ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Ένα σχέδιο για την «Πύλη των Καρυατίδων» της Αμφίπολης, υπό εξέλιξη

Γερ, Γ. Γερολυμάτος: Σχέδιο αναπαράστασης 
της «Πύλης των Καρυατίδων», υπό κλίμακα
Γεράσιμος Γ. Γερολυμάτος

Αγαπητοί αναγνώστες του ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ. Κατά αρχήν, ζητώ την κατανόηση σας, επειδή τις τελευταίες ημέρες δεν δημοσιεύονται νέα άρθρα και αναρτήσεις από την συνήθη θεματολογία του ιστολογίου. Είμαι μόνος και δεν τα προλαβαίνω όλα. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, το ενδιαφέρον και ο χρόνος μου, έχουν δοθεί εξολοκλήρου στην κατασκευή των σχεδίων, που ετοιμάζω για το επόμενο άρθρο μου και μάλιστα έγχρωμα. Έτσι, έχω αλλάξει κάπως τους ρυθμούς μου. Ακόμα και ο Κυνικός, μου ζήτησε άδεια για να ξεκουραστεί λίγο. «Που και που να γαβγίζω αφεντικό. Τώρα προέχει η Αμφίπολη!» μου είπε!

Χθες και σήμερα, χάθηκα μέσα στις κλίμακες, στη γεωμετρία και στα μαθηματικά, αλλά στο τέλος κάτι καλό βγήκε μέσα από τις γραμμές. Ο χώρος έχει διαμορφωθεί και η Πύλη πρόβαλε, χωρίς τις Καρυάτιδες ακόμα πάνω στις βάσεις τους. Από ένα σημείο και μετά, θα ξεκινήσει και το καθαρά ζωγραφικό μέρος, ώστε να μεταμορφωθεί ο «σκελετός» σε μια σαφή αναπαράσταση της Πύλης των Καρυατίδων. Η εικόνα που σας δείχνω, δεν έχει νόημα να αναδημοσιευθεί. Την ανεβάζω μόνο για να πάρετε μια ιδέα από αυτό που ετοιμάζω. Ίσως και για την απλή πληροφόρηση εκείνων, που μετά από την δημοσίευση των σχεδίων, ίσως με ρωτήσουν «πώς τα έκανα». Η εικόνα αυτή, θα τους εξηγεί με ποιον τρόπο.


Η όλη εργασία ίσως μου πάρει κάτι παραπάνω από μια εβδομάδα, αλλά δεν έχω λόγους, ούτε να βιαστώ, ούτε να πιεστώ. Χαλαρά και όμορφα έγινε αυτό που έγινε και έτσι θα συνεχίσω. Δεν έχω οικονομικά κίνητρα και παρά τις «αποκλειστικότητες» που μου ζητήθηκαν ήδη, ακόμη και από διεθνή σάιτς, διατηρώ μόνο ένα βαθύ ενδιαφέρον, για αυτό που συγκινεί όλους τους Έλληνες, μεταξύ αυτών και εμένα τον ίδιο. 

11 σχόλια:

  1. Μπράβο Γεράσιμε!
    Θυμήσου τη γοργόνα και το ερώτημά της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειλικρινά,συγχαρητήρια!!!

    -Και μια ερώτηση,είναι πράγματι επιχωματωμένο μνημείο (τύμβος) ή λαξευτός τάφος σε προϋπάρχοντα φυσικό γήλοφο,που κατασκευάστηκε με μυστικότητα,γι αυτό δεν υπάρχουν αναφορές σύγχρονες ή μεταγενέστερες....Είναι δυνατόν να μή υπάρχει μνεία ή περιγραφή ενός τόσο εντυπωσιακού μνημείου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. kon mar

      Ευχαριστώ πολύ!
      Σχετικά με την ερώτηση αυτή, προσωπικά έχω πλέον πειστεί ότι είναι μια ενδιάμεση περίπτωση. Ένα μέρος του τύμβου ήταν φυσικός γήλοφος και αυτό αποδεικνύουν οι ανασκαφές του Λαζαρίδη (ταφές εποχής σιδήρου), ενώ ένα άλλο μέρος του είναι τεχνητό, προφανώς στο τμήμα όπου βρίσκεται ο τάφος. Και τα δύο μαζί τμήματα, φυσικό και τεχνητό, εναρμονίστηκαν τελικά με την επίχωση του δεύτερου και ενοποιήθηκαν σχηματικά από την εξωτερική μαρμάρινη περίβολο σε έναν κύκλο. Είναι δηλαδή ένας συνδυασμός. Αυτό που δεν έχω καταλήξει, είναι, πόσο μέρος της επιφάνειας καταλαμβάνει το φυσικό κομμάτι και πόσο το τεχνητό. Σίγουρα πάντως το φυσικό θα είναι πολύ μεγαλύτερο

      Διαγραφή
  3. Αντιμετωπίσατε το ενδεχόμενο, κάποιοι να προτιμούν τον ρυθμό για τον οποίον απολογείστε; Καλή είναι η αναδημοσίευση και η δημοσίευση σύντομων άρθρων, όμως υπάρχει ανάγκη και για περισσότερο βαθυστόχαστο ή μεγαλύτερης κλίμακας πνευματικό έργο.
    Σε κάθε περίπτωση εσείς θα βρείτε το σημείο ισορροπίας. Δεν υποδεικνύω, δεν προτρέπω. Μια προσωπική άποψη κατέθεσα, μαζί με τα συγχαρητήριά μου για την όλη σας την εργασία στο ιστολόγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε Στέργιε, καλημέρα!

