ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Η αισθητική αναβάθμιση των αστικών πάρκων


Το Πάρκο Αντώνη Τρίτση στην Δ. Αθήνα
Εγκατάσταση έργων γλυπτικής

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Μέσα στα πλαίσια της αισθητικής διαμόρφωσης των χώρων αστικού πράσινου της Δυτικής Αθήνας, υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης έργων γλυπτικής και τρισδιάστατων καλλιτεχνικών κατασκευών. Η αντίληψη για τον σύγχρονο χωροταξικό σχεδιασμό σε συνάρτηση με τα έργα πολιτισμού, όπως αυτός εφαρμόζεται με την ευρεία του έννοια, απαιτεί στην περίπτωση της αισθητικής αναβάθμισης των αστικών πάρκων, μια σύνθεση διαφορετικών παραμέτρων οι οποίες συνδημιουργούν μια αισθητική εικόνα και ένα αρμονικό αποτέλεσμα. Για να μπορεί ένα αστικό πάρκο να παίζει το σημαντικό του ρόλο μέσα στον πολεοδομικό ιστό της πόλης και για να καλύψει τις ουσιαστικές ανάγκες των πολιτών για αναψυχή, περίπατο και παιχνίδι, θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς στον σχεδιασμό του, τόσο τις ανάγκες των κατοίκων, όσο και τις παραμέτρους που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες αυτές.


Η εικόνα ενός μεγάλου χώρου κάποιων στρεμμάτων με φυτεμένα εδώ και εκεί σκόρπια δέντρα, με λίγα παγκάκια και φανερά τα σημάδια της εγκατάλειψης στη χλωρίδα, στην καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό, πολύ απέχει από το να ονομάζεται αστικό πάρκο, αφού λίγο διαφέρει από ένα αναξιοποίητο χωράφι. Η αισθητική, λοιπόν, παρέμβαση, τόσο σε επίπεδο διαμόρφωσης υποδομών για την ανάπτυξη υπαίθριων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων στα αστικά πάρκα, και ο σχεδιασμός των χώρων αυτών σύμφωνα με τα δεδομένα της αρχιτεκτονικής κήπων, όσο και σε επίπεδο χωροθετημένης εγκατάστασης σε αυτούς έργων πολιτισμού, όπως είναι έργα γλυπτικής και καλλιτεχνικές κατασκευές, είναι απολύτως αναγκαία προκειμένου η αξιοποίηση των αστικών πάρκων να φτάσει στο βαθμό εκείνο που θα δικαιώνει τον ρόλο τους, αλλά και τις προσδοκίες που διατηρούν για τα πάρκα αυτά, οι τσιμεντόπληκτοι πολίτες της Δυτικής Αθήνας.

Για τον σκοπό αυτό, προτείνεται η διερεύνηση μιας πιθανής συνεργασίας στο μέλλον με το ΕΕΤΕ (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος). Η συνεργασία αυτή μπορεί να έχει τον χαρακτήρα, της από κοινού διοργάνωσης με την Τ.Α, πανελλήνιου γλυπτικού διαγωνισμού μέσα στα αστικά πάρκα, με την αθλοθέτηση κάποιων βραβείων για όσα έργα διακριθούν και με τον όρο, να παραμείνουν στους χώρους που δημιουργήθηκαν μετά το τέλος του διαγωνισμού, όσα έργα συμμετείχαν σε αυτόν. Ο εν λόγω διαγωνισμός γλυπτικής μπορεί να προβληθεί και ως πανελλήνια έκθεση μεγάλου ενδιαφέροντος με την πιθανή προοπτική της θεσμοθέτησης του σε ετήσια βάση, ενώ ταυτόχρονα είναι δυνατό να πλαισιωθεί από διημερίδες και συμπόσιο γλυπτικής - εικαστικών τεχνών. Η προώθηση και ανάπτυξη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι πολυσήμαντη και θετική αφού μπορεί να επιτύχει την επίτευξη πολλαπλών στόχων όπως είναι:

·         Η αισθητική αναβάθμιση των αστικών πάρκων της Δυτικής Αθήνας με λιγότερα χρήματα από όσα θα απαιτούνταν για την απευθείας ανάθεση έργων σε καλλιτέχνες.

·         Η μεγαλύτερη ποικιλία εικαστικών τάσεων και τεχνοτροπιών.

·         Η υποστήριξη του πολιτισμού και των καλλιτεχνών.

·           Η θετική και ευρεία δημοσιότητα της δυτικής Αθήνας ως παράγοντα ανάπτυξης και προάσπισης της πολιτιστικής ευαισθησίας και των καινοτόμων έργων.

(Το κείμενο αποτελεί παλαιότερη πρόταση μου προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση της Δυτικής Αθήνας για την ανάπτυξη του πολιτισμού)









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...