ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Ο Αγέννητος Χρόνος του Αεί...(μέρος β΄)

Γεράσιμος Γερολυμάτος: "Λιβάδι-σύνθεση Ι", λάδια σε καμβά-1995
                   (μέρος 2ο) 


        
                       ΣΤ΄

Χαίρει αειθαλής η αιωνόβια ελιά,
που με λάδι τρέφει το Φως,
στο άσβεστο καντήλι της παράδοσης.
Μελωδικό θεμέλιο και ύμνος ιερός
του αείπτερου πνεύματος εμφυσήματα.           του ζωγράφου Γερ. Γ. Γερολυμάτου 
Της πατρίδας μου τα σεβάσματα,                                        
είν΄ της ψυχής μου θραύσματα.
Γλώσσα μου η αλήθεια της καρδιάς
τ΄ αρχαίο στέριωμα του λαού μου.

Σε λευκών κιόνων μέλη αρμονικά,
Σε όρθρου βυζαντινού καλέσματα,
Στο υπερούσιο κάλλος των αιώνων,
Στων αγώνων τα  παλαίσματα,
Στων θυσιών τ΄ άχραντα  αίματα.

                        

                        Ζ΄


Χαίρει το αγλαόκαρπο δέντρο της άνοιξης
που΄ χει ρίζες βαθιές στο μυστήριο,
μιας θείας και μυστικής κυοφορίας.
Χαράζει η γραφή με σοφία την πέτρα                               
και τ΄ αλέτρι ζυμώνει το χώμα ζωή.
Κλωστή κόκκινη δένει ο ήλιος στο στάχυ.
Απ΄ το κάστρο της Μονεμβασιάς ο ποιητής,
ατενίζει λευκά πανιά που ταξιδεύουν,
στης Μεσογείου τ΄ αρχαία λιμάνια.

Προς στον προσηνή κι΄ απάνεμο Πειραιά,
Στης Αλεξάνδρειας την περίφημη πόλη,
Στης Σμύρνης και της Τύρου τις ρότες,
Στης Πόλης το μαρμαρωμένο βασιλιά,
Στης Βενετιάς το βρυχώμενο λιοντάρι.
                      

                         Η΄


Χαίρει του κόσμου αγλάισμα ο Παρθενώνας,
στους σύγχρονους μεσαίωνες λάμποντας φως,
προβάλλει ο Χρυσός του Περικλή Αιώνας.
Μιας αναπόλησης ηχώ, οι λυπημένες κόρες,
οι όμορφες Καρυάτιδες, που στέκουν χωρισμένες,
καλούν μάταια τις αιχμάλωτες αδελφές τους.
Νέων Περσών απόκτημα, νέων βαρβάρων ήθη,
της ιστορίας ενέχυρο που άδικα απεκτήθη,
η ομορφιά και η λογική σαν χάνουν τις μορφές τους.

Στα θλιβερά  μουσεία του Λονδίνου,
στην επιδεικτική πολυτέλεια του Παρισιού,
Στου Μονάχου την κλασική λατρεία
Στις μεγάλες πλατείες του Βερολίνου,
και  στ΄ αγροίκα χέρια. της Ρώμης.
Γερ. Γερολυμάτος: "Αυγουστιάτικο φεγγάρι",
λάδια σε ξύλο-2001.

                         Θ΄


Χαίρει της νιότης ο απέραντος Έρως,
ο τα πάντα πυρπολών και φλέγων,
στα βαθιά σκιρτήματα της καρδιάς.
Ουρανόσταλτος, ηδυπαθής θεός,
και θυρσοφόροι μαινάδες στα άλση
νυκτοδιαβαίνουν με της λαγνείας το πάθος.
Άφθονος ρέει ο χυμός της αμπέλου,
στης γονιμότητας το μανικό γιορτάσι,
απ΄ του Φαλλού το εκστατικό ομοίωμα

Στων Ερώτων την περιδίνηση,
Στου Διόνυσου την βακχεία,
Στο θάνατο του μυστικού Ζαγρέα,
Στης Αφροδίτης την περιπάθεια
Στου Ίακχου την ελευσίνια λατρεία.

                          Ι΄


Χαίρει η ψυχή που αψηφά το θάνατο,
στης καθαρτήριας επίγνωσης τη φλόγα.
Στις πύρινες φλέβες των μαχητών,
που πέφτουν σ΄ άνισο αγώνα.
Και του καιρού γυρίζοντας αντιμιλιά,
με σιδερένιες χτένες στα ατσάλινα μαλλιά τους,
χτενίζουν της νιότης τα ατίθασα χρόνια.
Νικητές παντοτινοί των Εφιαλτών,
που στοιχειώνουν των ονείρων τη χώρα.