      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια σε ότι αφορά την εργασία μου στο ιστολόγιο. Βασικά δημοσιεύω όλα αυτά που με ενδιαφέρουν και με την πεποίθηση πως θα αρέσουν στους αναγνώστες. Επιλεγμένα άρθρα άλλων που μου άρεσαν και πολλά δικά μου γύρω από την Τέχνη και την πολιτική επικαιρότητα. Το ιστολόγιο έχει την δομή ενός πολιτιστικού περιοδικού και αυτό μάλλον οφείλεται στην εμπειρία που είχα ως διευθυντής σύνταξης επί 8 χρόνια ενός περιοδικού για τον πολιτισμό της δυτικής Αθήνας.
      Σε ευχαριστώ όμως και για την προσωπική σου άποψη αναφορικά με την απόφαση μου να ασχοληθώ αυτό το διάστημα με τα σχέδια για την Αμφίπολη, αλλάζοντας τον ρυθμό του ιστολογίου. Συμφωνούμε επί της ουσίας. Εκτιμώ ιδιαίτερα δε τις προσωπικές απόψεις, διότι ανοίγουν δρόμο στον διάλογο και στην κατανόηση.

      Πληροφοριακά και όχι "απολογητικά" να πω, ότι χθες βράδυ και σήμερα, οι Καρυάτιδες μπήκαν στα βάθρα τους και το σχέδιο εμφανίζει πλέον μια ολοκληρωμένη μορφή, εντυπωσιακή κατά τη γνώμη μου, ελπίζω και καλλιτεχνικά επιτυχημένη. Αν εργαζόμουν ελεύθερα, όπως συνηθίζω στα έργα μου, θα το είχα ήδη τελειώσει. Εδώ όμως απαιτείται πολύ προσοχή και συνεχείς επαληθεύσεις, στο στήσιμο των "σκαλωσιών", διότι πρόκειται κυριολεκτικά περί "κτισίματος". Χρονοβόρο και καταπιεστικό για την καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία, αλλά αναγκαίο για την ακρίβεια. Στις επόμενες ημέρες, στη φάση της ζωγραφικής και των χρωμάτων, θα μου δοθεί η ευκαιρία να "ξεδώσω" λίγο, αλλά πάντα με προσοχή.

      Υγ: Προτιμώ τον ενικό με όσους θεωρώ φίλους μου. Με κάνει να αισθάνομαι πιο άνετα. Έτσι και αλλιώς, όλοι κύριοι είμαστε

      Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ για την επικοινωνία!

      Διαγραφή
  4. Top Keywords from Search Engines
    Which search keywords send traffic to this site?

    Keyword Percent of Search Traffic
    1. k-magazino 100.00%

    (ALEXA RANK-AMAZON.COM)-Για: peritehnisologos.blogspot.gr /ΑΝΑΛΥΣΗ/27-09-2014

    Κύριε Γερολυμάτε,
    το k-magazino είναι το προσωπικό μου site-blog

    καθώς διαπιστώνετε,παρακολουθώ απο πολύ καιρό την δραστηριότητά σας και εκτιμώ τις γνώσεις σας, γι αυτόν τον λόγο απευθύνωμαι πρός εσάς.Παλαιότερα σας είχα ρωτήσει για την μη αναφορά γραπτού λόγου στα Ομηρικά έπη..
    Εκτιμώ την προθυμία σας να μου απαντάτε πάντοτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. kon mar

      Καλημέρα αγαπητέ,

      Βεβαίως και γνωρίζω το ενδιαφέρον που έχεις από καιρό για το ιστολόγιο και για τις δραστηριότητες μου και σε ευχαριστώ πολύ.
      Θυμάμαι, πως έχουμε επικοινωνήσει και στο παρελθόν μέσα από το ιστολόγιο.
      Απαντώ πάντα σε κάποιον που δείχνει ο ίδιος το ενδιαφέρον του. Όχι μόνον χάρη ευγένειας, αλλά και επί της ουσίας, όταν ένα σχόλιο είναι ενδιαφέρον. Φυσικά, απαντώ μόνο για όσα μπορεί να γνωρίζω. Έχω άποψη για πολλά, όμως όχι για όλα.

      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  5. Καλή εβδομάδα σε όλους! Τα νέα δεδομένα της ανασκαφής στην Αμφίπολη αποκάλυψαν πως το πλήρες ύψος των βάθρων των Καρυατίδων είναι 1,80 μ. Καθώς όπως έχω πει το σχέδιο μου είναι υπό εξέλιξη, ενσωμάτωσα τα τελικά αυτά στοιχεία, επαναξετάζοντας απλώς την κλίμακα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εύχομαι το καλύτερο. και ΠΟΛΛΑ. ΠΟΛΛΑ "χορταστικά" σχέδια σαν και αυτά που μας συνηθήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...