ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

«Είναι το αντίθετο της τέχνης»: Γιατί οι εικονογράφοι και οι φωτογράφοι είναι έξαλλοι με την τεχνητή νοημοσύνη

Οι γεννήτριες τέχνης τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να προσφέρουν πέντε λεπτά διασκέδασης για τους περισσότερους χρήστες, αλλά η θόλωση των δημιουργικών και ηθικών ορίων αφήνει πολλούς καλλιτέχνες οργισμένους εναντίον της μηχανής.

« “Γυναίκα διαβάζει βιβλίο, κάτω από νυχτερινό ουρανό, ονειρική ατμόσφαιρα”, πληκτρολογώ στη λειτουργία Text 2 Dream της Deep Dream Generator», γράφει η Sarah Shaffi από την Guardian. «Σε λιγότερο από ένα λεπτό, μου επιστρέφεται μια εικόνα που δείχνει αυτό που έχω περιγράψει. Καλώς ήρθατε στον κόσμο της δημιουργίας εικόνων τεχνητής νοημοσύνης, όπου μπορείτε να δημιουργήσετε κάτι που επιφανειακά μοιάζει με κορυφαίο έργο τέχνης χρησιμοποιώντας μόνο μερικές οδηγίες κειμένου, ακόμη και αν στην πραγματικότητα οι ικανότητές σας δεν ξεπερνούν το να σχεδιάζετε φιγούρες».

Η δημιουργία εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη είναι παντού

Η δημιουργία εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται να είναι παντού: στο TikTok, το δημοφιλές φίλτρο AI Manga σας δείχνει πώς μοιάζετε στο ιαπωνικό στυλ κόμικς, ενώ οι άνθρωποι το χρησιμοποιούν μαζικά για να δημιουργήσουν εικόνες για τα πάντα, από λογότυπα εταιρειών μέχρι εικονογραφημένα βιβλία. Έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από έναν μεγάλο εκδοτικό οίκο: η εταιρεία επιστημονικής φαντασίας Tor ανακάλυψε ότι ένα εξώφυλλο που είχε δημιουργήσει είχε χρησιμοποιήσει μια άδεια χρήσης εικόνας που είχε δημιουργηθεί από την AI, αλλά αποφάσισε να προχωρήσει ούτως ή άλλως «λόγω περιορισμών στην παραγωγή».

Οι μεγαλύτεροι παίκτες στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) περιλαμβάνουν εταιρείες όπως η MidJourney, η Stable Diffusion και η Deep Dream Generator (DDG). Η χρήση τους είναι ελεύθερη, μέχρι ενός σημείου, γεγονός που τις καθιστά ελκυστικές για όσους θέλουν απλώς να τις δοκιμάσουν. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είναι διασκεδαστικές, αλλά η προσεκτικότερη εξέταση των εικόνων που παράγουν δείχνει παραδοξότητες. Το πρόσωπο της γυναίκας στην εικόνα μου έχει πολύ περίεργα χαρακτηριστικά και φαίνεται να κρατάει πολλά βιβλία. Οι εικόνες έχουν επίσης μια παρόμοια γυαλισμένη, κάπως κιτς αισθητική. Και, ενώ υπάρχει μια αρχική συγκίνηση όταν βλέπεις μια εικόνα να εμφανίζεται, δεν υπάρχει καμία δημιουργική ικανοποίηση.



Οι επιπτώσεις και οι ανησυχίες των εικονογράφων

Οι επιπτώσεις της δημιουργίας εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη είναι εκτεταμένες και θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα πάντα, από τον κινηματογράφο μέχρι τα graphic novels και πολλά άλλα. Οι παιδικοί εικονογράφοι έσπευσαν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους σχετικά με την τεχνολογία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ανάμεσά τους είναι ο συγγραφέας και εικονογράφος Rob Biddulph, ο οποίος λέει ότι η τέχνη που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη «είναι το ακριβώς αντίθετο από αυτό που πιστεύω ότι είναι η τέχνη. Βασικά, πάντα πίστευα ότι η τέχνη έχει να κάνει με το να μεταφράζεις κάτι που αισθάνεσαι εσωτερικά σε κάτι που υπάρχει εξωτερικά. Όποια μορφή και αν πάρει, είτε πρόκειται για γλυπτό, είτε για μουσική, είτε για γραπτό έργο, είτε για παράσταση, είτε για εικόνα, η αληθινή τέχνη έχει να κάνει με τη δημιουργική διαδικασία πολύ περισσότερο από ό,τι με το τελικό έργο. Και το απλό πάτημα ενός κουμπιού για τη δημιουργία μιας εικόνας δεν είναι δημιουργική διαδικασία».


Πόσα βιβλία διαβάζει η κοπέλα; Η εικόνα τεχνητής νοημοσύνης της Sarah Shaffi από τον Guardian

Πέρα από τη δημιουργικότητα, υπάρχουν βαθύτερα ζητήματα. Σε μια διαδικτυακή εκστρατεία - #NotoAIArt- καλλιτέχνες μοιράζονται τις ανησυχίες τους σχετικά με τη νομιμότητα των γεννητριών εικόνων τεχνητής νοημοσύνης και για το πώς έχουν τη δυνατότητα να υποτιμήσουν τη δεξιότητα της εικονογράφησης. Για να δημιουργήσουν εικόνες από προτροπές, οι γεννήτριες τεχνητής νοημοσύνης βασίζονται σε βάσεις δεδομένων ήδη υπάρχουσας τέχνης και κειμένου. Αυτές περιλαμβάνουν δισεκατομμύρια εικόνες που έχουν ληφθεί από το διαδίκτυο. Μεταξύ των μεγαλύτερων είναι το σύνολο δεδομένων LAION-5B ανοικτού κώδικα, το οποίο χρησιμοποιείται από το Text 2 Dream της DDG. Ο Kaloyan Chernev, ιδρυτής της DDG, λέει ότι το σύνολο δεδομένων περιλαμβάνει «σε μεγάλο βαθμό εικόνες δημόσιου τομέα που προέρχονται από το διαδίκτυο», αλλά πολλοί καλλιτέχνες και εικονογράφοι λένε ότι οι βάσεις δεδομένων συχνά περιλαμβάνουν επίσης πολλές εικόνες που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Ο Harry Woodgate, συγγραφέας και εικονογράφος του βιβλίου Grandad's Camper, το οποίο κέρδισε το βραβείο εικονογραφημένων βιβλίων Waterstones 2022, λέει: «Αυτά τα προγράμματα βασίζονται εξ ολοκλήρου στην πειρατική πνευματική ιδιοκτησία αμέτρητων εργαζόμενων καλλιτεχνών, φωτογράφων, εικονογράφων και άλλων κατόχων δικαιωμάτων». Την άποψη αυτή επαναλαμβάνει και η εικονογράφος Anoosha Syed: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν κοιτάζει την τέχνη και δεν δημιουργεί τη δική της. Δειγματοληπτεί την τέχνη του καθενός και στη συνέχεια την αναμειγνύει σε κάτι άλλο».


Για τη συνέχεια εδώ:

https://www.iefimerida.gr/tehnologia/kallitehnes-exalloi-me-tin-tehniti-noimosyni

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...