ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023

Έτσι θα είναι το νέο Aρχαιολογικό Mουσείο Αθηνών που θα αλλάξει για πάντα την Ακαδημία Πλάτωνος


Του Θανάση Διαμαντόπουλου

Το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών στην Ακαδημία Πλάτωνος θα είναι ένα αξέχαστο ταξίδι στην αθηναϊκή ιστορία μέσα σε ένα κτήριο που υπόσχεται να μείνει μοντέρνο για πάντα.

Μια εβδομάδα μετά την ανάθεση της μελέτης και κατασκευής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από το δίδυμο των αρχιτεκτόνων Τσίπερφιλντ – Τομπάζη και των αντίστοιχων γραφείων, ένα άλλο μεγάλο project, αυτό του αρχαιολογικού μουσείου Αθηνών στην ακαδημία Πλάτωνος έρχεται να αλλάξει την πόλη, μιας και ανακοινώθηκε ότι προκρίθηκε η πρόταση του αρχιτεκτονικού γραφείου του Γιώργου Τσολάκη, στον πανελλήνιο ανοιχτό διαγωνισμό. Το σύντομο διάστημα ανάμεσα στις ανακοινώσεις των νικητών και ο αρχαιολογικός χαρακτήρας των εκθεμάτων, δημιούργησαν πιθανώς μια σύγχυση στο ευρύ κοινό σχετικά με το αντικείμενο των δύο μουσείων, την οποία ανέλαβε να ξεδιαλύνει ο αρχιτέκτονας του μελλοντικού αρχαιολογικού μουσείου Αθηνών Γιώργος Τσολάκης και ιδρυτής του γραφείου Tsolakis architects.


“Είναι δύο τελείως διαφορετικά μουσεία. Το εθνικό αρχαιολογικό μουσείο και η επέκτασή του που ήταν αντικείμενο διαγωνισμού, στον οποίο συμμετείχε και το γραφείο μας, συλλέγει όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρίσκονται στην επικράτεια της χώρας μας. Ολοι οι θησαυροί που ανακαλύφθηκαν στην Ελλάδα, ακόμα κι αυτοί που δεν εντάσσονται στη σημερινή ελληνική επικράτεια, αλλά αποτελούν τμήμα του ελληνικού πολιτισμού, βρίσκονται στο εθνικό αρχαιολογικό μουσείο. Από την άλλη πλευρά, το αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών έχει μια άλλη διπλή λειτουργία. Η πρώτη είναι να εκθέσει όλα τα ευρήματα που βρέθηκαν εντός του αστικού ιστού της Αθήνας, που βρέθηκαν σε ανασκαφές, είτε για κτιριακές κατασκευές είτε για το μετρό και δεύτερον να εξηγήσει την εξέλιξη της πόλης της Αθήνας: πώς ένας μικρός οικισμός εξελίχθηκε σε μια μεγάλη πόλη”.

 


Ο ρόλος του δήμου Αθηναίων

Το εν λόγω γραφείο δεν συμμετείχε στην επιλογή του οικοπέδου. Ο πελάτης, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο δήμος Αθηναίων, που μέσα από το χωροταξική μελέτη όρισε αυτό το κομμάτι γης ως περιοχή πολιτισμού και αναψυχής στο μεγάλο πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος, σε έναν χώρο που είναι ήδη γεμάτος με αρχαιολογικούς θησαυρούς, όπως η παλαίστρα, η ακαδημία Πλάτωνος και η ιερά οικία, έχει τοποθετηθεί το μουσείο με την υπαίθρια γλυπτοθήκη και τον υπόγειο χώρο στάθμευσης. “Αυτές είναι οι προδιαγραφές που μας έβαλε ο αγωνοθέτης. Ο ρόλος μου σαν αρχιτέκτονας είναι να σχεδιάσω το μουσείο μέσα στην περιοχή και με τις προδιαγραφές που μου δίνει ο δήμος Αθηναίων”, πρόσθεσε ο Γιώργος Τσολάκης.




Για τη συνέχεια εδώ:

https://ellas2.wordpress.com/2023/02/16/%ce%ad%cf%84%cf%83%ce%b9-%ce%b8%ce%b1-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%bf-%ce%bd%ce%ad%ce%bf-a%cf%81%cf%87%ce%b1%ce%b9%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%ba%cf%8c-m%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af/#more-181164

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...