ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Η νεοταξική ιδεοληψία περί του Πολιτισμού

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Η επιμονή του θιασώτη της νέας τάξης και Δημάρχου της Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη, να μην τοποθετηθεί σταυρός στον τρούλο της Ροτόντας και η επιθυμία του για την πλήρη αποχριστιανοποίηση της, εγείρει πλήθος ερωτημάτων για την εκφορά μιας τέτοιας απαράδεκτης απαίτησης, αλλά και για τους σκοπούς της.
Ο αλλόκοτος Δήμαρχος των γκέι παρελάσεων, της αποτέφρωσης και του συμφώνου συμβίωσης, επιθυμεί η Ροτόντα, που υπήρξε χριστιανικός ναός επί 1.300 χρόνια αφιερωμένος στον Άγιο Γεώργιο, να μετατραπεί σε ένα μη χαρακτηρισμένο και ουδέτερο μνημείο του παγκόσμιου πολιτισμού, θεωρώντας πως η χριστιανική του ταυτότητα αποτελεί «προσβολή» για τους επισκέπτες! Προφανώς, κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια συναισθήματα και πιστεύει πως η πλειονότητα των ανθρώπων ασπάζεται τις δικές του ιδέες, αλλά και των ελάχιστων ομοϊδεατών του.

Ο ειδικός περί των οίνων Δήμαρχος, έχει κατά πως φαίνεται μια αλλοιωμένη αντίληψη περί ενός αυτονομημένου «πολιτισμού», που υπάρχει από μόνος του,  αφού φροντίζει να εξαιρεί από τη διαδρομή του την θρησκευτικότητα, που υπήρξε η κινητήρια δύναμη του για χιλιετίες ολόκληρες. Ένας πολιτισμός, που κληροδότησε στην ανθρωπότητα ένα πλήθος σημαντικών μνημείων, από την Άπω Ανατολή και την Ασία, έως την αρχαία Ελλάδα και την ευρωπαϊκή Δύση. Φαίνεται να αγνοεί ο οινοπότης και ημιμαθής Δήμαρχος, πως ο πολιτισμός δεν έπεσε ως κομήτης από τον ουρανό και ότι οι θρησκείες με τις εκφάνσεις τους αποτελούν τον κατεξοχήν φορέα του πολιτισμού της ανθρωπότητας. Ότι ένα σχεδόν 85% αυτών των μνημείων έχουν άμεση αναφορά και σχέση με κάποια θρησκεία. Πως η συντριπτική πλειονότητα των φημισμένων καλλιτεχνικών έργων, τουλάχιστον μέχρι τον 18ο αιώνα, ήταν δημιουργίες εμπνευσμένες από το θρησκευτικό συναίσθημα και προορισμένες για την θρησκευτική λατρεία.


Ο Δήμαρχος, που προσβλέπει στην είσπραξη εσόδων από τις επισκέψεις στο μνημείο, θέλει μεν τα ψηφιδωτά της χριστιανικής τέχνης που θα φέρουν χρήμα στα ταμεία του Δήμου, αλλά τα θέλει αποκομμένα. Δεν επιθυμεί το χριστιανικό πνεύμα που τα δημιούργησε. Αυτό το απορρίπτει. Δείχνει να μην αντιλαμβάνεται, ότι η Ροτόντα είναι μεν ένα θαυμάσιο μνημείο της αρχαίας αρχιτεκτονικής, αλλά δεν είναι ένα άδειο κέλυφος και πως η ψυχή που του δίνει ζωή, είναι τα εντός του ψηφιδωτά. Τα απαράμιλλα χριστιανικά ψηφιδωτά, που αποτελούν δείγματα της αναγνωρισμένης παγκόσμια ορθόδοξης πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αυτά, που είναι ταυτόχρονα πόλος έλξης για τους επισκέπτες, οι οποίοι δεν κάνουν το λάθος να πιστεύουν, όπως ο Μπουτάρης, ότι επισκέπτονται κάποιο κέντρο «πολιτισμού και εκδηλώσεων», ούτε τέσσερα ντουβάρια, αλλά έναν χιλιόχρονο ναό. Κι αυτό είναι κάτι, που το αντιλαμβάνονται ευθύς αμέσως κοιτάζοντας ψηλά στον θόλο και στους τοίχους του.

Αναρωτιέμαι, όμως, αν ακολουθώντας τις ιδεοληψίες του, θα τολμούσε ποτέ να ζητήσει από τον Πάπα να αποχριστιανοποιήσει το Πάνθεον της Ρώμης, το οποίο είναι επίσης χριστιανικός ναός και είναι πιο αρχαίος από την Ροτόντα της Θεσσαλονίκης, για να το κάνει «πολιτιστικό κέντρο». Ακόμα καλύτερα θα ήταν, αν στο όνομα του νεοταξικού πολιτισμού που ονειρεύεται, ζητούσε από τον φίλο του τον Νταβούτογλου, να αφαιρέσει τους μιναρέδες και την ημισέληνο από τον χριστιανικό ναό της Αγίας Σοφίας, προκειμένου αυτή να αποδοθεί στο κοινό ως ένα μη χαρακτηρισμένο θρησκευτικά μνημείο του παγκόσμιου πολιτισμού, έτσι ώστε να μην προσβάλλονται οι επισκέπτες του. 
Τελικά, πόσο ντροπή είναι για την πόλη της Θεσσαλονίκης, να έχει έναν τέτοιο Δήμαρχο!


Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες για την Ροτόντα, μπορείτε να δείτε εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...