα αδέλφια Κωνσταντίνο τον Φιλόσοφο και Μιχαήλ, παιδιά στρατιωτικού από τη Θεσσαλονίκη.

Εκείνοι κατορθώνουν να αλλάξουν διά παντός το χάρτη της Ευρώπης προσορμίζοντας το σλαβικό κόσμο κατά το μεγαλύτερο μέρος του στην ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία διά μέσου της Ορθοδοξίας και της ελευθερίας της έκφρασης στη γλώσσα τους, η οποία ονομάζεται γλαγολιτική και την επινοεί ο Κωνσταντίνος. Προηγούνται ταξίδια τους στη χώρα των Χαζάρων, στη Χερσώνα, στη Χώρα των Φούλων.

Αυτή είναι η συναρπαστική ιστορία των δύο αδελφών που ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη και κατέκτησαν αναίμακτα τον κόσμο.

Έφυγαν από τη ζωή με μόνη περιουσία την ακτημοσύνη κι ένα ράσο, το οποίο το αντάλλαξαν κι αυτό με το μοναχικό τους όνομα: Κύριλλος και Μεθόδιος.

Για τη συνέχεια του άρθρου εδώ:

https://ellinondiktyo.blogspot.com/2021/02/9.html

1 σχόλιο:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...