Στων Θερμοπυλών την αιματοβαμμένη γη,
Στης Αλαμάνας το γεφύρι,
Στης Πόλης την Κερκόπορτα,
Στο ολοκαύτωμα  στο κρητικό Αρκάδι,
Στο θλιβερό, μα ηρωικό Μανιάκι.


Πέντε ακόμη ποιήματα από την ομώνυμη ποιητική μου συλλογή: «Ο Αγέννητος Χρόνος του Αεί...», που γράφτηκε το 2007.

(συνεχίζεται....)


3 σχόλια:

  1. «Της πατρίδας μου τα σεβάσματα,
    είν΄ της ψυχής μου θραύσματα.»

    Αγαπητέ φίλε Γεράσιμε,
    Αυτό να καταλάβαιναν τα πιθήκια που χορεύουν πάλι μπροστά στα κουρασμένα μάτια μας, σήμερα, όλα θα ήταν αλλιώς!

    Όλα όμως είναι «έτσι» όπως είναι, γιατί δεν θα το καταλάβουν, ούτε θέλουν, ούτε μπορούν. Ίσως γιατί δεν την «νιώθουν» αυτήν την πατρίδα, ίσως γιατί δεν μπορούν να «νιώσουν» τίποτα. Πως να έχουν οι άψυχοι αλαζόνες ψυχικά θραύσματα ; Χωρίς ψυχή, δεν κινδυνεύουν να την νιώσουν να γίνεται κομμάτια. Άτρωτοι στον πόνο οι άψυχοι που προσκυνούν το κενό, το μέσα τους, και το άλλο.

    Και περιμένουμε μετά, εμείς, να μας οδηγήσουν οι τυφλοί έξω από τον Λαβύρινθο, να μας σώσουν οι πρόθυμοι προσκυνητές του Μινώταυρου.

    Δεν θα γίνει έτσι, η Αλλαγή.
    Αλλιώς θα γίνει, και θα το δούμε το Πως. Ο Χρόνος δεν θα μας αφήσει παραπονεμένους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητή Ρίκα,

    Υπάρχει, το καταλαβαίνω, μια κάποια απογοήτευση.
    Κρατώ ως επιμύθιο την αισιοδοξία που εκπέμπει η τελευταία σου φράση.

    Ο Χρόνος είναι μέγεθος θείο.
    Οι άνθρωποι δεν ορίζουμε τον χρόνο,
    ο Χρόνος ορίζει εμάς και τις μικρές, ασήμαντες ζωές μας.
    Τον χρόνο όμως τον ορίζει ο Θεός.
    Για αυτό και η πίστη μπορεί να υψώνεται πάνω από τα χρονικά όρια της ύπαρξης και από τα επιγενόμενα της ανθρώπινης ζωής.

    "Στώμεν καλώς"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Γεράσιμε, απογοήτευση λες διακρίνεις, και σωστά. Αλλοίμονο, χωρίς απογοήτευση πως θα ζήσουμε, έχουμε πολλή, να φάνε και οι κότες, για την γενικότερη κατάσταση - μια από τα ίδια, ο σαμαράς και ο άλλος και ο παρα-άλλος.... μπλα μπλα ..... ποιος θα μας πρωτοσώσει πια, τι τυχερά που είμαστε !

      Από την άλλη, ΟΜΩΣ, ο Χρόνος, και ο πατέρας του, και Όλων πατέρας.
      Ο Θεός. Και η Πίστη, η ανατροπή, η υπέρβαση, ο κόσμος ο άλλος, των Ιδεών, των Αρχετύπων, του Πνεύματος.

      Τα μαϊμούδια κάνουν σχέδια, αλλά δεν την ξέρουν καλά ΟΛΗ την ζούγκλα.
      Νομίζουν πως την ξέρουν, πως μας ξέρουν, αλλά πλανώνται. Προς το παρόν τους κάνουμε παρέα στην πλάνη τους, αλλά είναι αυτά που δεν ορίζουμε που θα μας ορίσουν τελικά!
      Όπως πρέπει.

      Και όπως είπες :
      «Νικητές παντοτινοί των Εφιαλτών,
      που στοιχειώνουν των ονείρων τη χώρα.»

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...